خانهاخبار
30 بازی برتر PS4 (قسمت اول)

30 بازی برتر PS4 (قسمت اول)

PS4 از آن کنسول هایی است که توانست به کمک استراتژی دقیق سونی و بازی های بی نظیر اختصاصی گوی رقابت از کنسول XBOX را برباید و به بهترین کنسول نسل هشتم بدل شود.
۱۳۹۹/۲/۲۸

رفته‌ رفته به پایان نسل هشتم نزدیک می شویم و باید خود را آماده دیدن نسل نهم کنیم. در نسل نهم قرار است کیفیت هایی را ببینیم که حتی در خواب هم نمی توانستیم آن ها را ببینیم. نسل نهم یک هدف بزرگ و البته سخت دارد. این نسل قرار است مرز بین کنسول ها و pc ها را از بین ببرد. باید دید چه می شود. اما در این مطلب به هیچ عنوان کاری با نسل 9 نداریم و قرار است به نسل هشتم بپردازیم. یکی از وسایلی که در حوزه فناوری ساعت ها و روز ها ابزار نشاط و سرگرمی ما را فراهم کرد پلی استیشن سونی بود. هنوز هم به خوبی به یاد دارم در روزی که ps3 معرفی می شد گیمر ها با خود می گفتند این آخر کار است و قرار است بهترین باشد اما با آمدن ps4 دوباره همه انگشت به دهان شدند. شکی نیست که زمان ps4 طلایی ترین عصر بازی های کنسولی لقب خواهد گرفت. سونی با کنسول بی نظیرش و صد البته آن بازی های بی نظیر و اختصاصی اش همه ما را مجذوب خود کرد. اما حالا که داریم آرام آرام به تاریخ معرفی ps5 نزدیک می شویم دوست داریم یک لیست 30 تایی از بهترین بازی های حال حاضر ps4 برای شما عرضه کنیم. فکر نمی کنم این لیست تا زمان معرفی کنسول جدید نیاز به تغییری داشته باشد چرا که رسما ps4 به پایان کار خود رسیده است و از سال پیش تا به حال تمرکز اکثر شرکت های بازیی سازی بر روی ساخت بازی برای کنسول جدید است.

image

 

1. God of War

image

 

نظرات مختلف است اما اکثر منتقدان به جای دوست داشتن این بازی عاشق آن شده اند. عنوان خدای جنگ یکی از بهترین بازی های ساخته شده در تاریخ بازی های ویدیویی محسوب می شود و در تمام جهان میلیون ها طرفدار دارد. مگر می شود عاشق ps4 باشید و این عنوان را تجربه نکرده باشید. شکی نیست که داستان این بازی یکی از بهترین روایاتی است که ما می توانیم در یک بازی ویدیویی آن را تجربه کنیم. مگر می شود ماجراجویی ها و نبرد های حماسی کریتوس برای کسی جذاب نباشد. البته به اعتقاد بسیاری قسمت سوم این بازی هنوز هم بهترین قسمت آن است اما چون قرار است در مورد ps4 صحبت کنیم منطور ما قسمت 4 این بازی است که برای این کنسول منتشر شده است. شاید در این قسمت حضور فرزند کریتوس بازی را جذاب تر کرده باشد چرا که پدر و پسر با هم دشمنان خود را نابود می کنند. نکته جالب در مورد کریتوس در این بازی که باعث تحسین اکثر منتقدان نسبت به داستان بازی شده است به آرامش عجیب او باز می گردد. دیگر خبری از آن همه جوش و خروش معروف در کریتوس نیست. به نظر می آید پدر شدن مسولیت سنگینی برای کریتوس بوده و همین امر باعث آرامش عجیب او شده است. البته این به آن معنا نیست که کریتوس نمی تواند هنوز بدون هیچ رحمی سر دشمنان خود را قطع کند. کافی است خطری پسرش را تهدید کند آن موقع خواهید دید که کریتوس آرام به چه هیولایی تبدیل خواهد شد. البته این بازی یک بازی انحصاری برای کنسول سونی است و بر روی کنسول دیگر و حتی pc نیز قابل دسترس نیست.

2. Horizon: Zero Dawn

image

 

شکی نیست که بزرگترین شگفتی سال 2017 برای صاحبان ps4 عنوان بی نظیر Horizon: Zero Dawn. کمپانی Killzone devs Guerrilla با عرضه این عنوان به خوبی نشان داد که تا چه حد می تواند ذهن و هوش گیمر ها را مسخ کند. این بازی هر چه که شما می خواهید به شما می دهد. اولین نکته مثبت در مورد این بازی جهان باز بودن آن به معنی کامل آن می باشد. در زمینه داستان آن چنان داستان غنی را نمی بینیم اما با این حال هنوز هم داستان بازی ما را سر گرم می کند. اما شاهکار این بازی در زمینه شکار و مواجه با غول های مکانیکی است جایی که می توانید طعم یک مبارزه تمام عیار با هوش مصنوعی را بچشید. در واقع سیستم نبرد ها جدید و لذت بخش است و به هیچ وجه شما را خسته نمی کند تازه انتخاب یک دختر به عنوان یک قهرمان اصلی بازی باعث ایجاد یک جو مثبت در باره این بازی شده است. شکی نیست که می توان این بازی را یکی از برترین بازی های ویدیویی جهان نامید. این بازی هم ک انحصاری دیگر برای کنسول سونی محسوب می شود.

