خانهاخبار
TSMC رسماً اعلام کرد که درصدد ساخت کارخانه‌ای به ارزش 12 میلیارد دلار در ایالات متحده است

TSMC رسماً اعلام کرد که درصدد ساخت کارخانه‌ای به ارزش 12 میلیارد دلار در ایالات متحده است

TSMC طبق یک بیانیه رسمی اعلام کرد که با کمک دولت فدرال آمریکا و ایالت آریزونا برنامه دارد تا یک کارخانه پیشرفته در ایالات‌متحده آمریکا راه‌اندازی کند.
۱۳۹۹/۲/۲۶

متن این بیانیه را می‌توانید در ذیل مطالعه کنید:

-----

این کارخانه که قرار است در آریزونا ساخته شود به فنّاوری 5 نانومتری TSMC مجهز خواهد بود تا بتواند وافر‌های نیمه‌هادی تولید کند و ظرفیت تولید 20.000 وافر نیمه‌هادی در ماه را داراست که 1600 عنوان شغلی حرفه‌ای high-tech به‌صورت مستقیم و هزاران شغل غیرمستقیم در اکوسیستم نیمه‌هادی را به وجود خواهد آورد. ساخت این کارخانه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 2021 آغاز خواهد شد تا بتوان در سال 2024 دست به تولید زد. TSMC تخمین زده است که با در نظر گرفتن کلیه هزینه‌ها مبلغ 12 میلیارد دلار بین سال‌های 2021 تا 2029 صرف ساخت این پل نت خواهد شد. کارخانه‌ای که می‌خواهیم در آمریکا بنا کنیم نه‌تنها به ما اجازه می‌دهد تا پشتیبانی بهتری از مشتریان و همکاران خود داشته باشیم بلکه به ما فرصت بیشتری می‌دهد تا استعدادهای جهانی را جذب کنیم.این پروژه اهمیتی ضروری و استراتژیک برای اکوسیستم چالاک و رقابتی نیمه‌هادی آمریکا دارد چراکه به کمپانی‌های پیشرو مستقر در ایالات‌متحده این امکان را می‌دهد تا جدیدترین محصولات نیمه‌هادی خود را در خاک آمریکا تولید نمایند و از اکوسیستم نیمه‌هادی در کلاس جهانی بهره‌مند شوند.

TSMC از ادامه همکاری با دولت آمریکا و ایالت آریزونا در طول این پروژه به خود می‌بالد. این پروژه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در بخش تکنولوژی دارد. وجود آب‌وهوای مطلوب و نیروی کار ماهر این سرمایه‌گذاری و حتی سرمایه‌گذاری‌های آتی را برای ایالات‌متحده و TSMC جذاب می‌کند. به‌کارگیری سیاست‌های سرمایه‌گذاری آینده‌نگر آمریکا برای اجرای تکنولوژی نیمه‌هادی به‌عنوان صنعت پیشرو و پدید آوردن محیطی رقابتی جهت موفقیت این پروژه حیاتی است. این اتفاق به ما اطمینان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های فعلی و آینده توسط TSMC و فروشگاه‌های تأمین زنجیره‌ای آن موفقیت‌آمیز خواهد بود.

در حال حاضر TSMC آمریکا در کارخانه‌ای در کاماس، واشنگتن و مراکز طراحی آستین، تگزاس و سن‌خوزه، کالیفرنیا فعال است. کارخانه آریزونا دومین مرکز تولید TSMC در ایالات‌متحده خواهد بود.

-----
 

این بیانیه برای دولت آمریکا که می‌خواهد مراکز تولید را به آمریکا بازگرداند یک پیروزی بزرگ به‌حساب می‌آید. پنتاگون در آخرین گزارش امنیت ملی، از تایوان به‌عنوان تنها نقطه شکست برای بخش بزرگی از مهم‌ترین شرکت‌های تکنولوژی آمریکا نام برد.

اخیراً اینتل نیز با دولت جهت ایجاد یک مرکز بازرگانی در آمریکا صحبت‌هایی داشته است. هرچند، تاکنون هیچ برنامه مشخصی از هیچ‌یک از طرفین اعلام‌نشده است.

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)