خانهاخبار
شیائومی از عرضه تراشه جدید اسنپدراگون 768G خبر داد

شیائومی از عرضه تراشه جدید اسنپدراگون 768G خبر داد

شیائومی این روزها در حال تبلیغ برای موبایل جدیدی به نام Redmi K30 5G Speed Edition است. این شرکت می‌گوید دستگاه مذکور از تراشه‌ای استفده می‌کند که کوآلکام هنوز آن را معرفی نکرده است.
۱۳۹۹/۲/۲۰

شیائومی در حال تبلیغ برای ردمی K30 اسپید ادیشن احتمالا تراشه جدید شرکت کوآلکام را فاش کرده است. این کمپانی می‌گوید موبایل جدید آن‌ها از چیپستی به نام اسنپدراگون 768G استفاده می‌کند، در حالی که این چیپست تاکنون معرفی نشده است.

به نظر نمی‌رسد که نام این تراشه اشتباهی تایپی باشد، چون شیائومی دو بار به آن اشاره کرده است. به‌علاوه، چون این شرکت مدعی است که ردمی K30 اسپید ادیشن از ردمی K30 معمولی سرعت بیشتری دارد، اسنپدراگون 765G و اسنپدراگون 865 نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این دستگاه باشند.

اگرچه یکی از مدیران شرکت میزو قبلا اعلام کرده بود که امسال خبری از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نخواهد بود، ولی ظاهرا باید منتظر نسخه جدیدی از اسنپدراگون 765G باشیم، چون به نظر می‌رسد که این چیپست نسخه جدیدی از اسنپدراگون 765G است. با توجه به این که مدیاتک اخیرا نسخه جدیدی از تراشه پرچمدار خود را معرفی کرده و مشتریان به خاطر قیمت بالای اسنپدراگون ۸۶۵ در حال حرکت به سوی مدیاتک هستند، شاید منطقی باشد که کوآلکام پردازنده جدیدی را بر اساس اسنپدراگون 765G بسازد.

شایعات می‌گویند اسنپدراگون 768G پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که هسته‌های بهینه آن مثل اسنپدراگون 765G ولی هسته‌های اصلی آن با قابلیت‌های جدید عرضه می‌شود. طبق گزارش‌ها، یکی از هسته‌های اصلی این تراشه با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز کار می‌کند در حالی که سرعت دیگری ۲.۴ گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 768G احتمالا همان آدرنو ۶۲۰ است ولی سرعت کلاک آن به ۷۵۰ مگاهرتز افزایش یافته تا نسبت به اسنپدراگون 765G حدود ۲۰ درصد قوی‌تر باشد. این تراشه در مجموع در بنچمارک‌ها حدود ۱۰ درصد بهتر از نسخه قبلی خود عمل کرده است.

ردمی K30 اسپید ادیشن در تاریخ ۱۱ مه مصادف با ۲۲ اردیبهشت معرفی می‌شود. پس باید منتظر بمانیم تا ببینیم کوآلکام به چه شکلی تراشه جدید خود را معرفی خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)