خانهاخبار
پیکسل 5 احتمالا قابلیت موشن سنس را کنار می‌گذارد

پیکسل 5 احتمالا قابلیت موشن سنس را کنار می‌گذارد

بر اساس گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته تا در پیکسل 5 از قابلیت موشن سنس که مبتنی بر تراشه Soli کار می‌کرد استفاده نکند. این شرکت دلیل خوبی برای اتخاذ این تصمیم دارد.
۱۳۹۹/۲/۳۰

گوگل پارسال پرچمداران خود یعنی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال را با تراشه رادار-محوری به نام Soli معرفی کرد که امکان استفاده از ژست‌های حرکتی را فراهم می‌کرد. با این حال، قابلیت مذکور با استقبال خوبی مواجه نشد و نتوانست کاربران زیادی را به سمت خرید این محصولات جذب کند.

اکنون طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم دارد به خاطر شکست قابلیت موشن سنس آن را در نسل بعدی پرچمداران خود کنار بگذارد. با این حساب، پیکسل ۵ که احتمالا پاییز امسال معرفی می‌شود، فاقد تراشه Soli خواهد بود.

موشن سنس به کاربران اجازه می‌دهد برای کنترل گوشی خود از ژست‌های حرکتی کمک بگیرند. اگرچه قبلا هم برخی شرکت‌ها این قابلیت را ارائه کرده بودند، ولی گوگل اولین شرکتی بود که برای استفاده از این ویژگی به سراغ سخت‌افزاری مثل تراشه رادار-محور Soli رفت.

یکی از دلایل فروش ضعیف سری پیکسل ۴، صرف‌نظر از طراحی ظاهری نسبتا قدیمی و قابلیت‌های نه چندان پریمیوم آن، عدم امکان عرضه شدن در برخی از کشورها بود. از آن‌جایی که این دستگاه از تراشه Soli استفاده می‌کند و این تراشه وابسته به دامنه‌های فرکانسی خاصی است، گوگل باید از بعضی از کشورهای مقصد مجوزهای ویژه‌ای دریافت می‌کرد. به همین دلیل، خانواده پیکسل ۴ هرگز به کشورهایی مثل هند، ژاپن، چین و غیره نرفت. بنابراین منطقی است که گوگل به فکر حذف قابلیت موشن سنس افتاده باشد تا بتواند به دو بازار بزرگ موبایل در سطح جهانی دسترسی پیدا کند.

در خصوص پیکسل ۵، گفته می‌شود که این گوشی به جای استفاده از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ از پردازنده میان‌رده اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده خواهد کرد. یکی از دلایلی که برای این تصمیم‌گیری مطرح شده کاهش قیمت این گوشی است. گوگل حالا با حذف موشن سنس می‌تواند هزینه‌های خود را پایین‌تر آورده و دستگاهی تمام صفحه را تولید کند. انتظار می‌رود که پیکسل ۵ دوربینی سه‌گانه شامل یک لنز عریض داشته باشد. در ماه‌های پیش رو باید منتشر انتشار اخبار و شایعات بیشتری را درباره این تلفن هوشمند داشته باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)