خانهاخبار
مکبوک پرو 14 اینچی با پنل mini LED سال آینده از راه می‌رسد

مکبوک پرو 14 اینچی با پنل mini LED سال آینده از راه می‌رسد

بر اساس گزارش‌های جدیدی که از سوی افشاگران به گوش می‌رسد، اپل سال آینده نسخه جدیدی از مک‌بوک پرو را عرضه خواهد کرد که نمایشگری 14 اینچی از نوع mini LED خواهد داشت.
۱۳۹۹/۲/۲۴

اپل پاییز پارسال اندازه نمایشگر بزرگ‌ترین مک‌بوک پرو خود را از ۱۵.۶ اینچی به ۱۶ اینچ افزایش داد بدون این که ابعاد دستگاه را بزرگ‌تر کند. این شرکت با کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش موفق به افزایش اندازه نمایشگر شد و همراه آن از قابلیت‌های دیگری مثل مجیک کیبورد، صدای بهتر و سخت‌افزار قوی‌تر رونمایی کرد.

طبق برخی شایعات، انتظار داشتیم که مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی نیز کمی بزرگ‌تر شده و با سخت‌افزار جدیدتر وارد بازار شود. ولی اپل چند روز پیش بدون دست زدن به پنل نمایش این دستگاه نسخه جدید مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی خود را معرفی کرد. با این حال، اکنون شایعاتی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد این شرکت در فکر افزایش اندازه نمایشگر مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی است.

افشاگری چینی و ناشناخته که قبلا اطلاعات مختلفی را درباره محصولات اپل در توئیتر به اشتراک گذاشته بود، جدیدا در پستی اعلام کرده که مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی سال آینده میلادی از راه می‌رسد. افشاگر معروف، جان پراسر، نیز در پاسخ به او در توئیتی نوشت «۱۰۰٪» تا به نحوی این شایعه را تایید کند.

image

تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ چی کو، چند روز پیش در یادداشتی گفته بود که اپل عرضه محصولات مجهز به پنل mini-LED را به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تا سال آینده به تعویق انداخته است. او در یادداشت تحلیلی خود نوشت:

ما باور داریم که سرمایه‌گذاران نباید نگران تعویق طولانی مدت زمان‌بندی عرضه mini LED باشند، چون mini LED یکی از فناوری‌های کلیدی اپل در ۵ سال آینده خواهد بود، بنابراین حتی اگر زمان‌بندی کوتاه‌مدت این شرکت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار بگیرد، این موضوع تاثیری بر برنامه بلندمدت آن‌ها نخواهد گذاشت.

کو گفت اپل می‌خواهد چهار تا شش محصول جدید را در طول دو تا سه سال آینده با mini LED راهی بازار کند. او قبلا گفته بود که آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ با صفحات mini LED عرضه می‌شوند. وی همچنین گفته بود که مک‌بوک پرو ۱۴.۱ اینچی هم از همین فناوری استفاده خواهد کرد.

چند روز پیش در گزارش دیگری اعلام شد که اپل در پی سرمایه‌گذاری ۳۳۴ میلیون دلاری در کارخانه‌ای تایوانی است که به تولید نمایشگرهای mini LED و micro LED خواهد پرداخت. کوپرتینویی‌ها سال‌هاست که روی فناوری mini LED کار می‌کنند و یک مرکز تحقیقاتی مخفیانه در تایوان دارند که پیش‌تر در شایعات به آن اشاره شده بود.

صفحات mini LED به سازندگان اجازه تولید دستگاه‌هایی را می‌دهند که نازک‌تر و سبک‌تر هستند و در عین حال از مزایای پنل‌های OLED استفاده می‌کنند. نمایشگرهای mini LED از حدود ۱۰ هزار LED ساخته می‌شوند که اندازه هر کدام از آن‌ها کمتر از ۲۰۰ میکرون است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)