3. Red Dead Redemption 2

image

 

راک استار زیرک. مگر می شود راک استار عنوانی را عرضه کند و میلیون ها نفر عاشق آن نشوند. یکی از بازی هایی که به طور حتم شما را مجذوب خود می کند این بازی است. البته این بازی یک بازی انحصاری نیست ولی تجربه آن بر روی ps4 بسیار لذت بخش است. بزرگترین ویژگی این بازی جهان بی پایان آن است. یک هفت تیر در دست بگیرید و سوار بر اسبتان به هر کجا که می خواهید بروید. طبق سنت همیشگی راک استار در جای جای این بازی چندین داستان مخفی وجود دارد که خوراک ماجراجو هاست. هر چند پایان این بازی طبق روال معمولی بازی های دیگر یک پایان خوش و آرام نیست اما با این حال نمی توان بی خیال این بازی شد. بدون شک این بازی به همراه آرتور دوست داشتنی والبته شرورش همیشه در یاد عاشقان بازی های ویدیویی خواهد ماند.

4. Marvel's Spider-Man

image

 

مارول پیش از این قدرت بی نظیر خود را در ساخت فیلم های مجذوب کننده به دنیا نشان داده بود ولی انصافا انتظار ساخت چنین بازی خوش ساخت و دوست داشتنی را از مارول نداشتیم. مانند تمامی بازی های برتر این بازی هم یک بازی جهان باز است. شما می توانید پیتر پارکر را در جای جای ابر شهر نیویورک کنترل کنید و از داستان های متعددی که برایتان رخ می دهد لذت ببرید. یکی از نقاط قوت این بازی به دشمنان مرد عنکبوتی باز می گردد. باس فایت های بازی بسیار سخت والبته جذاب هستند. تنوع باس ها هم زیاد است و می توانید با اکثر باس های معروف کمیک های مرد عنکبوتی به مبارزه بپردازید. این بازی یکی از پر فروش ترین بازی های ps4 تا به این جا محسوب می شود و توانسته میلیون ها نسخه در جهان بفروشد. البته این بازی یک بازی انحصاری است و برای پلتفرم های دیگر وجود ندارد.

5. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

image

 

مگر می شود در این لیست بازی از نابغه دنیای بازی های ویدیویی یعنی کوجیما وجود نداشته باشد. شاید باید بلوغ داستان و البته گرافیک در سری متال گیر را در قسمت پنجم آن جست و جو کرد. در زمینه داستان هرچه که می خواهید دارید. از لحظه های عاشقانه گرفته تا صحنه های اکشن تمام عیار تنها گوشه ای از داستان بی نظیر این بازی هستند. بدون شک زمانی که متوجه می شوید در تمام مدت بازی با بیگ باس طرف نبودید و صرفا بدل آن را در اختیار داشتید دوست دارید تا آن جا که می شود به کوجیما حرف های خوب بزنید. اگر طرفدار بازی های سخت والبته پیچیده هستید شک نکنید که این بازی بهترین انتخاب موجود است.

6. The Witcher 3: Wild Hunt

image

 

اما می رسیم به بهترین عنوان بازی ویدیویی جهان. شکی نیست لحظه هایی را که با گرالت گذراندیم بهترین ساعات عمرمان بوده است. داستان بازی در قسمت سوم به اوج خود می رسد. گرالت حالا جانشینی به نام سیری پیدا خواهد کرد. یکی از نقاط قوت همیشگی این بازی نقشه پهناور این بازی است. داستان بازی به بهترین نحو نوشته شده و در تمام مدت حس این را دارید که در حال دیدن یک سریال جذاب والبته طولانی هستید. شکی نیست که این قسمت باعث شد تا کمپانی سازند که یک کمپانی لهستانی هم هست به چنان ثروتی برسد که حتی در خوابش هم نمی دید. البته ممکن است خیلی ها بگویند که این بازی باید در رتبه اول جا می گرفت اما این بازی یک بازی انحصاری نبوده و صرفا متعلق به ps4 نیست و بر روی پلتفرم های دیگر نیز پشتیبانی می شود.

7. Fortnite

image

 

اما بهترین بازی آنلاین گروهی چند سال گذشته در لیست ما در جایگاه هفتم قرار گرفته است. شکی نیست که نیازی به توضیح این بازی وجود ندارد چرا که آن قدر محبوب ومعروف است که اکثر گیمرها، چه مبتدی و چه حرفه ای آن را تجربه کرده اند. اگر به دنبال بهترین بازی سبک بتل رویال در جهان می گردید فورتنایت هم چنان با اختلاف فاحشی از رقبایش چند پله ای بالاتر است. بدون شک مهمترین ویژگی این بازی نسبت به بازی های رقیب دیگر که باعث فروش بیشتر این بازی شده است به گرافیک جالب و کودکانه آن باز می گردد. جایی که رنگ ها و طراحی های خنده دار حرف اول را می زنند و خبری از صحنه های پر از خون و اکشن نیست. البته این بازی هم یک عنوان انحصاری نیست و به احتمال زیاد اکثر کسانی که این بازی را در ایران تجربه کردند آن را بر روی pc امتحان کرده اند اما تجربه این بازی بر روی ps4 یک تجربه متفاوت و چالش بر انگیز است که به طور حتم گیمر های حرفه ای بی خیال آن نخواهند شد.

