خانهاخبار
30 بازی برتر PS4 (قسمت سوم)

30 بازی برتر PS4 (قسمت سوم)

PS4 از آن کنسول هایی است که توانست به کمک استراتژی دقیق سونی و بازی های بی نظیر اختصاصی گوی رقابت از کنسول XBOX را برباید و به بهترین کنسول نسل هشتم بدل شود.
۱۳۹۹/۲/۳۱

اما این هم از آخرین قسمت برترین بازی های PS4

image

 

21. FIFA 19

image

 

نبرد بین بازی های فوتبالی همیشه داغ و جذاب بوده است. دو عنوان PES و FIFA جزو با سابقه ترین عنوان های بازی در جهان هستند. یکی از جذاب ترین بازی هایی که می توانید در کنسول خود به ویژه در PS4 تجربه کنید عنوان فیفا است. درست است که آخرین عنوان نسخه 2020 آن است اما انتخاب ما نسخه 2019 است. این بازی توانست در زمینه  لایسنس ها بالاخره از دیوار بلند PES بگذرد و اکثر لایسنس های مهم را به دست آورد. همچنین حضور خاص کرستیانو رونالدو فوق ستاره دنیای فوتبال در این نسخه باعث شده بود بازی با یونتوس در فیفا کیف دیگری داشته باشد. البته فیفا در زمینه هوش مصنوعی یک سر و گردن از رقیب خود بهتر عمل می کند ولی در زمینه گرافیک بصری این PES است که می تواند گوی رقابت را اذعان خود کند. با تمام این تفسیر می توان فیفا 19 را یکی از بهترین فیفا هایی که تا به حال عرضه شده است نامید.

22. Fallout 4

image

 

بازی های زیادی با موضوع آلودگی زمین توسط انفجار بمب هسته ای ساخته شده اند که البته عملکرد اکثر آن ها بسیار افتضاح است و خیلی زود به فراموشی سپرده شدند. اما بازی FALLOUT یا همان سقوط  یکی از آن عنوان هایی بود که توانسته مخاطبان زیادی به خود جذب کند. در واقع دلیل اصلی این اتفاق به تازه بودن این موضوع در زمان عرضه بازی Fallout باز می گذشت. ماجرای بازی یک اتفاق آخر الزمانی است. یک اتفاق مهیب هسته ای باعث از بین رفتن تعداد زیادی انسان می شود و آن تعداد اندکی هم که زنده مانده اند باید برای بقای خود نبرد سختی را آغاز کنند. اما این نبرد صرفا برای پیدا کردن آب و غذا نیست بلکه در این نبرد بعضی از انسان ها دچار تغییرات ژنتیکی شده اند و به هیولاهای ترسناکی تبدیل شده اند. بازی سقوط از المان های زیادی برای خلق یک اثر زنده وپویا بهره گرفته است. این بازی از قابلیت شخصی سازی زیادی بهره گرفته است. محیط بازی پویا و بزرگ است و حس گشت و گذار در مناطق ناشناخته بسیار مهیج است. اگر به دنبال یک بازی دوست داشتی در زمینه بازی های آخر الزمانی البته با طعم هیولا ها و موجودات عجیب و غریب هستید بازی Fallout4 یک انتخاب فوق العاده محسوب می شود.

23. Rise of the Tomb Raider

image

 

بعضی ها این عنوان را با فیلم هایی با نام Tomb Raider با بازی آنجلینا جولی به یاد می آوردند. این بازی یک بازی بی نظیر محسوب می شود و توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. البته از اولین عنوان این بازی برای ps4 نزدیک به 20 سال می گذرد و این قسمت هم به مناسبت 20 سالگی بازی برای PS4 عرضه شد. مانند همیشه شخصیت اصلی این فیلم لارا کرافت است که این بار به دنبال رازهای جدیدی می گردد. این بازی یک بازی بی نظیر در سبک مخفی کاری است البته این به آن معنی نیست که شما در این بازی قرار نیست درگیری های زیادی را تجربه نکنید. دوست داشتنی ترین اسلحه لارا  در این بازی تیر و کمان وی است. البته سازندگان در جای جای بازی برای غافلگیری شما اتفاقات غیر منتظره ای را تدارک دیده اند. اگر به دنبال یک بازی مخفی کاری با یک داستان سرگرم کننده می گردید والبته که اعصاب چند بار مردن در یک مرحله را دارید این بازی یک انتخاب بی نظیر برای شما محسوب می شود.

