خانهاخبار
راهنمای استفاده از تلفن یالینک Yealink و آموزش تنظیمات داخلی

راهنمای استفاده از تلفن یالینک Yealink و آموزش تنظیمات داخلی

یالینک Yealink تلفن‌های ویپ مقرون به صرفه و با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. برند یالینک از محصولات متنوع برای سازمان‌های کوچک و بزرگ برخوردار است. تلفن‌های IP Yealink می‌توانند با تعداد زیادی از IP PBX سازگار که از پروتکل Session Initiation Protector (SIP) پشتیبانی می‌کنند و همچنین میزبان ارائه‌دهندگان PBX هستند، به صورت یکپارچه کار کنند. تلفن‌های تحت شبکه یالینک را در ایران می‌توانید از نمایندگی یالینک، شرکت ایده آل گستر با خدمات و گارانتی معتبر تهیه نمایید.
۱۳۹۹/۲/۲۰
image

یالینک Yealink تلفن‌های ویپ مقرون به صرفه و با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. برند یالینک از محصولات متنوع برای سازمان‌های کوچک و بزرگ برخوردار است. تلفن‌های IP Yealink می‌توانند با تعداد زیادی از IP PBX سازگار که از پروتکل Session Initiation Protector (SIP) پشتیبانی می‌کنند و همچنین میزبان ارائه‌دهندگان PBX هستند، به صورت یکپارچه کار کنند. تلفن‌های تحت شبکه یالینک را در ایران می‌توانید از نمایندگی یالینک، شرکت ایده آل گستر با خدمات و گارانتی معتبر تهیه نمایید.

برند یالینک، سری‌های مختلف IP  که شامل محصولاتT2 ، T4 و T5 می‌باشند را شامل می‌شود.

سری T2 تلفن‌های یالینک ایده آل گستر، کیفیت صدا بالایی را از طریق گوشی HD، بلندگو HD و کدک HD (G.722) ارائه می‌دهد. صفحه نمایش گرافیکی با وضوح بالا و همراه با حداکثر 48 کلید، تجربه ای عالی از نظر گزینه‌های پیکربندی، برقراری تماس و دسترسی به اکسپرس XML را تضمین می‌کند. علاوه بر این، برای اطمینان از محرمانه بودن اطلاعات صوتی، از استانداردهای امنیتی TLS ، SRTP ، HTTPS ، 802.1X ، Open VPN و رمزگذاری AES نیز پشتیبانی می‌کند. این پروتکل‌ها در برابر استراق سمع الکترونیکی و سرقت داده‌ها محافظت می‌کنند.

راهنمای استفاده از تلفن یالینک

قبل از استفاده از تلفن، بهتر است با ویژگی‌های آن و رابط کاربری آن آشنا شوید. در این قسمت مروری بر تلفن  IP SIP-T21P یا به قول معروف تلفن یالینک t21p ارائه شده است.

موضوعات شامل:

  • دستورالعمل‌های مؤلفه‌های سخت‌افزاری
  • دستورالعمل‌های آیکون
  • دستورالعمل‌های LED
  • رابط کاربری
  • مستندات

دستورالعمل‌های مؤلفه‌های سخت‌افزاری

اجزای اصلی سخت‌افزاری تلفن IP SIP-T21P نمایشگر LCD و صفحه کلید هستند.

image

 

 

 

 

  1. صفحه نمایشگر LCD

اطلاعات مربوط به تماس‌ها، پیام‌ها، کلیدهای نرم، زمان، تاریخ و سایر داده‌های مرتبط را نشان می‌دهد:

• اطلاعات تماس - کالرآیدی، مدت زمان تماس

• آیکون‌ها (به عنوان مثال)

• متن تماس از دست رفته یا اطلاعات تماس گیرنده

• متن دستورات اجرایی (به عنوان مثال، "فایل‌ها در حال ذخیره شدن هستند! لطفا صبر کنید ...")

• زمان و تاریخ

  1. چراغ نشانگر پاور LED

وضعیت برق تلفن را نشان می‌دهد

  1. کلیدهای خط

از این کلیدها برای فعال کردن حداکثر دو حساب استفاده کنید.

