خانهاخبار
شرکت میزو از پرچمداران خود رونمایی کرد

شرکت میزو از پرچمداران خود رونمایی کرد

شرکت چینی از گوشی‌های میزو ۱۷ و میزو ۱۷ پرو رونمایی کرد
۱۳۹۹/۲/۲۵

شرکت میزو بزرگترین رونمایی خود در سال ۲۰۲۰ را انجام داده و نه یک گوشی، بلکه دو تلفن هوشمند پرچمدار را برای بازار چین معرفی کرد. این شرکت با تکیه بر طراحی مینیمالیستی خود، حاشیه‌های جانبی صفحه نمایش را به حداقل رسانده و در قسمت پشتی نیز ماژول دوربین چهارگانه را به صورت افقی قرار داده است. گوشی هوشمند میزو ۱۷ پرو، قدرتمندترین پرچمدار این شرکت برای نیمه اول سال ۲۰۲۰ است، در حالی که میزو ۱۷ با قیمتی پایین‌تر به عنوان گزینه‌ای جایگزین در حال خودنمایی است.

image

طراحی گوشی‌های Meizu 17 و Meizu 17 Pro

این دوگوشی در جلو از طراحی ساده‌ای بهره می‌برند و فقط بریدگی دوربین سلفی در صفحه نمایش وجود دارد. این دوگوشی از فناوری جدیدی با عنوان CoF برخوردارند که نسبت صفحه نمایش به بدنه را با محدود کردن حاشیه‌ی پایینی به ۳.۳ میلی‌متر، افزایش داده است. دوگانه‌ی شرکت میزو از صفحه نمایش ۶.۶ اینچی امولد ساخت سامسونگ با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۲.۲ درصد عرضه می‌شوند. این پنل از صد در صد رنگ‌های DCI-P3 با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ لمس ۱۸۰ هرتز، پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر دارای روشنایی حداکثر ۱۱۰۰ نیت با تراکم ۳۹۰ پیکسل بر اینچ است. همچنین یک سنسور اثر انگشت با سرعت پاسخگویی ۰.۱۵ ثانیه، در زیر این صفحه نمایش جا خوش کرده است.

image

شرکت میزو همیشه به طراحی پرچمداران خود توجه ویژه‌ای داشته است. وزن گوشی جدید میزو ۱۹۹ گرم و ضخامت آن ۸.۵ میلی‌متر است. میزو برای راحتی در دست گرفتن این گوشی توجه ویژه‌ای به تعادل وزن داشته و با طراحی متعادل، کاربر با احساس سنگینی در بالا یا پایین گوشی مواجه نخواهد شد. میزو ۱۷ در سه رنگ سبز تیره، سفید و مشکی عرضه خواهد شد. بزرگترین تفاوت میان میزو ۱۷ و ۱۷ پرو به جنس آن‌ها مربوط می‌شود که در Meizu 17 Pro از سرامیک با رنگ‌های سفید، مشکی و سبز روشن استفاده شده است. این شرکت اعلام کرده است که دروبین سلفی با قطر ۲.۹ میلی‌متر در گوشه‌ی سمت راست بالای نمایشگر جای گرفته، چرا که این موقعیت کمترین میزان تداخل در تجربه‌ی بصری کاربر را دارد. همچنین ادامه داد که معمولا عادت داریم مطالب را از چپ به راست بخوانیم و قرار گرفتن دوربین سلفی در سمت راست، تجربه‌ی خواندن متون را مختل نخواهد کرد. علاوه بر این میزو از دوربین سلفی به عنوان نشانگر باتری استفاده می‌کند که نمای زیبایی به آن می‌بخشد. این گوشی‌ها از بلندگوهای استریو برخوردارند که شرکت سازنده ادعا می‌کند نسبت به نسخه‌ی قبلی ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

image

مشخصات Meizu 17 و Meizu 17 Pro

هردو این گوشی‌ها با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با فرکانس ۲.۸۶ گیگاهرتزی عرضه می‌شوند که از فناوری SA /NSA 5G پشتیبانی می‌کنند. این شرکت از mSmart 5G در پرچمداران جدید خود بهره می‌برد که طبق گفته‌ها در هنگام استفاده از شبکه 5G، عمر باتری بهتری ارائه می‌دهد. میزو ادعا می‌کند mSmart 5G سریع و پایدار است، بنابراین میزو ۱۷ می‌تواند بعد از روشن کردن این یژگی نسبت به حالت معمولی 5G، تا ۴ ساعت و ۲۵ دقیقه عمر باتری بیشتری ارائه دهد. آنتن‌های ۳۶۰ درجه تعبیه شده در اطراف گوشی، علاوه بر تضمین اتصال پایدار گوشی به شبکه، عمر باتری بهتر را نیز تضمین می‌کند. میزو ۱۷ دارای ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع UFS 3.1 است. یکی دیگر از تفاوت‌های میان میزو ۱۷ و ۱۷ پرو، وجود رم از نوع LPDDR5 است. گوشی Meizu 17 Pro به همراه رم LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود. میزو ادعا می‌کند که عدد بنج‌مارک آنتوتو نسخه‌ی پرو به ۶۰۰ هزار می‌رسد.