24. Metro

image

 

یادتان می آید از بازی های آخر و زمانی برایتان گفتم. این بازی یکی از بهترین آن ها تلقی می شود. بزرگترین ویژگی بازی مترو سختی بیش از حد آن است که گاهی اوغات دلتان می خواهد کنسول را بردارید و محکم به دیوار بکوبید. داستان مانند دیگر داستان های بازی های این سبکی است. البته سری های اول در شوروی رخ می دادند. بدون شک نبرد با هیولا های بازی نفس اکثر بازیکنان  را بند می آورد. البته عنوان های مترو بازی های بسیار پرفروشی هستند و تقریبا در هر سری توانسته اند نظر منتقدان را به خود جلب کنند. یکی دیگر از ویژگی های بارز این بازی که در هر زمان از انتشار او را از بقیه جلوتر می اندازد بحث گرافیک بی نظیر آن است. اگر به دنبال بازی می گردید که  آدرنالین خونتان را تا حد مرگ بالا ببرد شک نکنید که مترو به خوبی توان انجام این کار را دارد.

25. Doom

image

 

هیچ کس از قطعه قطعه کردن شیاطین و قتل عام آن ها نا راضی به نظر نمی رسد. Doom برای این ساخته شده که شما تمام اعصاب خوردی هایتان را روی سر شیاطین بی چاره خالی کنید. تعداد و تنوع شیاطین در این بازی بسیار بالا است. سیستم تیر اندازی و نبرد ها بسیار هیجان انگیز است تا حدی که شما برای کشتن شیاطین لحظه به لحظه  تشنه تر می شوید. البته این بازی در اکثر کشور های عرضه شده محدودیت سنی را به همراه داشته البته تعجبی هم ندارد زمانی که پای شیاطین به بازی باز شد انتظاری جز محدودیت های خاص برای بازیکنان نوجوان نداریم. البته چند ماه پیش قسمت دوم این بازی نیز منتشر شد ولی ملاک ما برای انتخاب امتیازات بازی ها توسط گیمرها بود که تا به اینجا نسخه اول دست بالا تر را دارد. در پایان باید این را بگوییم که Doom یک اکشن شوتر اول شخص بی نظیر است که می تواند ساعت ها شما را سر گرم خود کند.

26. Wolfenstein 2: The New Colossus

image

 

تا به حال تعداد زیادی نسخه متفاوت از روی  بازی ولفنشتاین ساخته شده است. بدون شک سری های اول این بازی یک تجربه بی نظیر محسوب می شدند و تمام آن ها با کیفیت بودند. داستان بازی در نوع خود جالب بود. قتل عام نازی هایی که این بار توانسته بودند تمام دنیا را از جمله ایالات متحده را به چنگ آورند البته زمان بازی منحصر به آینده است و به هیچ وجه نمی توان انتظار رویارویی با تانک های تایگر را داشت بلکه این بار باید با نازی هایی بجنگید که در لباس های رباتی به جنگ شما می آیند. یکی از برترین قسمت های این بازی نسخه دوم آن بود که توانست اکثر گیمرها را راضی کند. در این بازی خوشونت به حد اعلا رسید و البته سیستم مبارزات به طرز چشمگیری سریع شده بود. دیگر خبری از پیچیدگی های گاه و بی گاه در این بازی نیست. داستان بازی روند سریعی را دارد. متاسفانه سری ولفنشتاین در نسخه های جدید به هیچ عنوان خوب نیست و از کمبود داستان مناسب و خوب به شدت رنج می برد. با این حال نسخه دوم این بازی یکی از نسخه های خوب  و مناسب آن تلقی می گردد.

