تست همراه اول

سرویس خبر
20 اردیبهشت 1399 ساعت 22:36
0 نظر

 

برترین خودرو های آفرود جهان در سال 2020 (قسمت اول)

آفرود یکی از آن تفریحاتی است که میلیون ها نفر عاشقش هستند. اگر دوست دارید با برترین خودرو های آفرود حال حاضر جهان آشنا شوید این مطلب را از دست ندید.

آفرود یکی از مهیج‌ ترین و دوست داشتنی ورزش‌های خودرویی محسوب می‌ شود. شاید بزرگ ‌ترین ویژگی این تفریح وسوسه ‌انگیز به خاطر حس چالشی بودن آن است. رانندگی در قسمت‌هایی که اصلاً برای رانندگی خوب نیستند یک شجاعت است. اما لذت بردن از این ورزش بدون بهره‌ مندی از یک خودرو مناسب امکان پذیر نیست. واقعیت این است که از دیرباز تا کنون این ورزش مورد علاقه هزاران نفر بوده است و به همین دلیل اکثر خودروسازان برای ساخت خودروهای آفرودی برنامه ‌های کاملی دارند. بزرگ ‌ترین ویژگی‌ های خودروهای آفرود این است که هم از توان کافی بهره ببرند و هم ساختار مناسبی برای عبور از مسیرهای چالش ‌برانگیز در اختیار داشته باشند. البته تعداد خودروهایی که در بازار عنوان خودرو آفرود را یدک می ‌کشند بسیار زیاد است اما  تعداد اندکی از آن‌ها می‌ توانند لذت رانندگی آفرود را نصیبتان کنند. این بار لیست ما شامل برترین خودروهای مناسب برای آفرود در سال 2020 است. خودروهایی که توانسته ‌اند در نقد و بررسی‌ها و در چالش‌ های متفاوت از بقیه رقبا عملکرد بهتری را به نمایش بگذارند.


 

Jeep Wrangler


 

