تست همراه اول

سرویس خبر
22 اردیبهشت 1399 ساعت 12:51
0 نظر

 

برترین خودرو های آفرود جهان در سال 2020 (قسمت دوم)

آفرود یکی از آن تفریحاتی است که میلیون ها نفر عاشقش هستند. اگر دوست دارید با برترین خودرو های آفرود حال حاضر جهان آشنا شوید این مطلب را از دست ندید.

اما این هم از قسمت دوم برترین خودروهای آفرودی جهان در سال 2020


 

Jeep Gladiator


 

در سال 1992 زمانی که جیپ تصمیم گرفت Comanche را از دور خارج کند تقریباً هیچ‌ گاه دست به تولید وانت بزرگ ‌تری نزد. اما در چند سال گذشته با توجه به اشتیاق عجیب مشتریان برای ارائه یک وانت بزرگ مانند Comanche جیپ به این فکر افتاد تا یک وانت بزرگ را به بازار عرضه کند. البته جیپ دلش نمی ‌خواست هزینه اضافی را صرف تحقیق و توسعه ساخت یک وانت جدید کند از این ‌رو یک تصمیم زیرکانه گرفت. چرا  یکی از خودروهای خوش‌ ساخت این کمپانی فرم وانت به خود نگیرد؟ جیپ هر چه با خود کلنجار رفت خودرویی بهتر و خوش‌ساخت ‌تر از wranglre پیدا نکرد. درست است گلادیاتور همان WRANGLER است که حالا شکل یک وانت را به خود گرفته است. در بخش ظاهری گلادیاتور یک WRANGLER است که این بار به پشت آن فضای بار اضافه‌ شده است. درواقع هر چه از زوایای مختلف به این خودرو می ‌نگریم هیچ نکته متفاوتی نسبت به SUV این شرکت پیدا نمی ‌کنید. از گلگیر گرفته تا خطوط روی بدنه دقیقا در هر دو مدل یکسان هستند. تنها قسمت متمایز کننده این وانت با همزاد خود به قسمت بار آن بازمی ‌گردد. این قسمت به‌ قدری بزرگ است که شما می‌ توانید به راحتی در فضای بار این وانت استراحت کنید. درب آلومینیومی این خودرو تا 45 در جه باز شده در ضمن یک تایر زاپاس هم در قسمت بار وجود دارد که البته زیر یک درپوش مخفی نگه ‌داری می ‌شود. در مورد سقف هم همان اتفاق همیشگی که در WRANGLER قابل انجام بود در اینجا نیز رخ‌ داده است. شما می ‌توانید با فشار دادن یک دکمه و یک میله کوچک اهرمی شکل سقف را از روی سر خودرو باز کنید. اما در مورد توان این خودرو نیز می ‌توان آسوده خاطر بود. البته با کمی اغراق. نمی ‌دانم چه سری است که جیپ دست از سر موتور Pentastar V-6 FCA برنمی‌ دارد و هر جا که می‌ رسد در خودروهای خود از آن استفاده می ‌کند. درست است که این موتور ضعیف نیست ولی از تمام توانایی ‌های آن استفاده  ‌نشده است. این موتور 6 سیلندر به‌ صورت تنفس طبیعی کار می ‌کند. حجم  این موتور برابر 3.6 لیتر است و توان خروجی آن به 285 اسب بخار می ‌رسد. این توان هم بر روی کاغذ و هم در عمل راضی ‌کننده است اما اگر جیپ خساست به خرج نمی ‌داد و در کنار این موتور از یک توربو یا سوپرشارژ استفاده می‌ کرد آنگاه نتیجه فوق العاده  تری را شاهد بودیم. یکی از معیارهای سنجش قدرت وانت‌ها توانایی آن‌ ها در بکسل کردن وسیله‌های دیگر است. خوشبختانه گلادیاتور در این زمینه حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد و به‌ راحتی می‌ تواند انواع و اقسام  کاروان‌ ها را بکشد. یکی دیگر از نکات مثبت گلادیاتور به گیربکس آن برمی‌ گردد. جیپ برای این خودرو یک گیربکس اوتومات 6 سرعته در نظر گرفته است البته اگر مایل به خرج  کردن پول بیشتری هستید می‌ توانید این خودرو را با یک گیربکس 8 سرعتهِ سفارش دهید. خوشبختانه گلادیاتور هم مانند اکثر وانت‌ ها به‌ صورت چهارچرخ متحرک عرضه می ‌شود که می‌ تواند به حرکت راحت‌ تر و قوی ‌تر این خودرو در مسیرهای سخت کمک شایانی کند. در مورد طراحی ظاهری این خودرو بازهم هیچ تفاوتی با WRANGLER وجود ندارد و همه‌ چیز مثل هم است. اما درنهایت در مورد ویژگی‌ های آفرود این خودرو می ‌توان بسیار راضی بود. این خودرو بر خلاف خودروهای هم قیمت خود در بخش رانندگی مودی به نام OFF ROAD+ را در اختیار شما قرار می‌ دهد. این قابلیت دو قفل هوشمند الکترونیکی محور این خودرو را فعال می ‌کند هم‌ چنین با استفاده از سنجش سطح و میزان فشار بر خودرو توانایی این را برای خودرو ایجاد می ‌کند که نیروی بیشتری را به سمت چرخ‌ های عقب یا جلو وارد کند. یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت این وانت چرخ‌های آن هستند که در شرایط بد زمین به‌ خصوص گل ‌و لای از عملکرد بی ‌نظیری برخوردار هستند. اما آخرین ویژگی این خودرو که در آفرود و به ‌ویژه در مسیرهای سربالایی بسیار به‌ درد بخور است توانایی چسبندگی بی ‌نظیر این خودرو است البته در شرایط جاده‌ای شما می تواید این قابلیت را کاهش یا حتی غیرفعال کنید. در پایان می ‌توان گلادیاتور را یکی از بهترین گزینه‌ های موجود برای تجربه آفرود نامید. قیمت این خودرو در بازار جهانی بیشتر از wrangler است و در بازه 33 تا 43 هزار دلار قرار می ‌گیرد.