27. Final Fantasy 15

image


 

با اینکه این بازی یک انحصاری بی نظیر برای PS4 محسوب می شود ولی در ایران نا شناخته مانده است. دلیل عمده اش هم این است که این بازی در تخیل و فانتزی گری به حد مرگ پیش رفته است. فاینال فانتزی از آن بازی هایی است که تمام فکرش ژاپنی است. این بازی یک بازی بسیار قدیمی محسوب می شود و همواره در کنار پلی استیشن های سونی وجود داشته است. از این بازی قسمت های زیادی منتشر شده که از درخشان ترین آن ها می توان به قسمت 15 و قسمت 7 آن اشاره کرد. ما در این لیست قسمت 15 را قرار داده ایم البته قرار شده تا سال آینده نسخه ریمیک قسمت 7 منتشر شود. در مورد داستان بازی نکته جالبی به خصوص برای ما ایرانی ها وجود ندارد چرا که داستان بسیار عجیب وگاهی بی معنی است اما با این حال اکثر گیمر های خارجی و به ویژه ژاپنی ها عاشق این سری هستند.

28. Death Stranding

image

 

بدون شک بزرگترین خبری که هر کسی در سال های گذشته به دنبال آن بود عرضه جدید ترین ساخته کوجیما برای کنسول PS4 بود. ساخت این بازی چندین سال به طول انجامید ولی در پایان در سال گذشته برای این کنسول عرضه شد. خیلی ها مدام به کوجیما خورده می گرفتند که دست از ساخت بازی متال گیر بکشد و یک بازی جدید بسازد. این بازی محصول استودیو کوجیما پروداکشنز است. البته این بازی آن چه که هواداران انتظار داشتند نبود. درست است که بازی از بازیگران بسیار مطرح برای ایفای نقش کاراکترها استفاده کرده بود اما مشکل اساسی این بازی خود داستان آن بود. این بازی در سبک آخر الزمانی ساخته شده بود. یک سری اتفاقات باعث شده بود که اکثر جمعیت زمین از بین برود. این اتفاقات باران هایی را به  وجود آورده بودند که می توانست در برخورد به پوست انسان آن را پیر کند تازه در اثر این اتفاقات موجودات بسیار عجیبی پا به این دنیا گذاشته بودند که می توانستند انسان ها را شکار کنند. داستان بازی بسیار پیچیده است و فهم آن برای هر کسی مقدور نیست. ظاهرا کوجیما این را یادش رفته که بازی ها برای عموم مردم ساخته می شوند نه برای فلاسفه و انسان های با هوش. یکی دیگر از نقاط ضعف بزرگ این بازی به نقشه بزرگ آن بر می گردد که حرکت در آن بسیار خسته کننده و حوصله سر بر است. سیستم مبارزات مانند آن چیزی است که در متال گیر دیده بودیم و اختلاف کمی با آن دارد. البته شخصیت پردازی در بازی بسیار خوب صورت گرفته و تا حد زیادی باعث می شود شما بتوانید با کاراکترها ارتباط بر قرار کنید. در پایان اگر حال و حوصله یک بازی پیچیده و مفهومی را دارید والبته مشتاق بازی های کوجبما هستید این بازی یک تفریح مطلوب برای شما به حساب می آید.