8. Grand Theft Auto 5

image

 

مگر می شود در لیست بهترین ها و یا پرفروش ترین ها حرفی از عنوان های بی نظیر GTA نزد. GTA یا همان آشوب در شهر خودمان در نسخه 5 یک انفجار تمام عیار در صنعت بازی محسوب می شد وآن قدر حیرت انگیز و دوست داشتنی بود که توانست تنها 6 ماه پس از عرضه عنوان پر فروش ترین بازی تاریخ را به دست آورد. جالب این جاست که با این که نزدیک 5 سال از عرضه رسمی این بازی می گذرد اما هم چنان این بازی در لیست پر فروش ترین بازی های جهان قرار دارد. آشوب در شهر در قسمت 5 از ویژگی های متفاوتی بهره می برد. از جمله این ویژگی ها می توان به بازی در نقش سه شخصیت متفاوت در این بازی اشاره کرد. مانند همیشه نقشه بازی بسیار بزرگ و داستان بسیار غنی والبته پر از قسمت های جانبی که در صورت انجام آن ها بازی به شما جوایز جالبی می دهد. اما یکی از قابلیت های بی نظیر در بازی های راک استار و البته به طور خاص این بازی اجازه به توسعه دهندگان مختلف برای عرضه مادهای متفاوت و جذاب برای این بازی است. البته این بازی هم به طور انحصاری برای ps4 در نظر گرفته نشده است اما باز هم نسخه ps4 آن یک حس دیگری دارد.

9. What Remains of Edith Finch

image

 

اما این بازی یکی از جالب ترین و البته پر طرفدار ترین بازی هایی است که تا به حال برای ps4 عرضه شده است. البته این بازی در ایران ناشناخته است و کمتر گیمری آن را تجربه کرده است. اگر طرفدادر سبک بازی های ادونچر و البته ترسناک و مهیج هستید یقین داشته باشید که این بازی یکی از بهترین عنوان ها در این زمینه است. البته این بازی مانند سری های پر طرفدار رزیدنت اویل به شما یک اسلحه نمی دهد و بین زامبی ها رهایتان نمی کند تا از این طریق ترس به جانتان بیندازد. در این بازی شما به طور خاص از همه چیز و همه جا حس منفی دریافت می کنید و در نهایت در می یابید که همه چیز قابلیت ترساندن شما را دارد. متاسفانه به خاطر عدم اسپویل کردن داستان بازی نمی توانم داستان آن را کامل شرح دهم اما اگر مشتاق هستید که بدانید داستان بازی از چه قرار است می توانید به راحتی داستان بازی را از سایت های معتبر بخوانید. این بازی امتیاز های بی نظیری را از منتقدان دریافت کرده و توانسته جزو بهترین ها در ژانر خودش باشد.

10. Uncharted 4: A Thief's End

image

 

شک نکنید که اگر نام Naughty Dog به عنوان سازنده یک بازی ذکر شد آن بازی یک بازی محشر از آب در می آید. بازی جدا نشده یا همان Uncharted از محبوب ترین عنوان های انحصاری ps4 محسوب می شود. البته تعجبی هم ندارد چرا که استدیو Naughty تحت تسلط سونی قرار دارد. بدون شک این بازی یکی از بهترین بازی ها در سبک ادونچر است. البته شما در این بازی می توانید یک شوتر بی نظیر را هم حس کنید. اما از هرچه که بگذریم از سختی بازی نمی توانیم بگذریم که انصافا گاهی وقت ها آن هم در زمان نبرد های مهم و اصلی به شدت روی اعصاب می رود. یکی از بهترین ویژگی های این سری محبوب به باس فایت های آخر بازی بر می گردد که بسیار چالش بر انگیز هستند. گرافیک این بازی در نوع خود بی نظیر بوده و آن چه را که از یک بازی سطح بالا انتظار دارید به شما هدیه می دهد. البته در زمینه داستان، بازی آن چنان غنی نیست ولی به هر حال این مورد به هیچ عنوان مورد منفی به حساب نمی آید. همان طور که گفتم این بازی یک عنوان انحصاری است و مخصوص ps4 عرضه شده است.

اما تعداد بازی هایی که انتخاب کردیم زیاد است برای همین هم تصمیم گرفتیم این 30 بازی را در قالب چند قسمت تقدیم شما کنیم. قسمت اول در این جا به پایان می رسد اما قسمت دوم را از دست ندهید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیکان

۱۳۹۹/۲/۲۸
جای LAst of Us خالیه تو این لیست