خانهاخبار
گوشی iQOO Z1 5G با دیمنسیتی 1000 پلاس معرفی شد

گوشی iQOO Z1 5G با دیمنسیتی 1000 پلاس معرفی شد

تلفن هوشمند جدید iQOO با نام Z1 5G رسما معرفی شد تا نمایشگری 144 هرتزی را در کنار حداقل 6 گیگابایت رم با چیپست جدید دیمنسیتی 1000 پلاس برای کاربران به ارمغان بیاورد.
۱۳۹۹/۲/۳۱

آیکو، زیربرند Vivo، در ماه فوریه از پرچمداری به نام iQOO 3 5G رونمایی کرد که از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کرد. این شرکت ماه گذشته به سراغ معرفی iQOO Neo3 5G رفت که باز هم با تراشه پرچمدار کوآلکام به بازار آمد. حالا نوبت به پرچمدار دیگری به نام iQOO Z1 5G رسیده است، ولی این تلفن هوشمند از چیپست جدید مدیاتک به نام دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، باتری بزرگ با شارژ سریع بالا و دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم.

گوشی iQOO Z1 5G نمایشگری ۶.۵۷ اینچی از نوع IPS LCD دارد که در گوشه بالای سمت راست آن حفره‌ای برای دوربین سلفی قرار گرفته است. این پنل از HDR10 پشتیبانی می‌کند و با طیف رنگی DCI-P3 سازگار است. رزولوشن صفحه نمایش Z1 5G برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی آن ۱۴۴ هرتز است. آیکو مدعی است که بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن برای این نمایشگر ۱۴۴ هرتزی بهینه‌سازی شده و حتی برخی بازی‌ها از این نرخ بالا پشتیبانی می‌کنند. iQOO Z1 5G برای ارتقای تجربه گیمینگ، پنج افکت صوتی سفارشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

این موبایل از پردازنده دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس استفاده می‌کرد که همین چند روز پیش رسما معرفی شد. این تراشه با فرآیند تولید ۷ نانومتری ساخته شده و نسخه ارتقایافته دیمنسیتی ۱۰۰۰ است که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس پردازنده‌ای هشت هسته‌ای شامل چهار هسته کورتکس A77 و چهار هسته کورتکس A55 است که همراه با گرافیک Mali-G77 MP عرضه می‌شود. این چیپست در هر دو سیم کارت iQOO Z1 از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. بنچمارک آنتوتو می‌گوید این گوشی توانسته امتیاز ۵۳۶٫۶۸۳ را به دست آورد.

iQOO Z1 5G از حداکثر ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده می‌کند. این گوشی شکاف کارت حافظه ندارد. موبایل جدید ویوو به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که با شارژ سریع ۴۴ واتی سازگار است. Z1 سیستم خاصی برای خنک‌سازی دارد که می‌تواند دمای دستگاه را تا ۱۰ درجه کاهش دهد.

دوربین سلفی iQOO Z1 5G یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی است و در قاب عقب آن دوربین سه‌گانه‌ای دیده می‌شود که شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۲ درجه‌ای و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۴ سانتی متری است. از جمله قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توانیم به Hyper HDR، ویژگی ردیابی چشم، عکاسی در محیط‌های کم‌نور و به صورت فوق عریض، فیلم‌برداری 4K و اسلوموشن 1080p اشاره کنیم.

image

موبایل iQOO Z1 دو سیم کارت دارد و از وای فای ۶، ان‌اف‌سی، جی‌پی‌اس، درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی متری هدفون برخوردار است. این گوشی می‌تواند به صورت همزمان به وای فای ۶ و شبکه 5G وصل شود. علاوه بر این، در Z1 دو بلندگوی استریو و یک تقویت‌کننده Smart PA قرار گرفته است. این گوشی حسگر اثر انگشت جانبی دارد.

iQOO Z1 5G در سه مدل وارد بازار چین می‌شود:

  • ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۳۰۹ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۳۵۱ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۳۹۴ دلار

این تلفن هوشمند در سه رنگ آبی فضایی، نقره‌ای کهکشانی و شهاب سمفونی به بازار می‌آید. در حال حاضر تاریخی برای عرضه خارج از چین iQOO Z1 اعلام نشده ولی عرضه آن در کشور مبدا از تاریخ ۱ ژوئن آغاز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ys

۱۳۹۹/۳/۱
عالی هستش

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۲/۳۱
دردا و دریغا که LCD است?