خانهاخبار
آیپد 10.8 اینچی و آیپد مینی 9 اینچی جدید در دست تولید قرار دارند

آیپد 10.8 اینچی و آیپد مینی 9 اینچی جدید در دست تولید قرار دارند

بر اساس جدیدترین گزارش مینگ چی کو، اپل در حال کار روی چندین تبلت جدیدی از جمله نسخه‌های جدید آیپد اقتصادی و آیپد مینی است و آن‌ها را در ادامه 2020 و اوایل 2021 عرضه می‌کند.
۱۳۹۹/۲/۲۷

آیفون SE 2020 با استقبال خوبی از سوی کاربران اپل مواجه شده و حتی اندرویدی‌هایی را جذب کرده که به دنبال موبایلی کوچک و ارزان اما قدرتمند می‌گشتند. حالا اپل می‌خواهد استراتژی مشابهی را در زمینه خط تولید آیپد پیاده‌سازی کند. بر اساس جدیدترین یادداشت تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ چی کو، این شرکت در حال کار روی نسخه به‌روزشده‌ای از آیپد اقتصادی است.

اپل در نظر دارد که در نیمه دوم امسال، شاید همزمان با رونمایی از سری آیفون ۱۲، از این دستگاه رونمایی کند. یکی از مشخصات کلیدی این دستگاه در مقایسه با مدل موجود نمایشگر آن خواهد بود. اپل سپتامبر پارسال اندازه نمایشگر را از ۹.۷ اینچ به ۱۰.۲ اینچ افزایش داد، اما حالا می‌خواهد یک گام فراتر برود.

به گفته مینگ چی کو، کوپرتینویی‌ها در حال کار روی تبلتی با صفحه نمایش ۱۰.۸ اینچی هستند. ظاهرا شرکت GIS قرار است تامین‌کننده اصلی پنل‌های این محصول باشد، چون آن‌ها پیشنهادهای مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر تامین‌کنندگان به اپل ارائه دادند. با این حال مشخص نیست که کوپرتینویی‌ها برای افزایش اندازه نمایشگر دقیقا چه برنامه‌ای دارند. این افزایش می‌تواند با کاهش حاشیه‌های صفحه و حذف دکمه هوم میسر شود یا ابعاد بدنه دستگاه را بیشتر کند.

افزون بر این، در ماه‌های اخیر شایعاتی درباره فناوری mini LED منتشر شده بود، ولی حالا به نظر می‌رسد که استفاده از این فناوری تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. کو می‌گوید آیپد ۱۰.۸ اینچی از راهبردی شبیه آیفون SE استفاده خواهد کرد؛ یعنی چیپستی تازه را با قیمتی پایین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ادعا با شایعه‌ای که اخیرا مبنی بر استفاده از پردازنده A12 در این دستگاه منتشر شده بود، مطابقت دارد.

آیپد مینی ۹ اینچی برای سال ۲۰۲۱

image

مینگ چی کو می‌گوید اپل سال آینده از نسخه جدید آیپد مینی هم رونمایی می‌کند. این تحلیل‌گر معتقد است که این تبلت در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود، بنابراین می‌توانیم در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۱ منتظر آن باشیم.

آیپد مینی فعلی در ماه مارس ۲۰۱۹ معرفی شد و نمایشگری ۷.۹ اینچی داشت، ولی نسخه بعدی ظاهرا از نمایشگر بزرگ‌تری با اندازه ۹ اینچی استفاده می‌کند. پس احتمالا برای حفظ ابعادی که اسم مینی را به این گوشی داده، باید منتظر از بین رفته حاشیه‌ها و ارائه تبلتی تمام صفحه باشیم.

آیپد مینی بعدی هم احتمالا با فناوری mini LED ساخته می‌شود تا رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و نسبت کنتراست بهتری نسبت به پنل‌های LCD داشته باشد. با این حال، احتمالا به جای سیستم فیس آیدی و دکمه تاچ آیدی شاهد عرضه فناوری تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر خواهیم بود. این فناوری می‌تواند نویدبخش اضافه شدن حسگر مذکور به گوشی‌های پرچمدار اپل باشد.

علاوه بر این، باید منتظر چیپست جدیدی برای این دستگاه باشیم که اگرچه نام آن هنوز مشخص نشده، ولی در گزارش‌های قبلی به تراشه A14 بایونیک اشاره شده بود. با توجه به این که مدل فعلی آیپد مینی از جدیدترین تراشه زمان خود یعنی A12 بایونیک استفاده می‌کند، این مسئله چندان غافل‌گیرکننده نخواهد بود.

آیپد ایر جدید و آیپد پرو 5G

image

با وجود این که در گزارش امروز اشاره‌ای به این موضوع نشده است، ولی گفته می‌شود که اپل در حال کار روی نسخه جدیدی از آیپد ایر ۱۱ اینچی و نسخه بازطراحی‌شده آیپد پرو است.

اولی احتمالا با نمایشگر mini LED عرضه می‌شود و ضمن کاهش حاشیه‌ها با تراشه A14 بایونیک به بازار می‌آید. این دستگاه در ابتدا قرار بود در دنباله سال ۲۰۲۰ معرفی شود ولی احتمالا به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

در آن سو، سری جدید آیپد پرو هم قرار است از نمایشگر mini LED استفاده کند. منتها این بار حاشیه‌های ظریف‌تری برای آن انتخاب خواهد شد و می‌توانیم منتظر ارائه قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از شبکه 5G و تراشه A14X روی این دستگاه باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)