خانهاخبار
آیا گلکسی نوت 20 به نمایشگر 120 هرتزی مجهز خواهد بود؟

آیا گلکسی نوت 20 به نمایشگر 120 هرتزی مجهز خواهد بود؟

سامسونگ در حال برنامه ریزی است تا در آینده نزدیک، فبلت‌‌های خود را معرفی نماید.
۱۳۹۹/۲/۲۵

در صورتی که پیگری اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که پیش‌تر در رسانه‌های خبری، اعلام شده بود که گلکسی نوت 20 و مدل پلاس آن، به نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز هستند. اما خبری که امروز توسط همان منبع منتشر شده، اطلاعات خوشایندی را برای علاقمندان نسخه ارزان‌تر Galaxy Note 20 به همراه ندارد.

با توجه به مصاحبه‌ای که آقای Ross Young، مدیر عامل و بنیانگذار یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت نمایشگر انجام داده، ظاهرا گلکسی نوت 20 با نمایشگری با نرخ رفرش 60 هرتزی عرضه خواهد شد و صفحه نمایش 120 هرتزی، تنها به مدل پلاس این محصول اختصاص خواهد یافت.

وی به این موضوع اشاره کرده است که چنین اتفاقی توسط مسئولان سامسونگ نیز تأیید شده است. اما از آنجا که هنوز هیچ گونه اخبار رسمی پیرامون این موضوع عنوان نشده است، لذا نمی‌توان به صورت صددرصد روی آن حساب باز کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که نمایشگر Note 20 نسبت به گلکسی نوت 20 پلاس، یک عقب‌گرد به حساب خواهد آمد:

  • گلکسی نوت 20: حاوی نمایشگری با رزولوشن 1080p پلاس با نرخ رفرش 60 هرتزی
  • گلکسی نوت 20 پلاس: حاوی نمایشگری با رزولوشن 1440p پلاس با نرخ رفرش 120 هرتزی

image

 

خوشبختانه این موضوع حاکی از آن است که گلکسی نوت 20 با قیمتی پایین‌تر نسبت عرضه می‌شود، اما از آنجا که سامسونگ در پرچمداران جدید خود از سبک جدیدی برای قیمت‌گذاری استفاده کرده است، لذا نمی‌توان آنچنان که باید و شاید برای کاهش قیمت فبلت بعدی این کمپانی کره‌ای امیدوار بود.

با توجه به مصرف انرژی بالایی که هنگام استفاده از تکنولوژی حال حاضر LTPS و نرخ رفرش 120 هرتزی رخ خواهد داد، چنین حرکتی از سووی مقامات سامسونگ امری منطقی به نظر می‌رسد. گلکسی نوت 20 پلاس از پنلی با تکنولوژی LTPO بهره خواهد برد که به عقیده آقای یانگ، بستری مناسب برای استفاده از فناوری 120 هرتزی به حساب می‌آید. اما بهره‌گیری از این تکنولوژی گران قیمت، مسلما تأثیر زیادی روی قیمت تمام شده دستگاه خواهد گذاشت. در نهایت باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار محصولات جدید سامسونگ خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۲/۲۶
رفرش 60 هم که باشه باز قیمتش سرسام می‌کنه دچار آدم
برا یه عده‌ای ولی خوب شده این اوضاع، حسابی می‌تازن?? کانهو مادیانِ یکساله