خانهاخبار
سامسونگ در فصل اول امسال 57 درصد بیشتر نیمه‌رسانا تولید کرده است

سامسونگ در فصل اول امسال 57 درصد بیشتر نیمه‌رسانا تولید کرده است

بر اساس گزارش اخیر سامسونگ، این شرکت در سه‌ماهه اول سال 2020 میزان تولید نیمه‌رساناهای خود را 57 درصد افزایش داده تا پاسخگوی نیاز بازار باشد.
۱۳۹۹/۲/۲۹

میزان تولید تراشه‌های سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۵۷ درصد نسبت به سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده است. گزارش فصلی این غول کره‌ای نشان می‌دهد که سامسونگ در سه‌ماهه گذشته علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا میزان تولید DRAM و تراشه‌های فلش NAND خود را افزایش داده است. در نتیجه، این شرکت در سه‌ماهه نخست امسال سهم بازار بیشتری در حوزه DRAM پیدا کرده است.

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در دنیاست و نرخ فعالیت تولیدی آن در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس ۱۰۰ درصد بوده است. این شرکت در فصل گذشته ۲۷۷.۴ میلیارد نیمه‌رسانا ساخته که این رقم ۱۷۶.۲ میلیارد واحد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است.

این افزایش حجم تولید به موجب افزایش تقاضای دیتاسنترها و سرورها به منظور استفاده از تراشه‌های ذخیره‌سازی و DRAM رخ داده است. از زمان آغاز بحران کووید-۱۹ مردم فعالیت‌های خود را از داخل خانه از سر گرفته‌اند و به همین خاطر سرورهای ابری و دیتاسنترها باید تمام این فعالیت‌ها را پوشش دهند. فروش مناسب این تراشه‌ها باعث افزایش سودآوری سامسونگ در سه‌ماهه گذشته شده است.

با این حال، میزان فروش تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌های سامسونگ کاهش یافته، چون با نزدیک شدن سایه بحران اقتصادی مردم دیگر تمایلی به صرف هزینه‌های هنگفت برای این محصولات ندارند. این غول کره‌ای در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۵۸ میلیون موبایل و ۱.۴۵ میلیون نمایشگر تولید کرده که این میزان به ترتیب با افت ۳۴ و ۳۵ درصدی مواجه بوده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)