اولین خودرو این لیست یک WRANGLER است. یکی از قدیمی ‌تری خودروهای آفرود جهان. بی راه نیست اگر بگوییم معنی آفرود را این خودرو به جهان آموخت. البته این خودرو بهترین انتخاب نیست ولی یکی از ارزان ‌ترین ها محسوب می ‌شود. یک خودرو خوش قیمت و البته توانمند. این خودرو آنچه شما نیاز دارید را به شما می‌ دهد. یک موتور خوب در کنار ساختار محکم و آماده ‌شده برای جاده‌ های برون ‌شهری و آفرود و البته برچسب قیمتی مناسب. اگر آفرود را دوست دارید ولی نمی‌ خواهید خرج زیادی برای آن کنید این خودور همان چیزی است که نیاز دارید. این خودرو یک موتور 6 سیلندر دارد که حجمش 3.6 لیتر است. این موتور به صورت تنفس طبیعی کار می ‌کند و می ‌تواند 285 اسب بخار توان تولید نماید. البته در مورد توان این خودرو باید بگوییم که از این موتور انتظار بیشتری داشتیم. شاید یک موتور کوچک ‌تر 2 لیتری 4 سیلندر توربو هم بتواند چنین نیرویی تولید کند. بنابراین انتظار ما از این خودرو این بود که پا را از عدد 320 اسب بخار فراتر بگذارد. طول این خودرو در حدود 4400 میلی ‌متر است. یکی از ویژگی‌ های خودرو WRANGLER به قسمت چرخ ‌ها بازمی ‌گردد جایی که مهندسان جیپ از کمک فنرهایی که نسبت به یک SUV معمولی از 45 درصد حساسیت بیشتری برخوردار هستند استفاده کرده اند. این میزان نشان ‌دهنده این است که چرخ‌ ها در برخورد با موانع سخت از فشار کمتری بر روی خود برخوردارخواهند بود. به‌ طور حتم یکی از ویژگی‌های هر خودرو آفرودی به میزان ظرفیت باک آن بازمی ‌گردد.  WRANGLER از یک باک 85 لیتری استفاده می ‌کند تا خیال صاحبش را از بابت داشتن سوخت برای عبور از مکان‌ های وقت‌ گیر راحت کند. شاید رانندگی با WRANGLER در سطح خیابان ‌های آسفالت کمی خشک باشد اما این خشک  بودن عمدی است. WRANGLER از یک محور دیفرانسیل غیر الکتریکی و خشک استفاده می‌ کند. این محور مخصوص مسیرهای غیر هموارساخته ‌شده است تا بتواند در موقع لزوم با انتقال نیرو مناسب به چرخ ‌ها به موتور فشار کمتری وارد کند. یکی دیگر از مواردی که در خودروهای آفرودی اهمیت دارد میزان فضای در دسترس شما خواهد بود. با توجه به عرض کم این خودرو می ‌توان به‌ راحتی فهمید که این خودرو برای 4 نفر ظرفیت دارد ولی اگر نفر پنجمی هم در کار باشد آنگاه بقیه باید کمی سختی بکشند. در مورد فضای بار هم متأسفانه جیپ آن ‌چنان‌ که باید به این قسمت توجه نکرده است درنتیجه فضای بار این خودرو بسیار محدود است. در مورد امکانات داخلی هم WRANGLER اختلاف فاحشی با SUV های معمولی دارد. عمده امکانات این خودرو قابلیت کروز کنترل یا صفحه ‌نمایش 7 اینچی اعلانات با قابلیت نصب اپل کار پلی است و تقریباً از امکانات اضافی مثل خروجی برق یا شارژ وایرلس یا سیستم صوتی توانمند در این خودرو خبری نیست. اما درزمینهٔ امکانات غیر رفاهی WRANGLER به‌ راحتی می ‌تواند خود را به دیگر SUV ها برساند. شما می‌توانید در این خودرو از یک سیستم 360 درجه نظارتی بر اطراف استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین سیستم های هشدار دهنده اطراف نیز بر روی این خودرو نصب است. همچنین شما می ‌توانید از طریق صفحه اعلانات به میزان عملکرد ترمزها یا میزان پایداری و شرایط خودرو نظارت کامل داشته باشید و یا حتی در مواقع ضروری ارتفاع چرخ  ها را برای عبور از موانع مختلف کاهش یا افزایش دهید. در مورد تصادف متأسفانه WRANGLER نمره قابل قبولی نمی ‌گیرد. این خودرو از طرف موسسه IIHS مورد بررسی قرار گرفته و پس از انجام چندین آزمایش به ‌هیچ‌ عنوان امتیاز قابل قبولی را دریافت نکرده است. شاید این خودرو یکی از بهترین گزینه‌ های آفرود لحاظ  شود ولی در واقع یکی از خطرناک ‌ترین آن‌ها نیز هست. قیمت این خودرو در بازار جهانی در حدود 26 تا 40 هزار لار تعیین‌ شده است.

Land Rover Defender


 

