خانهاخبار
اطلاعات جدیدی درباره نام، نمایشگر و حافظه داخلی سری آیفون 12 منتشر شد

اطلاعات جدیدی درباره نام، نمایشگر و حافظه داخلی سری آیفون 12 منتشر شد

جان پراسر و وب‌سایت FPT در گزارش تازه‌ای به تشریح جزئیات مربوط به نام، نمایشگر، حافظه داخلی و قیمت پرچمداران آتی اپل پرداخته‌اند.
۱۳۹۹/۲/۲۳

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در چند وقت اخیر حضور فعالی در دنیای شایعات داشته‌اند و اگرچه که هنوز زمان زیادی باقی مانده تا ببینیم در نهایت با چه محصولاتی روبرو خواهیم شد، ولی جدیدترین گزارش افشاگر معروف، جان پراسر و وب‌سایت Front Page Tech اطلاعات مفصلی را درباره این گوشی به اشتراک گذاشته که ما را با بسیاری از جنبه‌های پرچمداران آتی اپل آشنا می‌کند.

آیفون ۱۲: نمایشگر سوپر رتینا، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگی

امسال به جای یک مدل آیفون ۱۱ شاهد دو آیفون خوش قیمت جدید خواهیم بود: آیفون ۱۲ با نمایشگر ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ مکس با نمایشگر ۶.۱ اینچی. این دو دستگاه بالاخره پنل LCD را کنار گذاشته و به سراغ استفاده از پنل OLED می‌روند. در نتیجه، موبایل‌های ارزان قیمت نسل بعدی آیفون نیز رنگ مشکی را عمیق‌تر نشان داده و کنتراست بهتری خواهند داشت. در عین حال می‌توانیم انتظار مصرف باتری بهینه‌تر و کاهش حاشیه‌های صفحه را داشته باشیم. ولی متاسفانه این اتفاق به معنای افزایش قیمت دستگاه‌ها خواهد بود.

جان پراسر می‌گوید اپل در حال کار با شرکت BOE است (همان شرکتی که پنل پرچمداران هوآوی را تامین می‌کند) تا قیمت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس را تا حد ممکن پایین نگه دارد. این شرکت احتمالا تصمیم گرفته که از افزایش رزولوشن این دو دستگاه صرف‌نظر کند.

image

آیفون X و آیفون XS نمایشگر سوپر رتینا HD داشتند ولی آیفون ۱۱ پرو به سراغ رونمایی از نمایشگری به نام سوپر رتینا XDR رفت. حالا شایعه شده که آیفون ۱۲ نیز می‌خواهد پنل سوپر رتینایی را انتخاب کند که تراکم پیکسل آن به اندازه آیفون ۱۱ یعنی ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ خواهد بود.

قلب تپنده آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس چیپست A14 بایونیک است که بالاخره از 5G پشتیبانی می‌کند و طبق گزارش‌ها همراه با ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود. به‌علاوه، این دو گوشی با حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آیند. اپل در سال‌های اخیر در ارائه حافظه‌های داخلی حجیم نسبت به رقبا کندتر عمل کرده بود. اما در چند ماه گذشته با معرفی نسخه‌های جدید مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو، مک مینی و آیپد پرو نشان داده که در حال اصلاح شرایط است.

پراسر می‌گوید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۲ نیز در دست تولید قرار دارد ولی مشخص نیست که آیا شاهد عرضه نسخه ۵۱۲ گیگابایتی هم خواهیم بود یا نه. در خصوص قیمت گفته شده که آیفون ۱۲ برای مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۶۴۹ و ۷۴۹ دلار فروخته خواهد شد. قیمت آیفون ۱۲ مکس نیز برای همین مدل‌ها به ترتیب ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار خواهد بود.

آیفون ۱۲ پرو: سوپر رتینا XDR ده بیت، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگی

اپل امسال در بخش گوشی‌های پریمیوم دو محصول معرفی می‌کند: آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس. بر طبق آخرین اطلاعات این دو گوشی به ترتیب از نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی سامسونگ استفاده می‌کنند و با قابلیت‌های چشمگیری عرضه خواهند شد.

برند سوپر رتینا XDR به مدت یک سال دیگر برای این محصولات حفظ خواهد شد اما این پنل‌ها امسال از فناوری ۱۲۰ هرتزی پروموشن برخوردار می‌شوند که اولین بار در سال ۲۰۱۷ در سری آیپد پرو معرفی شد. نرخ نوسازی این دو دستگاه متناسب با محتوای موجود در صفحه تنظیم می‌شود تا عمر باتری بیهوده هدر نرود. ولی هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال‌سازی آن وجود ندارد. علاوه بر این، اگرچه سخت‌افزار آیفون از پروموشن پشتیبانی می‌کند، همچنان این احتمال وجود دارد که قابلیت مذکور به صورت نرم‌افزاری پیش از عرضه کنار گذاشته شود.

image

اپل پارسال رویه مشابهی را در خصوص شارژ بیسیم معکوس آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو در پیش گرفت، و هرچند که سخت‌افزار شارژ بیسیم را در پرچمداران خود قرار داده بود، ولی آن را به‌صورت نرم‌افزاری غیرفعال کرد.

قابلیت دیگری که قرار است به نمایشگر سوپر رتینا XDR اضافه شود پشتیبانی از عمق رنگی ۱۰ بیت است. این یعنی صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را نمایش دهد در حالی که این عدد برای پنل ۸ بیتی آیفون ۱۱ پرو ۱۶.۷ میلیون بود.

در خصوص پیکربندی داخلی، این دو گوشی هم از چیپست A14 بایونیک استفاده می‌کنند و با 5G سازگارند. گفته می‌شود که میزان حافظه استاندارد آن‌ها از ۴ + ۶۴ گیگ به ۶ + ۱۲۸ گیگ افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، اگر کاربران مایل باشند می‌توانند به سراغ نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی بروند. همچنین باید منتظر باشیم که چهار رنگ خاکستری فضایی، نقره‌ای، طلایی و رنگ جدید آبی دریایی برای این محصولات عرضه شود.

انتظار داریم که آیفون ۱۲ پرو در مدل ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگی به ترتیب با قیمت ۹۹۹، ۱۰۹۹ و ۱۲۹۹ دلار به بازار بیاید. این قیمت برای مدل‌های مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس به ترتیب ۱۰۹۹، ۱۱۹۹ و ۱۳۹۹ دلار خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)