  1. کلید پیام

 پیام های صوتی را نشان می‌دهد و امکان دسترسی به پیام‌ها را فراهم می‌کند.

  1. کلید هدست

حالت هدست را تغییر داده و نشان می‌دهد.

  1. کلید ترنسفر

تماس تلفنی را به طرف دیگر انتقال می‌دهد.

  1. کلید شماره‌گیری مجدد

شماره گرفته شده را مجدد شماره گیری می‌کند.

  1. کلید بلندگو
  2. کلید صدا

  تنظیم صدای گوشی، هدست، بلندگو و زنگ را انجام می‌دهد.

  1. صفحه کلید

جهت وارد کردن اعداد، حروف و کاراکترهای ویژه در برنامه‌های حساس به متن می‌باشد.

  1. جهت‌ها: اطلاعات نمایش داده شده را پیمایش کنید.

OK: اقدامات را تأیید می‌کند یا به تماس دریافتی پاسخ می‌دهد.

ضربدر: اقدامات را لغو می‌کند یا تماس ورودی را رد می‌کند.

  1. کلیدهای نرم

برچسب‌های خودکار برای تشخیص ویژگی‌های حساس به متن

دستورالعمل‌های آیکون

image

دستورالعمل‌های LED

LED نشانگر پاور

چراغ LED سبز ثابت: تلفن روشن است

چراغ LED سبز چشمک‌زن: تلفن زنگ می‌خورد.

چراغ LED سبز خاموش: تلفن خاموش است.

LED کلید خط

چراغ LED سبز ثابت: خط فعال است.

چراغ LED سبز چشمک زن سریع: خط تماس دریافتی را دریافت می‌کند، تلفن زنگ می‌خورد.

چراغ LED سبز چشمک زن کند: تماس در حالت هولد یا انتظار قرار می‌گیرد.

چراغ LED سبز خاموش: خط غیرفعال است.

LED کلید خط (به عنوان کلید BLF پیکربندی شده است)

چراغ LED سبز ثابت: کاربر موردنظر در دسترس است.

چراغ LED سبز چشمک زن سریع: خط کاربر موردنظر زنگ می‌خورد.

چراغ LED سبز چشمک زن کند: خط کاربر موردنظر مشغول است.

چراغ LED سبز خاموش: کاربر مورد نظر حضور ندارد.

LED کلید خط (به عنوان کلید خط مشترک پیکربندی شده است)

چراغ LED سبز ثابت: همه اجزای خط مشترک در دسترس هستند.

چراغ LED سبز چشمک زن کند:

  • خط مشترک به دست می‌آید.
  • برخی از اجزا، زنگ را دریافت می‌کنند.
  • مکالمه خط اشتراکی در قسمت خصوصی قرار داده شده است
  • حالت انتظار
  • برای تماس چندطرفه، همه افراد مکالمه را در حالت هولد قرار می‌دهند.

چراغ LED سبز چشمک زن سریع:

  • خط مشترک یک تماس دریافتی دریافت می‌کند.
  • خط مشترک در حال گفتگو است.
  • مکالمه خط اشتراکی در انتظار عمومی قرار می‌گیرد.

چراغ LED سبز خاموش: خط مشترک وجود ندارد.

رابط کاربری

دو روش برای شخصی‌سازی تنظیمات خاص در تلفن IP SIP-T21P وجود دارد:

  • استفاده از رابط کاربری روی تلفن IP.
  • استفاده از رابط کاربری در پنجره مرورگر اینترنت از طریق رایانه

صفحه کلید و صفحه LCD اجزای سخت‌افزاری رابط کاربری تلفن را تشکیل می‌دهند، که به کاربر امکان می‌دهد تمام کارهای مربوط به عملیات تماس و پیکربندی اصلی را انجام دهد.

تغییرات مستقیما روی تلفن اعمال می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید از رابط کاربری وب استفاده کنید.

به همه تنظیمات پیکربندی دسترسی پیدا کنید. در بسیاری از موارد، استفاده از هر دو تلفن امکان‌پذیر است.