Toyota Land Cruiser


 

شکی نیست که گران قیمت ‌ترین خودرو تویوتا یکی از بهترین خودروهای آفرودی در کل تاریخ صنعت خودروسازی محسوب می ‌شود. لند کروز یکی از شناخته ‌شده ‌ترین خودروهای آفرودی جهان است که البته عمده شهرتش در کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس است. البته یکی از نقد هایی که به این خودرو وارد است این است که به علت قیمت بالای آن در بازار جهانی و وجود رقیبان به نام ‌تری چون لندروور از ارزش خرید کمی برخوردار است. واقعیت این است که در اکثر کشورهایی که از این خودرو استفاده می ‌شود، اولویت خریداران پایداری است نه لوکس بودن. چیزی که لندروور به شما می‌ دهد یک خودرو توانمند و لوکس جاده ای است در حالی ‌که هدف اصلی لندکروز آفرودی بودن آن است. به همین خاطر در کویر گردی ‌ها یا در عبور از مناطق خشک تر از لندروور های لوکس استفاده نمی‌ کنیم. طبق همیشه از ظاهر بیرونی شروع می ‌کنیم. شکی نیست که هنوز که هنوزِه لندکروز به آن طراحی خشن و سنگینش وفادار مانده است. شاید تویوتا با این طراحی می‌ خواهد به همه نشان دهد که این خودرو مرد جاده ‌هاست و از مسیرهای سخت  ترسی  ندارد. در قسمت جلو جذاب‌ ترین چیزی را که می‌ بینیم چراغ‌ های لندکروز هستند. این چراغ ‌ها از led های تقویت‌ شده‌ای استفاده می ‌کند که نزدیک 35 درصد بیشتر از led های دیگر خودروها قابلیت پخش نور را دارند. تویوتا به این چراغ ‌ها چراغ های فرا تابی می‌ گوید چرا که در هنگام شب می‌ تواند سطح وسیعی از جلوی راننده را روشن نماید. اما در قسمت جلو خودرو، جلو پنجره کرومی این خودرو نیز خود نمایی می ‌کند و جلوه زیبایی به آن بخشیده است البته به خاطر بزرگ بودن جلو خودرو تویوتا جلو پنجره کوچک‌ تری را برای این خودرو در نظر گرفته تا در زیبایی این خودرو تأثیر منفی نداشته باشد. در قسمت‌های دیگر هم چیز خاصی وجود  ندارد و تنها نکته مثبت به چرخ‌ های 18 اینچی آلیاژی این خودرو باز می‌ گردد که از طراحی جذابی بهره می ‌برند. در زمینهٔ پیشرانه و توان تویوتا همان اشتباهات قدیمی را تکرار کرده است. تویوتا در این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلندر 32 سوپاپِ استفاده می ‌کند. این پیشرانه حجمی برابر 5.7 لیتر دارد. در نگاه اول انتظار داریم این موتور به‌ راحتی به توان ‌های بیش از 500 اسب بخار دست پیدا کند اما در کمال تعجب و البته به طرز نا امیدکننده ‌ای این عدد در این خودرو