29. Dark Souls 3

image

 

به شخصه به این معتقدم که اگر بخواهیم بزرگترین بازی ساز ژاپنی را انتخاب کنیم آن فرد کوجیما نخواهد بود بلکه میازاکی است. میازاکی یک دیوانه تمام عیار است. کافی است به بازی هایش نگاهی بیندازید. پوستتان را می کند تا از یک مرحله اش عبور کنید. دارک سولز یکی از معرکه ترین بازی های جهان به شمار می رود. این بازی در قسمت سوم یک بلوغ تمام عیار در زمینه بازی های سخت و مفهومی بود. داستان بازی مانند اکثر بازی های کارگردانان ژاپنی بسیار مفهومی اما زیبا است. یکی از قسمت های بازی که آرزو می کنید هیچ گاه به آن نمی رسیدید بخش باس فایت هاست. باور کنید تا به این جا در هیچ بازی باس فایت های سخت و سنگین مانند دارک سولز 3 ندیده ام. در واقع برای پیروزی به دشمنانتان به نبوغ زیادی نیاز دارید و مانند بقیه بازی ها نمی توانید با چند حمله کار دشمن را تمام کنید چرا که تنها یک ضربه او برای تکرار مرحله مورد نظر کافی است. این بازی یک بازی قدیمی و البته انحصاری برای PS4 است و تا به حال توانسته جزو برترین های این کنسول باقی بماند. البته این بازی برای PC هم عرضه شده است. اگر عاشق بازی های میازاکی هستید به هیچ عنوان نباید این بازی محشر را از دست بدهید.

30. Mortal Kombat x

image

 

اما آخرین عنوان بازی که ما برای این لیست در نظر گرفته ایم عنوان بی نظیر مورتال کامبت است. این بازی یکی از قدیمی ترین بازی های جهان محسوب می شود و الحق و انصاف که یکی از بهترین های جهان تا به این جا است. کسانی که عاشق بازی های مبارزه ای هستند چه بازی بهتری از مورتال کامبت می شناسند. نکته جالب این سری در این است که توانسته کاراکتر های محبوب و به یاد ماندنی زیادی را برای ما بسازد. حتی شخصیت های منفی هم برای ما دلنشین هستند. درست است که این بازی به اندازه مورتال کمبت آرماگدون داستان غنی ندارد ولی با این حال هم داستان دراین قسمت هم بسیار جالب است و می تواند هواداران را راضی کند. این بازی محصول کمپانی وارنر است. البته وارنر برای بازی خود یک رقیب دیگر به نام بی عدالتی دارد که انصافا آن هم یک بازی خوب به حساب می آید. اما به احتمال زیاد چون خشونت افراطی مورتال را ندارد نتوانسته امتیاز بالاتری از مورتال به دست آورد. شک نکنید که بهترین وسیله برای تجربه بازی های مبارزه ای به خصوص مورتال ps4 است. اگر عاشق صحنه های قرمز هستید و دوست دارید در اوج بی رحمی قلب دشمنتان را از سینه اش خارج کنید شک نکنید که مورتال بهترین انتخاب ممکن است.


به احتمال بسیار زیاد خیلی از شما ها می گویید چرا نباید عنوان های سکیرو و یا پرسونا در این لیست باشند. ملاک ما برای انتخاب این بازی ها امتیازات میانگینی است که از کاربران و گیمران PS4 دریافت کرده اند. به همین جهت این بازی ها با توجه به امتیاز دریافتی در این لیست در جایگاه اول تا 30 قرار گرفته اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ممد

۱۳۹۹/۴/۲۷
این کنسول مناسب میلیاردر هاست.من که اینو خریدم از ته دل پشیمونم چون بازیهاش درحدی گرونه که ۶ ماه باید برای هر بازی صبر کنم.اکانت هکیش هم فوق العاده گران است و با این حال من ۱ سال تمام به کنسولم دست نزدم. واقعا نخرید و با پولش برید pc بخرید که هر بازی توش رایگانه

مهدی سلیمانی

۱۳۹۹/۳/۱
فقط چنتا دونه از این 30 بازی منحصر به ps4 هست با چه منطقی گفتید بهترین بازیهای ps بهتر بود میگفتید بهترین بازیهای موجود

hossein

۱۳۹۹/۲/۳۱
"این بازی انحصاری PS4 است، البه برای PC هم عرضه شده" دقیقا یعنی چه!؟