خانهاخبار
فشار جدید دونالد ترامپ، دردسر تازه اپل و کمپانی‌های دیگر

فشار جدید دونالد ترامپ، دردسر تازه اپل و کمپانی‌های دیگر

دونالد ترامپ در سخنرانی جدید خود، فشار بیشتری بر شرکت‌های آمریکایی وارد آورده است.
۱۳۹۹/۲/۲۷

اگر پیگیری اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌‌دانید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشور آمریکا چندی پیش شرکت‌های آمریکایی را تحت فشار قرار داد تا روند و چرخه محصولات خود را تا آنجا که ممکن است، از کشور چین خارج کرده و به آمریکا انتقال دهند. این موضوع با اعمال مالیات ورود کالا از کشور چین سخت‌تر از پیش شد و از طرف دیگر، انتقال چرخه تولید به کشور آمریکا و برای تولید کنندگان با هزینه‌های زیادی روبرو خواهد بود.

حال دونالد ترامپ، در آخرین سخنان خود، اهرم فشار خود ار سنگین‌تر کرده و از تمام کمپانی‌های آمریکایی خواسته است تا خط تولید خود را به کشور آمریکا انتقال داده و در صورت عدم اطاعات از این موضوع، مالیات سنگینی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. این قانون شامل حال شرکت‌های بزرگی از جمله اپل و دیگر کمپانی‌های آمریکایی خواهد شد. اگر آنها تمایل به پرداخت مالیات سنگینی نداشته باشند، باید خط تولید محصولات خود را به ایالات متحده انتقال دهند.

طبق اعلام دولت ترامپ، این موضوع قدم دیگری برای خارج کردن چرخه تولید از کشور چین و وارد آوردن ضربه اقتصادی به این کشور است. زمانی که از دونالد ترامپ در مورد تخفیف قائل شدن برای برخی شرکت‌ها سوال شد، او در پاسخ به این موضوع اشاره کرد که چنین کاری، حداقل چیزی است که شرکت‌های مختلف برای دولت خود انجام می‌دهند.

image

 

بر اساس اطلاعاتی که توسط دپارتمان اقتصادی کشور آمریکا منتشر شده، شرکت‌های فعال در ایالت متحده از زمان اعمال تعرفه‌های جدید و مالیات بر روی کالاهایی که از کشور چین وارد می‌شوند، با ضرر 46 میلیارد دلاری روبرو شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین، در نهایت ضرر 370 میلیارد دلاری برای کمپانی‌های آمریکایی در پی داشته باشد.

دونالد ترامپ در مصاحبه با رویترز و در جریان انتخابان مجدد کشور آمریکا، واژه زنجیره تأمین را امری احمقانه دانست که شیوع ویروس کرونا، باعث نابود شدن آن شده است و از شرکت‌های آمریکایی درخواست کرد تا کلیه روند و چرخه تولید خود را به ایالات متحده انتقال دهند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا اعمال چنین قانونی، سبب افزایش قیمت آیفون‌هایی می‌شود که در حال حاضر، در دو پارت جداگانه در کشور چین و توسط کمپانی فاکس‌کان تولید می‌شود؟‌ اگر دولت ترامپ همچنان روی این قضیه پافشاری کند، باید ببینیم که چنین تصمیمی تا چه اندازه قیمت محصولات مختلف را بالا خواهد برد.

نظر شما در این باره چیست؟ حدودا چه مبلغی را به عنوان افزایش قیمت برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته‌اید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)