غول ‌پیکر تنها به 381 اسب بخار می ‌رسد. این در حالی است که رقیب بسیار ارزان ‌قیمت ‌تر این خودرو یعنی دیفندر با یک موتور 6 سیلندر 3.3 لیتری توربو شارژ به ‌راحتی 400 اسب بخار توان تولید می‌ کند. بدون شک تویوتا هنوز هم درزمینهٔ تولید موتورهای توانمند مشکل دارد و این مشکل باعث شده چنین موتور فوق ‌العاده‌ ای چنین توان مضحکی تولید کند. درست است که این موتور از پس مسیرها و به‌ خصوص سربالایی‌ ها به‌ راحتی بر می ‌آید اما در بحث مصرف سوخت یک فاجعه تمام‌ عیار محسوب می ‌شود. این خودرو در هر 100 کیلومتر به ‌صورت ترکیبی چیزی بین 12 تا 15.5  لیتر بنزین می ‌سوزاند. این عدد عملاً وجود  باک 85 لیتری در این خودرو را بی ‌خاصیت نشان می‌ دهد. تازه در قسمت آفرود اوضاع از این نیز فجیع ‌تر می ‌شود. با اینکه عملکرد تویوتا در زمینهٔ توان و مصرف سوخت نا امید کننده است اما در بخش هندلینگ و سواری در جاده‌ های غیر آسفالتی و به‌ ویژه خاکی با یک خودرو بی ‌نظیر طرف هستیم. فرمان این خودرو یک نمونه الکتریکی است که می ‌توانید از طریق آپشن های موجود میزان حساسیت آن را به چرخش کم و یا زیاد کنترل نمایید. در قسمت ترمز هم این خودرو عملکرد بی‌ نظیری دارد به طرزی که می ‌توان گفت ترمز های این خودرو یکی از بهترین ترمزهای به‌ کار رفته در یک SUV غول ‌پیکر هستند. این ترمز ها به زمان بسیار اندکی برای متوقف کردن این خودرو 2700 کیلوگرمی  نیاز دارند. تویوتا لند کروز با سیستم چهارچرخ متحرک به بازار عرضه می ‌شود. تویوتا برای اینکه تجربه رانندگی با این خودرو را لذت ‌بخش ‌تر کند از یک گیربکس 8 سرعته اوتومات در این خودرو بهره برده است. این خودرو ظرفیت 8 نفر را دارد. در ضمن از فضای بار بزرگی نیز بهره می ‌برد تا در این صورت تبدیل به یکی از بهترین گزینه ‌ها برای آفرودهای خانوادگی باشد. در زمینهٔ امنیت سرنشینان، این خودرو توانسته درجه کیفی استاندارد را از موسسه‌های معتبر دریافت کند. از دیگر ویژگی‌های لند کروز می ‌توان به بهره‌ مندی از سیستم سوتی JBL با 14 اسپیکر استریو، صندلی‌ها چرمی، SMART KEY، شارژ وایرلس و غیره اشاره کرد. در یک کلام می ‌توان لندکروز را خودرویی با امکانات تمام‌ عیار توصیف کرد. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین 80 تا 90 هزار دلار تعیین ‌شده بنابراین به ‌راحتی می ‌توان بر روی این خودرو به عنوان‌ یک گزینه برای آفرود سواران حرفه ‌ای حساب باز کرد.

