خانهاخبار
حجیم‌ترین موتورها در سال ۲۰۲۰

حجیم‌ترین موتورها در سال ۲۰۲۰

از رولز رویس لوکس گرفته تا سوپر اسپرت‌های گران‌قیمت!
۱۳۹۹/۲/۲۵

 این روزها که به خاطر قوانین خودروهایی با  موتورهای کوچک و کوچک‌تر بیش از هرزمانی توجه خودروسازی جهان را به خود مشغول کرده است، موتورهای حجیم کمتر از گذشته در بازار به چشم می‌خورند.  هرچند تکنولوژی پیشرفت کرده است بااین‌حال بازهم شخصیت و صدای یک موتور غول‌پیکر ۱۰ و یا ۱۲ سیلندری فراموش‌شدنی نیست. باوجوداینکه این موتورها مصرف سوخت بالایی داشتند، به محیط‌زیست بسیار آسیب می‌رساند و همین‌طور بسیار سنگین بودند بازهم لذت و هیجانی که برای ما فراهم می‌کردند را نمی‌توانیم در اتومبیل‌های توربو شارژ و یا برقی این روزها ببینیم.

درهرحال هنوز هم می‌توانیم خودروهایی با موتورهای بزرگ چه به‌صورت تنفس طبیعی و چه به‌صورت تور بو پیدا کنیم. با ما همراه باشید با بزرگ‌ترین موتورهایی که تا به امروز برای خودروهای امسال ساخته‌شده است.

  1.  بوگاتی شیرون ۸ لیتری:

image

 

 هنوز هم می‌توانید این روزها یک بوگاتی‌شیرون بخرید هرچند که باید قیمت دیوانه کننده‌ای برای آن پرداخت کنید اما بیایید فرض کنیم که این پول رادارید!

هرچند معمولاً خودروهای با موتور کوچک‌تر به تور بو مجهز می‌شوند اما بوگاتی موتور ۸ لیتری را در کنار ۴ تور بو شارژ قرارداد تا قدرت خودرو را به مرز بی‌نهایت برساند. اگر سریع‌ترین شیرون را بخواهید؛ نسخه‌ای که ۱۵۷۷ اسب بخار جادویی به شما می‌دهد، باید سه میلیون دلار برای شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ بپردازید اما درازای آن خودرویی دارید که نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

  1. فورد سوپر دیوتی ۷.۳  لیتر هشت سیلندر:

image

 

 فورد اف ۲۵۰ و اف ۳۵۰ برای مدل سال ۲۰۲۰ خود ارتقاء جدیدی دریافت کرد. هرچند که هنوز هم موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری فورد قابل‌خرید است اما حالا نسخه بزرگ‌تر آن یعنی هشت سیلندر۷.۳ لیتری آن نیز موجود است. ۴۳۰ اسب بخار و گشتاوری خارق‌العاده که تنها در موتور ۳۹۰۰ برای شما فراهم می‌شود به نظر می‌رسد که این اقدام فورد بسیار عجیب بود چراکه انتظار ساخت موتور ۷.۳ لیتری ۸ سیلندر از طرف فورد نمی‌رفت چه برسد به اینکه موتوری با تکنولوژی قدیمی میل فشاری تولید کند. بااین‌وجود این مسئله به خاطر نگرانی‌های مربوط به مصرف سوخت است. یک موتور میل فشاری به‌طور طبیعی می‌تواند گشتاور بسیاری در دور موتورهای پایین تولید کند، یعنی دقیقا در همان‌جایی که موتور برای یدک کشیدن به حداکثر نیروی خود نیاز دارد.

  1. رولز رویس فانتوم و کالینان ۶.۷۵ لیتر ۱۲ سیلندر:

image

 

  کالینان اولین تلاش رولز رویس برای ساختن شاسی‌بلند محسوب می‌شود و همین ابتدا باید بگوییم که حقیقتاً محشر است. البته این‌که شما چه نظری درباره این رولز رویس داشته باشید کاملاً محترم است. اما فانتوم نمایانگر میزان اوج تجملاتی است که این کمپانی بریتانیایی می‌تواند در یک خودروی چهاردر سدان قرار دهد. هرچند که هر دو در اوج تجمل‌گرایی وحشی هم هستند اما در دو مدل موتور ۶.۷۵ لیتری دوازده سیلندر ساخت بی ام و به‌کاررفته است و می‌تواند ۵۶۳ اسب بخار تولید کند. برای خریدن یک کالینان ۳۲۵ هزار دلار و برای یک فانتوم ۴۵۰ هزار دلار باید بپردازید.

  1. رم ۲۵۰۰ ‏‏HD با موتور ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی:

image

 

 نکته جالب این است که  موتور ۶.۷ لیتری آن نه به‌صورت یک هشت سیلندر بلکه با چینش یک موتور ۶ سیلندر خطی تولید می‌شود. 

  1.  بنتلی مولسان ۶.۷۵ لیتری ۸ سیلندر:

image

 

اگر به خاطر وضعیت شیوع بیماری کنونی نبود  بنتلی مولسان در این لیست جایی نداشت. بااین‌حال ازآنجایی‌که کارخانه بنتلی به‌صورت موقت تعطیل شد، آخرین اقدامات برای تولید این مدل به تعویق افتاد.