image

گوشی‌های میزو ۱۷ و ۱۷ پرو دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی Super mCharge هستند که این شرکت چینی به کاربران وعده داده ۵۶ درصد از باتری ظرف مدت نیم ساعت شارژ می‌شود. همین‌طور ادعا کرده در یک آزمایش معمولی، باتری می‌تواند از گوشی‌های هواوی پی ۴۰ پرو، شیائومی می ۱۰ و اوپو Find X2 Pro پیشی بگیرد که به لطف فناوری mSmart 5G ممکن شده است. ناگفته نماند که فقط مدل پرو از شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی بهره می‌برد که می‌تواند تا ۳۰ دقیقه حداکثر ۴۷ درصد شارژ برای گوشی به ارمغان بیاورد. باید اضافه کرد که مدل پرو از شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

پرچمداران جدید میزو با mEngine 3.0 همراه شده‌اند که عملکرد گوشی را در اجرای بازی‌ها بهبود می‌بخشد. همچنین از ویژگی جدید One Mind AI 4.0 استفاده شده که به طور قابل توجهی اجرای روان سیستم عامل را در مقایسه با نسخه‌ی One Mind AI 3.0 تضمین می کند. این گوشی از وای‌فای ۶، NFC و همچنین eID نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین میزو ۱۷ و ۱۷ پرو

پرچمداران شرکت چینی با دوربین چهارگانه و چینش افقی طراحی شده اند. مدل استاندارد دارای دوربین ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی، سنسور پرتره ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.9، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با f/1.9 که می‌تواند عکس‌هایی به نزدیکی ۲.۵ سانتی‌متر بیندازد و در آخر لنز با زاویه دید عریض ۱۱۸ درجه و ۸ مگاپیکسل، به کاربر خدمت رسانی خواهند کرد.

image

میزو ۱۷ پرو از دوربین بسیار قدتمندی بهره می‌برد. این تلفن هوشمند از همان لنز ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی با f/1.8 بهره‌مند است. اما یک سنسور ۸ مگاپیکسلی ۷۹ میلی‌متری با f/2.4 نیز این مجموعه را همراهی می‌کند. این گوشی می‌تواند با کمک این دو سنسور بزرگنمایی تا ۸ برابر را بدون افت کیفیت تضمین کند. یکی از نکات برجسته دوربین میزو ۱۷ پرو، آخرین سنسور۳۲ مگاپیکسلی فوق عریض IMX616 سونی است. این سنسور از دیافراگم با f/2.2 بهره می‌برد که می‌تواند عکس‌هایی با زاویه‌ی دید ۱۲۹ درجه بگیرد. همچنین میزو ۱۷ پرو اولین گوشی جهان است که از دوربین سنجش عمق S5K33D سامسونگ استفاده می کند که افکت بلور در تصاویر پرتره را به شکل سخت افزاری به عکس‌ها و حتی ویدیو‌ها اضافه می‌کند و ویژگی‌های منحصر به فردی مانند تصاویر پس زمینه سه‌بعدی و ابزارهای واقعیت افزوده به دستگاه می‌بخشد. شرکت چینی به کاربران قول داده که در آینده ویژگی‌های AR بیشتری را به سیستم عامل Flyme 8.1 اضافه کند تا بتواند از نهایت ظرفیت سخت‌افزاری این گوشی استفاده کند.

در جلو نیز یک سنسور قدرتمند ۲۰ مگاپیکسلی وجود دارد. این شرکت ادعا می‌کند که دوربین جلو نیز دارای الگوریتم های حالت شب موسوم به Super Night Mode 3.0 است که حتی در شرایط نوری کم، سلفی‌های روشن و واضحی را به کاربر هدیه می‌دهد.

قیمت و زمان عرضه

Meizu 17 با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با قیمت  ۵۲۳ دلار و حافظه ۲۵۶ گیگابایت و قیمت ۵۶۵ دلار در دسترس است. Meizu 17 Pro نیز با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ و به ترتیب با قیمت ۶۰۷ و ۶۶۴ دلار برای عرضه به کاربران وجود دارد. هردوگوشی مذکور از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی در تمام چین عرضه می‌شوند. همین طور نسخه‌ی ویژه‌ای از ۱۷ پرو وجود دارد که از اواخر ماه می دراختیار دوستداران قرار خواهد گرفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احسان

۱۳۹۹/۲/۲۷
خیلی عالی هستن این گوشیا نسبت به قیمتشون...همیشه دوست داشتم یه گوشی از این برند داشتم.ولی حیف..