Ram Power Wagon


 

اگر دوست دارید تا معنی آفرود واقعی را بفهمید باید از ا ین خودرو استفاده کنید. تخصص رم تولید خودروهای وانت و انواع ون‌ها و کشنده‌ها است. رم از ابتدا برای همین کار تأسیس شد و در حال حاضر بعد از فورد بهترین وانت های جهان را می ‌سازد. این خودرو یک خودرو تمام‌ عیار محسوب می‌ شود. کافی است تا به ظاهرش نگاه کنید. با اولین نگاه متوجه می ‌شوید که این خودرو برای آفرود آماده است. شاید بزرگ ‌ترین نکته مثبت این خودرو استفاده از موتور همی ‌باشد. همان‌ طور که می ‌دانید موتور همی یکی از قوی ‌ترین و پایدار ترین موتورهای جهان به شمار می ‌رود. توانایی عجیب این موتور بری استفاده در انواع کشنده‌ ها و کامیون ‌ها و وانت ‌ها بسیار مناسب است از این رو بسیاری از شرکت ‌های تولید کننده این نوع موتور ترجیح می‌ دهند، از این پیشرانه استفاده کنند. رم هم که می ‌خواسته عملکرد خودرو خود را تضمین کرده باشد به سراغ این موتور رفته است. موتور همی به کار در این خودرو یک نمونه 8 سیلندر 6.7 لیتری است. با اینکه اکثر همی ها به‌ صورت دیزلی هستند اما نمونه به‌ کار رفته در این خورد یک موتور بنزینی است. رم در این خودرو هر آنچه برای یک آفرود لذت‌ بخش نیاز داشته ‌باشید را  گرد آورده است. البته یک نکته مثبت درباره این خودرو این است که برخلاف رقبای سنگین وزنش بسیار چابک است و وزنی در حدود 1900 کیلوگرم دارد. این وزن برای خودرویی مجهز به پیشرانه همی بسیار عالی به نظر می ‌رسد. در پایان می ‌توان این خودرو را یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار جهانی برای تجربه آفرود دانست.

Land Rover Range Rover


 

شاید بعضی از شما ویدیویی را که در آن ‌یک رنجروور در حال بالا رفتن از پلکان ‌های دیوار چین را دیده‌ اید. واقعیت این است که این ویدیو به‌ هیچ‌ وجه  تبلیغاتی نیست بلکه یک واقعیت محض است. هنوز هم هیچ خودرویی در جهان ازلحاظ  تطبیق قدرت و ساختار به جای رنجروور نمی‌ رسد. با این خودرو هر جا که اراده کنید خواهید رفت. از شن و ماسه گرفته تا جنگل و صحرا هیچ‌ کدام توانایی تسلیم کردن این خودرو را ندارند. درست است که این خودرو یک خودرو لوکس محسوب می شود ولی این لوکس بودن دلیل نمی‌ شود که تجربه بی ‌نظیری از آفرود را به شما ارائه ندهد. Range Rover از زیبایی خاصی برخوردار است و اگر چه طی سالیان زیادی تکامل‌ یافته است، اما هنوز هم بلا فاصله قابل ‌تشخیص است. بدون شک رنجروور یکی از جذاب ‌ترین شاسی بلند های تاریخ به‌ حساب می ‌آید. موتور این خودرو یک نمونه 8 سیلندر توبوشارژ است که حجمی برابر 5 لیتر دارد این موتور می ‌تواند برای این خودرو 512 اسب بخار توان تولید کند. همین‌ جا به شما بگویم که این خودرو قوی‌ ترین خودرو حاضر در لیست ما محسوب می‌ شود. این خودرو با استفاده از این موتور می تواند 0 تا 100 را در تنها 5.1 ثانیه طی نماید. این عدد برای یک SUV متوسط سایز با ظرفیت 5 سرنشین و وزن 2.5 تن بسیار عالی به نظر می ‌رسد. مانند همیشه لندروور در خودروی هایش از یک گیربکس 8 سرعته الکترونیکی استفاده کرده تا سرعت تعویض دنده در قسمت‌هایی که نیاز مبرمی به این کار هست بسیار کاهش پیدا کند. البته که این خودرو مانند تمامی آفرودی‌ های دیگر به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز شده است تا بتواند در قسمت‌ های غیر هموار عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد. درزمینهٔ کیفیت رانندگی به راحتی می توان این خودرو را به‌ عنوان ‌یک گزینه مناسب بین جاده‌ای انتخاب کنیم. این در حالی است که دیگر رقبای این خودرو بیشتر کاربرد شهری دارند و مانند این خودرو نمی‌ توانند در سفرهای طولانی مدت لذت‌ بخش باشند. یکی از ویژگی‌های این خودرو به هوشمند بودنش برمی ‌گردد. به‌ عنوان ‌مثال این خودرو با تکیه‌ بر این قابلیت همواره خود را در حالت پایداری نگه می ‌دارد. یعنی حتی در جاده‌های خلوت هم به شما اجازه حرکت‌ های بسیار سریع و خطر آفرین را نخواهد داد. امنیت سرنشینان در این خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طرزی که این خودرو در بررسی IIHS درجه  کیفی عالی را دریافت کرده است. در زمینهٔ امکانات همان ‌طور که از یک خودرو 100 هزار دلاری انتظار داریم با دریایی از امکانات رو به‌ رو هستیم. از سیستم صوتی که به شما 56 اسپیکر استریو می ‌دهد تا انواع حسگرها و سامانه‌ های هدایت ناوبری. ظرفیت باک این خودرو بسیار بالا در نظر گرفته‌ شده است. این باک حجمی حدود 105 لیتر دارد. رنجروور درزمینهٔ مصرف سوخت یک خودرو متوسط محسوب می‌ شود. این خودرو با یک باک پر می‌ تواند مسافت 950 کیلومتری را بپیماید. در پایان می توان این خودرو را یکی از برترین خودروهای SUV و البته آفرودی جهان قلمداد کرد.

