خانهاخبار
آمریکایی‌ها در فصل اول 2020 از نظر صرف هزینه برای بازی‌ها رکوردی تاریخی زدند

آمریکایی‌ها در فصل اول 2020 از نظر صرف هزینه برای بازی‌ها رکوردی تاریخی زدند

بر اساس گزارش شرکت NPD، آمریکایی‌ها در سه‌ماهه اول سال 2020 با صرف بیشترین هزینه در طول تاریخ رکوردی بی‌همتا را از خود به جا گذاشتند.
۱۳۹۹/۲/۳۰

هیچ‌کس و هیچ‌چیزی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بی‌تاثیر نبوده و در حالی که بسیاری از صنایع از شیوع این بیماری متضرر شده‌اند، شمار کمی از بازارها فرصت خوبی پیدا کردند تا رکوردشکنی کنند. سرویس‌های استریم از جمله همین موارد هستند که ناگهان با افزایش قابل توجه مشترکان خود مواجه شدند، و آمارها نشان می‌دهد که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حداقل در ایالات متحده مردم پول بیشتری صرف بازی‌های ویدیویی و محصولات مرتبط با آن کرده‌اند.

بر اساس گزارش جدید شرکت NPD Group، مصرف‌کنندگان در بازه زمانی بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ حدود ۱۰.۸۶ میلیارد دلار در این بازار هزینه کرده‌اند. این رقم در مقایسه با بازه زمانی مشابه پارسال ۹ درصد افزایش یافته است. چنین افزایشی شاید در ظاهر کوچک باشد، اما با توجه به مقیاس جهانی آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. به‌علاوه، این آمار از دستیابی به رکوردی تاریخی در بازار بازی‌های آمریکا خبر می‌دهد.

بدیهی است که بخش عمده این آمار مربوط به خود بازی‌هاست که در مجموع فروشی ۹.۵۸ میلیارد دلاری داشته‌اند. این رقم حدود ۱۱ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده و این افزایش را مدیون عناوین محبوبی چون Animal Crossing: New Horizons و DOOM: Eternal و البته فورت‌نایت است. این آمار از مجموع فروش پلتفرم‌های مختلف پی‌سی، کنسول‌ها، موبایل و حتی سرویس‌های استریم به دست آمده است.

فروش سخت‌افزارها حدود ۷۷۳ میلیون دلار بوده که نینتندو سوئیچ را در مقام نخست می‌بیند. این استقبال مناسب احتمالا بدون تاثیر از موفقیت و محبوبیت بالای بازی Animal Crossing: New Horizons نبوده است. افزون بر این، بازار لوازم جانبی گیمینگ هم افزایش ۱ درصدی داشته تا به مجموع فروش ۵۰۳ میلیون دلار برسد. این گروه شامل محصولاتی مثل گیم‌پدها، گوشی‌ها، کیس‌های مخصوص کنسول و حتی هدست‌های گیمینگ است.

بازی‌ها نه تنها ابزاری ضروری برای گذران دوران قرنطینه بودند، بلکه باعث نزدیک‌تر شدن مردم و صحبت درباره موضوعات جذابی شدند که آن‌ها را حداقل برای لحظاتی از واقعیت ناگوار ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ دور می‌کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)