هرچه قدر که جیپ در آمریکا به آفرودی بودن خودروهایش معروف است در اروپا این لقب متعلق به شرکت لندروور است. این خودروساز یکی از با تجربه‌ ترین خودروسازهای جهان در زمینه آفرود است. تاریخچه آفرودی این خودروساز همانند رقیب آمریکایی از نبردهای جنگ جهانی دوم آغاز می ‌شود. در بین خودروهای لندروور دیفندر از همه برای آفرود مناسب ‌تر است. البته 2 مدل دیفندر وجود دارد یکی مدل 90 آن‌ که یک خودرو دو درب است و دیگر مدل 110 است که چهار درب دارد. لندروور درزمینهٔ توان بسیار هوشمند تر از جیپ عمل کرده. البته این هوشمند بودن باعث می ‌شود تا فشار بیشتری به جیب مشتری بیاید. مدل 90 از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ استفاده می کند. این موتور می ‌تواند 298 اسب بخار توان تولید کند اما مدل 110 به ‌واسطه وزن بالاتر از یک موتور قوی ‌تر بهره می ‌برد. موتور این مدلی نمونه 3 لیتری 6 سیلندر است توربوشارژ و البته هیبریدی است. این موتور توان بسیار خوبی دارد. توان تولیدی این موتور به 400 اسب بخار می ‌رسد. در مورد شتاب گیری این خورد ها وضعیت جالبی را نمی ‌بینیم. درواقع اولویت لندروور برای ساخت این خودرو ساخت یک خودرو پایدار و قوی بوده نه یک خودرو سریع. مدل 90، 0 تا 100 را در 7.7 ثانیه و مدل 110 با موتور قوی ‌تر 0 تا 100 را در 5.8 ثانیه طی می‌ نماید. در ضمن هر دوی این مدل‌ ها به گیربکس‌ های هشت سرعته اوتومات مجهز شده ‌اند. البته لندروور درزمینهٔ رانندگی این خودرو از دوربین ‌های 3D استفاده  کرده است  تا راننده در هر لحظه  تسلط  کاملی روی خودرو داشته  باشد. البته مجموعه کاملی از حس‌ گرها اعم از حس ‌گر پارک عقب و حس ‌گر مجاورت برای این خودرو در نظر گرفته ‌شده است. در زمینهٔ طراحی ظاهری دیفندر جدید پس از سال‌ها دچار تغییر شکل شده است. البته بسیاری از این ظاهر جدید متنفر هستند چرا که معتقدند که این طراحی روح خودروهای لندروور را در خود ندارد. اگر نظر ما را بخواهید ما از دیفندر جدید بسیار خوشمان می ‌آید. طراحی جعبه ‌ای شکل ملایمش و آن چراغ ‌های جالب جلو همگی باعث می ‌شوند تا با آن ارتباط خوبی برقرار کنیم. البته این  در این زمینه مدل 4 درب از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برخلاف مدل قبلی که بویی از فناوری نبرده بود این مدل کاملاً شبیه مدل ‌های بالا رده این شرکت ساخته‌ شده است. کافی است نگاهی به فضای داخلی بیندازید تا بفهمید که من چه می ‌گویم. از منظر فضای داخلی، این خودرو یک شمشیر دو لبه است. در مدل 2 درب فضای کمی در داخل وجود دارد ولی در مورد مدل 4 درب این قضیه به‌ طور کلی برعکس می ‌شود. برخلاف جیپ که در WRANGLER برای آفرودهای خانوادگی فکری نکرده لندروور خودرو چهار درب خود را با 7 صندلی عرضه می ‌کند تا حتی خانواده‌ ها هم بتوانند از یک آفرود خانوادگی لذت ببرند. لندروور برای خودرو خود بازه قیمتی 49 تا 80 هزار دلار را در نظر گرفته است.

Toyota 4Runner TRD Pro


 

بازهم تویوتا و یک خودرو قدیمی دیگر از این برند. به‌ طور حتم می ‌توان 4RUNNER را یکی از بهترین خودروهای تویوتا تا به به امروز نامید. البته این خودرو برای کسانی خوب است که به دنبال آفرود حرفه ‌ای نیستند و صرفاً می ‌خواهند کمی تفریح کنند. جالب است که سیاست این خودروساز هنوز هم‌ تغییر نکرده است. به‌عنوان ‌مثال تویوتا می ‌گوید مدل TRD PRO این خودرو بسیار قوی‌ تر است اما در ماهیت هیچ تفاوتی بین مدل اصلی و مدل پیشرفته ترش وجود ندارد. مایوس کننده ترین قسمت این خودرو به پیشرانه ‌اش بر می ‌گردد جایی که ما شاهد استفاده از یک موتور 6 سیلندر 4 لیتری هستیم. متأسفانه چون با یک تویوتا طرف هستیم هیچ سیستم دیگری برای تولید قدرت در این خودرو در نظر گرفته نشده است. پیشرانه اصلی هم درنهایت تلاش خود به طرز نا امید کننده‌ای می‌ تواند تنها 270 اسب بخار توان تولید کند. اما چیزی که این خودرو را برای آفرود مناسب می ‌کند تجهیزات جانبی آن برای آفرود است. این خودرو دیفرانسیل عقب است اما شما می ‌توانید تنظیمات متفاوتی را برای آن پیاده کنید. به‌ طور مثال می ‌توانید از قفل الکترونیکی برای محور استفاده کنید یا در شرایط  لزوم به خودرو اجازه دهید تا شرایط را مانند ارتفاع لاستیک‌ها و میزان قدرت ترمزها را برای عبور از مسیر مورد نظر تنظیم کند. این خودرو از خودرو اصلی کمی گران ‌تر است و بازه قیمتی 40 تا 50 هزار دلاری را برایش در نظر گرفته ‌اند.