Ram 1500 Rebel


 

اگر به یک خودرو بیرون شهری مناسب نیاز دارید این خودرو یک انتخاب عاقلانه محسوب می ‌شود. اگر برای ورود به مناطق دورافتاده یا برای کار یا بازی به یک وانت سبک نیاز دارید، رم 1500 Rebel همان چیزی است که نیاز دارید. رم 1500 سبک ‌ترین وانت رم تا به اینجا محسوب می ‌شود. برخلاف جیپ که درزمینهٔ انتخاب پیشرانه دست شما را خالی می ‌گذارد رم 3 انتخاب را در اختیار شما قرار می‌ دهد. نمونه اول یک 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی با 260 اسب بخار توان، دومی یک 6 سیلندر 3.6 لیتری سوپرشارژ با 330 اسب بخار و دومی یک 8 سیلندر 5.7 لیتری توربوشارژ با توان 400 اسب بخار است. به‌ طور حتم نمونه آخر برای آفرود بازان حرفه ‌ای یک گزینه معرکه به‌ حساب می‌ آید البته این گزینه برایشان چیزی در حدود 57 هزار دلار آب می ‌خورد. از دیگر ویژگی ‌های این خودرو می ‌توان به گیربکس 6 سرعته اوتومات، دیفرانسیل عقب الکترونیکی، کنترل شیب، لاستیک های 32 اینچی خارج جاده و سیستم ناوبری پیشرفته نام برد. البته اگر این موارد برایتان کافی نیست می‌توانید با پرداخت 9 هزار دلار بیشتر از این خودرو یک خودرو تاکتیکی نظامی بسازید. یقیناً بعد از استفاده از این پکیج بر روی خودرو تا سالیان سال هیچ مسیری از دست شما در امان نخواهد بود.

Mercedes-Benz G-Class


 

این لیست بدون مرسدس بنز G-Wagen کامل نخواهد بود. آنچه به ‌عنوان‌ یک وسیله نقلیه نظامی شروع‌ شده و برای تحمل هر مکانی و تحمل هر چیزی ابداع شده است، به یکی از پیشرفته ‌ترین خودروهای جاده‌ ای جهان تبدیل ‌شده است. تعداد کمی از اتومبیل‌ ها لیاقت اصطلاح "نماد طراحی" را دارا هستند، شکی نیست که G-Class یکی از آن خودروها محسوب می ‌شود. البته از یک خودرو لوکس 130 هزار دلاری هم چیزی به‌ غیر از این انتظار نمی‌ رود. در مورد پیشرانه دوباره همان پیشرانه معروف 8 سیلندر 4 لیتری ساخت AMG را می بینیم. این پیشرانه می‌ تواند 412 اسب بخار توان تولید کند. این خودرو می ‌تواند 0 تا 100 را در تنها 4.9  ثانیه طی نماید. شکی نیست که می توان این خودرو را در کلاس لوکس‌های آفرودی حتی از رنجروور هم بالاتر دانست. درنهایت می ‌توان این خودرو را یکی از بهترین خودروهای آفرودی در سال 2020 بنامیم.



  22 اردیبهشت 1399
1149 بازدید
0 نظر
5.00
  2 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری