خانهاخبار
مقامات سونی: پلی استیشن 5 برای تعطیلات سال 2020 عرضه می‌شود!

مقامات سونی: پلی استیشن 5 برای تعطیلات سال 2020 عرضه می‌شود!

آیا علیرغم شیوع ویروس کرونا، شاهد رونمایی به موقع Play Station 5 خواهیم بود؟
۱۳۹۹/۲/۲۷

مسئولان سونی در آخرین اظهارات خود، به این موضوع اشاره کرده‌اند که با وجود شیوع ویروس کرونا، تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و عقب ماندن بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی از چرخه تولید، کنسول جدید این کمپانی با نام پلی استیشن 5 در موعد مقرر و در تعطیلات سال جاری میلادی (2020) عرضه خواهد شد. چنین خبری در جریان گزارش مالی سال 2019 شرکت سونی اعلام شد.

در جریان تماس تلفنی و اعلام گزارش مالی، همچنین به این نکته اشاره شد که سود حاصل از صنعت بازی‌سازی سالیانه حدودا 14 درصد افت پیدا می‌کند. با توجه به کاهش فروش قطعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، اهمیت کنسول Play Station 5 بیش از پیش بالا رفته است. نسل پیشین این دستگاه× یعنی پی اس 4 تا این لحظه، به رکورد فروش 110 میلیون در جهان رسیده است.

image

 

مشروح گزارش مسئولان سونی به صورت زیر است:

همزمان با نزدیک شدن به موعد رونمایی از کنسول جدید پلی استیشن 5، با وجود فاکتورهایی مانند دورکاری پرسنل، محدودیت‌ها برای سفرش به کشورهای مختلف و چالش‌هایی که در زمینه تولید قطعات و سخت‌افزار بر سر راه ما قرار داشت، اما در تلاش هستیم تا روند توسعه و تولید این محصول را تا حد ممکن پیش برده و Play Station 5 را به تعطیلات سال جاری میلادی (2020) برسانیم.

در حال حاضر مشکلات یاد شده روی قسمت نرم‌افزاری تأثیر نگذاشته و تیم نرم‌افزار ما در کنار کمپانی‌‌های مشهور بازی‌سازی، در حال تلاش هستند.

مسئولان مایکروسافت پیش‌تر در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده بودند که کنسول ایکس باکس ایکس (Xbox Series X) برای تعطیلات سال جاری میلادی آماده خواهد شد، اما چندی پیش، مدیر عامل ایکس باکس، آقای Phil Spencer در مورد عدم آماده بودن بخش نرم‌افزار هشدار داد. استراتژی Cross-Generational  مایکروسافت که برای محصول جدید نیز اتخاذ شده، بدین معناست که در ابتدای کار، عنوان اختصاصی برای این کنسول در نظر گرفته نشده و به همین دلیل، نمی‌توان آنچنان در مورد رونمایی از آن نگران بود.

اما کمپانی سونی از طرف دیگر قصد دارد تا با همکاری استودیوهای بازی‌سازی، چند عنوان را به صورت اختصاصی بازی پلی استیشن 5 رزرو کرده و به این ترتیب، فروش کنسول آینده خود را تا حد ممکن بالا ببرد. یکی از نکاتی که سبب افزایش فروش PS4، شد، برندینگ PlayStation Studios بود که ظاهرا این پلتفرم برای نسل جدید این کنسول نیز پیادار خواهد ماند.

 

مسئولان سونی چندی پیش مشخصات، لوگو و دسته کنسول پلی استیشن 5 را به صورت رسمی رونمایی کردند، اما هنوز زبان طراحی بدنه اصلی دستگاه در هالی‌ای از ابهام باقی مانده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)