خانهاخبار
ابرکامپیوترهای اروپایی توسط هکرهای استخراج ارز دیجیتال موردحمله قرار گرفتند

ابرکامپیوترهای اروپایی توسط هکرهای استخراج ارز دیجیتال موردحمله قرار گرفتند

استخراج ارز دیجیتال توسط ماینرها و کامپیوترها کاملا عادی است اما وقتی ابرکامپیوترها برای ماینینگ هک شوند همه چیز تغیر میکند و اصلا مورد انتظار نیست.
۱۳۹۹/۲/۲۹

هک‌های استخراج ارز دیجیتال اتفاق جدیدی نیستند اما یکسری چیزها واقعاً تعجب‌برانگیز هستند. به گزارش ZDnet، هکرها چندین ابرکامپیوتر اروپایی را در هفته گذشته با استفاده از بدافزار ماینینگ Monero موردحمله قراردادند. در بین قربانیان این حملات نام‌هایی همچون ARCHER دانشگاه ادینبرگ، پنج کلاستر کامپیوتری bwHPC، و اخیراً یک کلاستر در دانشگاه Ludwig-Maximilians مونیخ به چشم می‌خورند. به‌خودی‌خود یک امر غیرمعمول است اما به نظر می‌رسد یک‌چیز بین این حملات مشترک است.

Cado Security اعلام کرده است که حملات با استفاده از loginهای معیوب SSH (Secure shell) از دانشگاه‌های کانادا، چین و لهستان ضمن استفاده از بدافزارهایی با نام مشابه، آسیب‌پذیری یکسان و شاخص‌های فنی مشترک واردشده باشند. بدین معنی که (احتمالاً) یک نفر مسئول این مجموعه هک است. در مورد ARCHER به نظر می‌رسد که حملات از سوی IP آدرس‌های چینی انجام‌شده باشند.

چنانچه این حمله به‌صورت هماهنگ صورت گرفته باشد، انگیزه‌های آن مشخص نیست. پس این احتمال وجود دارد که صرفاً جهت به دست آوردن پول با استفاده از قدرت ابرکامپیوترها برای استخراج رمز-ارز باشد که بسیار پربازده‌تر در مقایسه با کامپیوترهای معمولی‌ست. Cado و دیگر مراکز امنیتی اخیراً شاهد تغییر رویه در ابرکامپیوترهای دیگر مؤسسات نیز بودند: تحقیقات درباره کُوید-19. یک نگرانی وجود دارد که این حملات جهت به سرقت بردن تحقیقات انجام‌شده روی این بیماری همه‌گیر و یا مختل کردن تحقیقات باشند. دلیل هر چه که باشد، این چیزی نبوده که صاحبان ابرکامپیوترها انتظارش را داشته باشند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)