خانهاخبار
مشخصات فنی موبایل سرفیس Duo فاش شد

مشخصات فنی موبایل سرفیس Duo فاش شد

مایکروسافت مطابق وعده قبلی در انتهای سال جاری یک تلفن هوشمند اندرویدی به نام Surface Duo عرضه خواهد کرد. اکنون اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این گوشی فاش شده است.
۱۳۹۹/۲/۲۸

مایکروسافت در حال حاضر مشغول آزمایش داخلی Surface Duo است؛ دستگاهی با دو نمایشگر هم‌اندازه در طرفین که لولایی با زاویه ۳۶۰ درجه‌ای در میان آن‌ها قرار گرفته است. با وجود این که هیچ‌کدام از این صفحه‌ها عملا منعطف نیستند، ولی لولای بینشان انعطاف‌پذیری بالایی را به وجود می‌آورد.

ضخامت سرفیس Duo در حالت باز فقط ۴.۸ میلی متر است و در حالت بسته ۹.۶ میلی متر می‌شود. حالا به‌تازگی بخشی از مشخصات فنی این دستگاه فاش شده که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

دو نمایشگر سرفیس Duo دقیقا مشابه یکدیگر است؛ یعنی هر دو از نوع AMOLED با اندازه‌ای ۵.۶ اینچی و رزولوشنی ۱۸۰۰ در ۱۳۵۰ پیکسلی هستند که حاشیه‌های بزرگی دارند. این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و به‌فاصله کوتاهی پس از عرضه قرار است اندروید ۱۱ نیز برای آن منتشر شود. سرفیس Duo به‌صورت پیش‌فرض از قلم سرفیس پشتیبانی می‌کند.

چیپست سرفیس Duo اسنپدراگون ۸۵۵ است که انتخاب عجیبی است و تجربه نشان داده که دستگاه‌های مجهز به سخت‌افزارهای قدیمی فروش خوبی از خود نشان نمی‌دهند. دلیل انتخاب این پردازنده این است که مایکروسافت طراحی داخلی موبایل خود را مدت‌ها قبل از عرضه اسنپدراگون ۸۶۵ نهایی کرده بود، با این حساب جایی برای قرارگیری مودم X55 5G در داخل این دستگاه وجود ندارد. این مودم از پیش‌نیازهای کوآلکام برای استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ است.

image

سرفیس Duo از ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند که شاید برای گوگل مناسب باشد، ولی با توجه به شرایط بازار رقمی در حد و اندازه میان‌رده‌ها به حساب می‌آید. این گوشی ۲۵۶ گیگابایت هم حافظه داخلی خواهد داشت که قابل ارتقا نیست. سرفیس Duo به دوربینی با تک لنز ۱۱ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 مجهز شده که اندازه پیکسل آن ۱.۱۲ میکرومتر است.

تلفن هوشمند جدید مایکروسافت برای احراز هویت حسگر اثر انگشت دارد و ظرفیت باتری آن ۳۴۶۰ میلی آمپر ساعت است که با هر مقیاسی کوچک به حساب می‌آید. سرفیس Duo از NFC و شارژ بیسیم یا 5G پشتیبانی نمی‌کند. تمامی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مایکروسافت بر روی این دستگاه با سیستم نمایشگر دوگانه سرفیس Duo سازگار هستند، ولی همه اپلیکیشن‌های شخص ثالث چنین قابلیتی ندارند.

به نظر می‌رسد که سرفیس Duo اکنون آماده عرضه شده، ولی مایکروسافت هنوز می‌گوید که این دستگاه در اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. البته شرایط می‌تواند تغییر کند و زمان عرضه این گوشی هوشمند را جلو بیندازد. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم چه پیش می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)