نسخه  ۶.۷۵ لیتری این مدل که به‌صورت ۸ سیلندر از سال ۱۹۵۹ در حال تولید است و با تولیدی تقریباً چهل‌هزاری در طول ۶۰ سال به رکوردی قابل‌تحسین دست‌یافته است. این روزها، اما با روند رو به افول مولسان به‌عنوان پرچم‌دار بنتلی، احتمالاً پایانی برای دوران افسانه‌ای ۸ سیلندرهای بنتلی خواهد بود، موتوری که  730 اسب بخار و گشتاوری به نرمی ابریشم برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. رولز رویس گوست  ۶.۶ ۱۲ سیلندر:

image

 

اگر بتوانید یکی از مدل‌های رولز رویس را به‌عنوان مدل ابتدایی انتخاب کنید، آن مدل گوست خواهد بود. نسخه‌های رث، دان کوپه و کانورتیبل همگی موتور ۶.۶ لیتری ۱۲ سیلندر را در زیر کاپوت خود جای‌داده‌اند. این غول ۱۲ سیلندر می‌تواند ۵۶۳ اسب بخار نیرو تولید کند اما همه این‌ها در برابر نهایت تجمل و تجربه لوکسی که به شما ارائه می‌کند چندان اهمیتی ندارند. خبر بد اینکه گوست مصرف سوخت بسیار بالایی دارد و خبر خوب اینکه اگر بتوانید بیش از سیصد و یازده هزار دلار قیمت آن را بپردازید، نباید هزینه سوخت برایتان مسئله مهمی باشد.

  1. شورولت سیلورادو ‏ ۶.۶ هشت سیلندر:

image

 

این خودرو نیز همانند بنتلی موتور ۶.۶ لیتری دارد اما نباید فراموش کنید که با خودروی متفاوت و موتوری متفاوت روبه‌رو هستیم. این موتور که قدرتش را از یک تور بو دیزل هشت سیلندر می‌گیرد می‌تواند ۴۰۱ اسب بخار تولید کند. به دلیل مصرف سوخت بالا شاید نتوانید از این خودرو برای مصارف روزمره خود استفاده کنید که جای بسی ناراحتی دارد چراکه کابین و تکنولوژی بسیار فوق‌العاده‌ای در این خودرو به‌کاررفته است.

  1. بی ام و سری ۷ 6.6 لیتری ۱۲ سیلندر:

image

 

این موتور که سریع‌ترین موتور سری ۷ بی ام و محسوب می‌شود ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. برخلاف رولز رویس ۱۲ سیلندر، موتور بی ام و ۷۶۰ به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا با تولید سروصدای زیاد به راننده هیجان وارد کند. البته زمانی که راننده تجربه آرام و بدون دردسر را طلب کند آن را نیز در اختیارش قرار می‌دهد. این خودرو بسیار راحت است به‌شدت سریع وکیت M  آن قطعات تعلیق ارتقا یافته‌ای به همراه دارد که به مانور پذیری بهتر خودرو بدون کاستن از آرامش سواری کمک می‌کند.

  1. لامبورگینی آوانتادور۶.۵ لیتری ۱۲سیلندر:

image

 

لامبورگینی هیچ‌وقت تمایلی به ساخت خودروهایی با موتورهای کوچک و یا تور بو نشان نداده است. موتور تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری که در آوانتادور به‌کاررفته است نیز به این امر شهادت می‌دهد. در حالت پایه، آوانتادور اس می‌تواند بیش از ۷۳۰ اسب بخار در دور موتور ۸۲۵۰ دور در دقیقه تولید کند.  سریع‌ترین نسخه آوانتادور  نزدیک به ۸۰۰ اسب بخار را به‌وسیله سیلندرهای بهبودیافته، پیستون‌هایی از جنس تیتانیوم و مانیفولد ارتقا یافته اگزوز تولید می‌کند. قطعاً این نسخه آوانتادور یکی از بهترین صداهای موتور را در بین کلیه خودروهایی که تا به امروز ساخته‌شده‌اند را داراست اما سیستم گیربکس آن‌که به کلاچ واحدی مجهز است چندان توقعمان را از یک لامبورگینی ۵۱۷ هزار دلاری برآورده نمی‌کند.

  1. فراری ۸۱۲ سوپرفست ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر:

image

 

این موتور که به‌عنوان یکی از بهترین موتورهای ۱۲ سیلندر شناخته می‌شوند زمانی ساخته شد که فراری از موتورهای ۸ سیلندر تور بو شارژ استفاده می‌کرد و در حال معرفی مدل‌های کانسپت برقی خود بود. این موتور درواقع نسخه حجیم‌شده F140  ۱۲ سیلندر که در برلینتا به‌کاررفته بود. عدد ۸۱۲ نیز به نحوه محاسبه اسب بخار به روش اروپایی‌ها اشاره دارد به این صورت که ۸۰۰ به‌عنوان تعداد اسب بخار تولیدی  و ۱۲بیانگر تعداد سیلندرهای آن است. هرچند که درواقع تنها ۷۸۹ اسب بخار تولید می‌کند.  با توجه به گیربکس دو کلاچه فراری ۸۱۲ سوپرفست صفرتا صد را در ۲.۸ ثانیه طی می‌کند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)