Ford F-150 Raptor


 

یکی از شاهکارهای  صنعت خودروسازی جهان‌ همین فورد F-150  رپتور است. تا قبل از این ‌که سایبر تراک  تسلا معرفی شود این خودرو لقب قوی ‌ترین وانت جهان را به یدک می ‌کشید. درواقع در دنیای بنزینی‌ ها هنوز هم این لقب متعلق به همین خودرو است. شاید بتوان دسته خودروهای وانت را یکی از مناسب ‌ترین خودروها برای آفرود دانست. بگذارید از طراحی بیرون این خودرو بحث را شروع  کنیم. مانند همیشه و طبق روال معمول برای یک وانت آمریکایی با یک خودرو با هیبت و البته زمخت رو به‌ رو هستیم. جدا کردن رپتور از بقیه F-150 ها کار سختی است. همان گلگیرهای بزرگ، خرابکاری فورد در جلو خودرو، ضربه‌ گیر بی ‌نظیر و هود مخصوص تهویه هوا همان چیز هایی هستند که عیناً در F-150 های دیگر تکرار شده‌ اند. شاید جالب‌ ترین قسمت طراحی این خودرو به چرخ‌ هایش برگردد. جایی که رینگ‌های 17 اینچی در دل لاستیک‌های غول‌آسا پنهان ‌شده‌ اند. البته طراحی بیرونی ظرافت هایی ازجمله استفاده از چراغ‌ های LED و هیدروژنی با توان تولید 7 نور مختلف را در جلو و عقب این خودرو وجود دارد. رپتور خودرو بسیار بزرگی است به طرزی که اتاقک جلوی آن دارای دو مصندلی بزرگ و اتاقک عقب آن دارای یک صندلی تخت مانند است که برای خواب مورد استفاده قرار می ‌گیرد. البته اگر هم بخواهیم بر اساس سرنشین ‌ها صحبت کنیم 6 نفر به ‌راحتی در این خودرو جا می ‌گیرند. اما در زمینهٔ قدرت و پیشرانه با یکی از برترین وانت‌ های جهان و البته یکی از بهترین انتخاب‌های آفرودی طرف هستیم. این خودرو وانت از یک مدل پیشرانه استفاده می‌ کند. پیشرانه این خودرو یک نمونه 6 سیلندر 3.3 لیتری است. اما باید به این موتور یک توربو دوقلو را نیز اضافه کنیم تا درنهایت این خودرو برایمان 450 اسب بخار توان تولید کند. این توان برای این وانت نه ‌تنها کافی به نظر می ‌رسد بلکه باعث شده تا این خودرو به یکی از بهترین گزینه‌های آفرود برای علاقه‌ مندان سرسخت این حوزه تبدیل شود. مهندسان فورد برای این خودرو  یک گیربکس 10 سرعته  اوتومات در نظر گرفته ‌اند. از دیگر ویژگی‌های ممتاز این خودرو به قابلیت 4 چرخ متحرک آن می ‌توان اشاره کرد. به لطف این قابلیت و گیربکس 10 سرعته  فورد، در این خودرو فناوری به نام Trail Control وجود دارد. این فناوری این قابلیت را به شما می ‌دهد که در خارج از جاده و در مسیرهای سخت هم از کروز کنترل استفاده کنید. با این ‌که این خودرو بسیار سنگین ‌وزن است اما به لطف پیشرانه قدرتمند خود می ‌تواند شتاب 0 تا 100 خود را در تنها 5.5 ثانیه عملی سازد. این عدد برای یک خودرو 2700 کیلوگرمی یک عدد فوق‌ العاده محسوب می‌ شود. ازجمله ویژگی های این خودرو به استفاده آن از کمک ‌فنرهای بسیار با کیفیت برند فاکس برمی ‌گردد. این کمک ‌فنرها بسیار توانمند هستند به طوری که حتی از سخت‌ ترین برخوردها هم جان سالم به در می برند. یکی از بزرگ‌ ترین ویژگی‌ های رپتور این است که به لطف طراحی ساختاری خوبش کمترین فشار در هنگام عبور از مسیرهای سخت به سرنشینانش وارد می ‌شود تا حدی که رپتور یکی از راحت‌ ترین و کم استرس ترین تجربه‌ های آفرود را  نصیب سرنشینانش می ‌کند. در رپتور به لطف سیستم بسیار کارآمد و هوشمند فورد برای هر حالت رانندگی سیستم تطبیق وجود دارد. به‌ عنوان‌ مثال این خودرو برای مسیرهای پر از گل ‌ولای از 14 دستور العمل که توسط کامپیوتر به او داده می ‌شود استفاده می ‌کند اما زمانی که از یک منطقه کویری عبورمی کنید تعداد این دستورالعمل‌ ها به 8 تا کاهش پیدا می ‌کند. درمجموع در بحث هندلینگ با یکی از برترین خودروهای آفرود طرف هستیم. اما در مورد مصرف سوخت فورد تمام تلاشش را کرده تا بتواند خیال مشتریانش را  راحت کند. فورد برای این خودرو یک باک 98 لیتری در نظر گرفته است. این حجم  بسیار بزرگ و راضی ‌کننده است. مصرف سوخت این خودرو در شرایط ترکیبی بین 9 تا 12 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این عدد فوق ‌العاده نیست ولی برای چنین خودرویی با چنین پیشرانه توانمندی کافی به نظر می ‌رسد. در مورد فضای داخلی این خودرو هیچ‌ چیز فوق ‌العاده‌ ای وجود  ندارد که به آن اشاره‌ کنیم. همه ‌چیز بسیار ساده به نظر می ‌رسد که البته برای یک خودرو 55 هزار دلاری چیز خوبی به‌ حساب نمی ‌آید. شاید تنها ویژگی‌های داخل اتاقک گرم‌ کننده‌ های صندلی و فرمان باشند. درزمینهٔ حمل بار اگر این خودرو حامل تمامی سرنشینان باشد می ‌تواند در فضای بار 544 کیلوگرم جا به ‌جا کند. البته این میزان پیشنهادی است. اگر کسی بخواهد می ‌تواند به‌ راحتی هر چه تمام این میزان را افزایش دهد. خوشبختانه خودرو F150 توانسته است درزمینهٔ تصادفات وامنیت سرنشینان امتیازهای بسیار بالایی دریافت کند. این خودرو توانسته ازنظر موسسه NHTSA از پنج ستاره کیفی چهار عدد را به دست آورد. همچنین توانسته است ازنظر موسسه IIHS نیز درجه GOOD را دریافت کند. البته در آزمون  موسسه IIHS یک نکته منفی وجود داشت و آن‌ هم چراغ ‌های جلوی این خودرو بود که بسیار بی ‌کیفیت ارزیابی شده بودند. از امکانات امنیتی این خودرو می ‌توان به دوربین 360 درجه و حس ‌گر مجاورت یاد کرد که باعث می ‌شوند در هنگام رانندگی سرنشینان از امنیت بالاتری برخوردار شوند. قیمت این خودرو در بازار جهانی بالا بوده. قیمت این خودرو در تریم پایه‌ اش از 52 هزار دلار شروع‌ شده و در بالاترین تریمش نیز قیمت 58 هزار دلاری دارد. شکی نیست که این خودرو برای آفرود بازان حرفه‌ ای یک گزینه تمام‌ عیار محسوب می شود.


لیست ما هم چنان ادامه دارد اما به علت فراوانی مطالب و برای جلوگیری از خسته شدن شما عزیزان بقیه خودروهای این لیست را در قسمت بعدی به شما معرفی خواهم کرد.



  20 اردیبهشت 1399
1495 بازدید
0 نظر
5.00
  1 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری