خانهاخبار
10 ویژگی خاص استون‌ مارتین سوپرلژرا

10 ویژگی خاص استون‌ مارتین سوپرلژرا

ویژگی و قابلیت‌هایی که استون مارتین این بار در خودروی جدید خود یعنی سوپرلژرا به‌کاربرده است، این خودرو را جذاب‌تر از برادران خودش کرده است.
۱۳۹۹/۲/۲۱

سری سوپرلژرا که به معنی فوق سبک است، سابقه طولانی در کمپانی استون مارتین دارا است. حالا، جدیدترین عضو این خانواده، استون مارتین دی‌بی‌اس سوپرلژرا ولانته، مجهزتر و لوکس‌تر از همیشه عرضه‌شده است. استون تلاش کرده که این خودرو یک‌قدم به هم‌وطن فوق لوکس خود، یعنی رولز رویس، نزدیک‌تر شود.

  1. ترمزهای 6 پیستونی

image

 

برخلاف نام این خودرو که به معنای فوق سبک است، وزن سوپرلژرا آن‌قدرها هم کم نیست. با توجه به موتور غول‌پیکر و وزن زیاد سوپرلژرا، ترمزهای 6 پیستونی برمبو برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است که در نگه‌داشتن این سوپر اسپرت انگلیسی موفق بوده‌اند.

  1. چتر

image

 

هرچند درجایی که استون مارتین ساخته می‌شود تقریباً همیشه باران می‌بارد، به نظر می‌رسد، انگلیسی‌ها عاشق خودروهای کانورتیبل هستند. ازآنجایی‌که استون مارتین، این مدل را با دو آپشن مسقف و کانورتیبل عرضه می‌کند، به تقلید از رولز رویس، حالا استون هم چتر خودش را تولید و در مدل سوپرلژرا قرار می‌دهد. هرچند که این چتر مثل رولز رویس در داخل در خودرو جایگذاری نشده اما بازهم اقدامی جالب از طرف استون است. در ادامه تصویر چتر رولز رویس را مشاهده می‌کنید.

image

 

  1. چرم 10000 دلاری به همراه دوخت تزیینی 3100 دلاری

image

 

چرم سفید و مشکی که در کابین این خودرو به‌کاررفته است ساخت خود استون و تحت برند Q تولید می‌شود. این چرم به‌خصوص صندلی‌ها، فضای روی درها و کنسول وسط را در برمی‌گیرد. البته باید بدانید استون مارتین سوپرلژرا بدون این چرم عرضه می‌شود و برای آن باید کمی بیش از 10000 دلار بپردازید. همین‌طور دوخت اشکال لوزی بر روی آن برایتان 3100 دلار دیگر آب می‌خورد. اما همه این‌ها با توجه به قیمت 300 هزار دلار استون، چندان اهمیتی ندارند.

  1. کنسول وسط برقی

image

 

با توجه به خصوصیت GT بودن این مدل، انتظار داشتیم که با کابین راحت و جا دارای روبرو شویم که البته استون بیش از توقعات مصرف‌کننده در این زمینه کارکرده است. علاوه بر وجود محفظه‌هایی که بر روی درهای خودرو پیش‌بینی‌شده است، کنسول وسط این خودرو نیز بسیار بزرگ است. هرچند که محفظه داشبورد در سوپرلژرا وجود ندارد، همین کنسول وسط برایتان کفایت می‌کند. اما نکته جالب، اتوماتیک بودن این محفظه است که با کشیدن یک دکمه باز و بسته می‌شود. هرچند شاید قابلیت کاربردی نباشد، اما به‌هرحال در یک خودروی لوکس ترجیح می‌دهید همه‌چیز لوکس و حتی تا حدودی عجیب باشد.

  1. سیستم درایو و تعلیق مجزا

در همه خودروهای اسپرت، این روزها، حالت‌های سه‌گانه یا چندگانه رانندگی پیدا می‌شوند. این‌که خودرو در حالت اسپرت باشد یا حالت نرمال (اکو یا GT) بسته به نظر راننده قابل‌تغییر است. در سوپرلژرا هم این قابلیت وجود دارد؛ حالت کروز یا همان GT، حالت اسپرت و حالت اسپرت + که به شما اجازه می‌دهد تا همه 715 اسب بخار این خودرو را به‌کارگیرید. اما برخلاف سایر خودروها که به تعیین حالت رانندگی، وضعیت سیستم تعلیق هم به همان صورت تنظیم می‌شود، در سوپرلژرا این دو از هم تفکیک‌شده‌اند. به این صورت که مثلاً می‌تواند درایو مود را در حالت اسپرت پلاس قرار دهید درحالی‌که حالت کامفورت را برای سیستم تعلیق انتخاب کنید. هرچند این مسئله هم خصوصاً در مثال ما می‌تواند اندکی خودرو را نامتعادل کند، اما استون نخواسته شمارا در هیچ زمینه‌ای محدود نماید.

  1. دکمه‌های تعویض دنده خاص

image

 

هرچند این مورد در سایر خودروهای استون هم دیده‌شده است اما به‌قدری منحصربه‌فرد و خاص هستند که نتوانستیم آن‌ها را ذکر نکنیم. پنج کلید بسیار لوکس که دکمه استارت خودرو نیز بزرگ‌تر و در وسط قرارگرفته است. نکته جالب دیگر این‌که برای روشن کردن خودرو با قرار دادن پا بر روی پدال ترمز، دکمه استارت به رنگ قرمز درمی‌آید. بد نیست بدانید این کلید از جنس کریستال ساخته‌شده است.

  1. سیستم صوتی بنگ‌اند اولفسن

هرزمان از صدای غرش دوازده سیلندر سوپرلژرا خسته شدید (که احتمالاً هرگز خسته نمی‌شوید)، سیستم صوتی 8000 دلاری بنگ‌اند اولفسن را فراموش نکنید. توییترهای کوچک و بزرگی که از داشبورد جلو و عقب هم بیرون زده‌اند، صدای واضح و باکیفیتی را ارائه می‌کنند.

  1. طلا در زیر کاپوت

image

 

هرچند تنها با باز کردن کاپوت متوجه آن می‌شوید اما بازهم به یاد داشته باشید که با خودرویی لوکس سروکار داریم. با باز کردن کاپوت این خودرو که البته برعکس باز می‌شود، سه قطعه طلایی به ارزش 3600 دلار را مشاهده می‌کنید که دو قسمت به‌عنوان کاور موتور و دیگری برای درپوش روغن در نظر گرفته‌شده است.

  1. موتور دست‌ساز

image

 

برای هر خودرو، یک موتور توسط تیمی از مهندسان به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود. این موتور 5.2 لیتری که دو توربو نیز دارد قادر به تولید 715 اسب بخار است. البته شتاب این خودرو چیزی حدود 3.6 ثانیه است که عدد قابل‌توجهی به شمار نمی‌رود و می‌تواند تا 340 کیلومتر در ساعت نیز سرعت بگیرد.

  1.  بهترین ویژگی

شاید بتوانیم بهترین ویژگی این خودرو را نه لوکس بودن، نه طلاکاری و چرم آن بدانیم بلکه بهترین خصوصیت استون صدایی است که از اگزوزهای آن تولید می‌شود. هرچند استون کلاً درزمینهٔ صدای خودرو یکی از بهترین‌هاست اما سوپرلژرا قطعاً یک‌بار دیگر استانداردهای استون مارتین را به جلو پیش برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)