خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه با ویجت‌ها در iOS کار کنیم؟

آموزش: چگونه با ویجت‌ها در iOS کار کنیم؟

ویجت‌ها در آیفون یا آیپد چه کاربردی دارند و چگونه با آنها کار کنیم؟
۱۳۹۹/۲/۲۷

آیا تا به حال در صفحه ابتدایی آیفون، انگشت خود را به سمت راست کشیده‌اید؟ با این حرکت، به صفحه ویجت‌ها هدایت خواهید شد که در ابتدای امر، ویجت‌های پیش فرض در آن به چشم می‌خورند. اما اپلیکیشن‌های مختلف نیز بعضا به ویجت‌های اختصاصی مجهز هستند که در صورت استفاده از آنها، سرعت کار شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

به صورت پیش فرض، ویجت‌های نمایش داده شده به اپلیکیشن‌های پیش فرض آی او اس مانند آب و هوا، پیشنهادات سیری، موزیک و ... اختصاص پیدا می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست. زمانیکه به قسمت ویرایشگر ویجت‌ها وارد شوید، می‌بینید که بسیاری از اپلیکیشن‌های سوم شخص به ویجت مجهز هستند و در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

استفاده از ویجت‌ها باعث می‌شود تا سرعت کار با گوشی به طرز محسوسی افزایش پیدا کند. بد نیست بدانید که ویجت‌های مربوط به اپلیکیشن‌های سوم شخص، تنها در صورتی در دسترس خواهند بود که نرم‌افزار مربوطه روی آیفون یا آیپد شما نصب شده باشد.

برای شروع کار، کافی است تا از صفحه هوم (صفحه ابتدایی هنگام بارگزاری سیستم عامل) انگشت خود را به سمت راست بکشید. در این صفحه می‌توانید با هدایت انگشت خود به سمت بالا، ویجت‌‌های مختلف را مشاهده نمایید. صفحه را به پایین ترین قسمت آن هدایت کنید تا دکمه Edit را مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید.

image

 

حال شما لیستی از ویجت‌های فعال به همراه ویجت‌هایی که امکان استفاده از آنها را خواهید داشت، مشاهده می‌کنید.

image

 

این ویجت‌ها مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه شما هستند. پس اگر مایل به استفاده از ویجت اپلیکیشنی خاص هستید، مسلما باید ابتدا آن را روی آيفون یا آیپد خود نصب کنید.

زمانی که ویجت دلخواه خود را پیدا کردید، مانند تصویر زیر روی آیکون سبز رنگ + کنار آن ضربه بزنید تا به قسمت ویجت‌های فعال اضافه شود. این کار را برای تمامی ویجت‌های دلخواه خود انجام دهید.

image

 

حالا صفحه را به بالاترین قسمت هدایت کنید و لیست ویجت‌های اضافه شده را مرور کنید. ممکن است بخواهید ویجت‌های اضافه شده را بر حسب اولویت جابجا نمایید.

برای انجام این کار کافی است مانند تصویر زیر روی آیکون سه خط موازی انگشت خود را نگه داشته و ویجت‌ها را جابجا نمایید تا به اولویت‌بندی دلخواه خود برسید.

image

 

بعد از تنظیم محل ویجت‌ها، ممکن است بخواهید ویجت‌های پیش فرض اپل را از این قسمت حذف نماید. برای انجام این کار کافی است مانند تصویر زیر، ابتدا روی آیکون قرمز رنگ - کنار هر ویجت ضربه بزنید.

image

 

در نهایت روی متن قرمز رنگ Remove ضربه بزنید تا ویجت مربوطه حذف شود.

image

 

زمانی که روند ویرایش ویجت‌ها به پایان رسید، کافی است روی عبارت Done در نوار ابزار ضربه بزنید.

image

 

به این ترتیب به صفحه ویجت‌ها بازگردانده می‌شوید و حالا ویجت‌های جدید را در این صفحه مشاهده می‌کنید.

image

 

زمانی که اپلیکیشن جدیدی را روی آیفون یا آیپد خود نصب کردید، می‌‌توانید مجددا به قسمت ویرایگر ویجت‌ها مراجعه کرده و در صورت تمایل، ویجت مربوط به این اپلیکیشن را روی دستگاه خود نصب کنید.

روش دیگری نیز برای اضافه کردن ویجت‌‌ها در صورت نصب اپلیکیشن جدید وجود دارد. به این صورت که پس از نصب نرم‌افزار جدید روی آیفون یا آیپد، کافی است انگشت خود را برای مدتی روی آیکون اپلیکیشن نگه داشته و از منوی باز شده، روی عبارت Add Widget ضربه بزنید.

image

 

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)