رابط کاربری و رابط کاربری وب برای کار با تلفن و تغییر تنظیمات.

در برخی موارد، فقط استفاده از تلفن یا کاربر وب امکان‌پذیر است.

رابط کاربری تلفن

می‌توانید تلفن خود را با فشاردادن کلید منو برای دسترسی به کاربر تلفن سفارشی کنید.

گزینه‌های " Advanced Settings" ویژگی‌های سطح admin هستند و رمزعبور پیش‌فرض admin است.

رابط کاربری وب

علاوه بر رابط کاربری تلفن، می‌توانید تلفن را از طریق کاربر وب نیز تنظیم کنید.

برای دسترسی به رابط کاربری وب، باید آدرس IP را بدانید

برای به دست آوردن آدرس IP ، کلید OK را بر روی تلفن فشار دهید. IP را وارد کنید

آدرس (به عنوان مثال http://192.168.0.10 یا 192.168.0.10) در نوار آدرس مرورگر وب روی

کامپیوتر است. نام کاربری و پسورد پیش‌فرض admin است.

تنظیم دفترچه تلفن از راه دور روی تلفن یالینک

برای اینکه بتوانید از ویژگی دفترچه تلفن از راه دور در تلفن یالینک استفاده کنید، باید یک پروفایل " Hardware Provisioning" تنظیم کنید، سپس از طریق تلفن به آن متصل شوید.

تنظیم Hardware Provisioning

برای راه‌اندازی پروفایل، به قسمت Extensions بروید، گزینه Done 9 Connect را فعال کنید، سپس روی افزودن یک دستگاه جدید کلیک کنید.

در قسمت نوع دستگاه Yealink را انتخاب کنید. توضیحی برای برنامه افزودنی مرتبط وارد کنید. وقتی دکمه OK را فشار دهید؛ آدرس MAC دستگاه را می‌توانید در صفحه Status موجود در تلفن، پیدا کنید.

برنامه افزودنی را در کشویی بعدی انتخاب کنید و برای پایان کار روی Save Device کلیک کنید.

بازیابی آدرس دفترچه تلفن از راه دور

اکنون پروفایل دستگاه را ذخیره کرده‌اید، می‌توانید روی آدرس MAC در این لیست کلیک کنید، سپس آدرس Remote Phonebook را در نزدیکی bottom of the dialog مشاهده خواهید کرد، که می‌توانید آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید.

URL دفترچه تلفن را به تلفن یالینک اضافه کنید

در مرحله بعد باید وارد رابط وب تلفن شوید. دکمه OK را در قسمت جلوی گوشی فشار دهید، سپس آدرس IP را مشاهده خواهید کرد. این آدرس IP را مستقیماً در مرورگر وارد کنید، سپس صفحه لاگین را خواهید دید. اگر رمز پیش‌فرض تغییر نکرده است، نام کاربری و پسورد را admin وارد کنید.

در مرحله بعد، به برگه فهرست بروید، Remote Phonebook در سمت چپ می‌باشد، و URL را در اولین ورودی موجود در جدول قرار دهید:

simple Display Name را برای فهرست وارد کنید، سپس روی تأیید در زیر جدول کلیک کنید.

image

دسترسی به فهرست تلفن

پس از تنظیم دفترچه تلفن از راه دور، باید بتوانید به راحتی از طریق تلفن خود به آن دسترسی پیدا کنید. به طور پیش‌فرض، کلید نرم‌افزاری فهرست در پایین صفحه، به دفترچه تلفن محلی هدایت می‌شود، اما می‌توانید به راحتی این مورد را تغییر دهید. در رابط وب تلفن، به برگه DSSKey، سپس کلید قابل برنامه‌ریزی در سمت چپ بروید و Soft Key 2 را به روز کنید.

image

ستون Type اولیه را به XML Phonebook تغییر دهید، سپس Directory را در برچسب وارد کنید. برای تأیید در انتهای صفحه روی Confirm کلیک کنید، پس از آن باید دریابید که با فشار دادن کلید Directory روی تلفن، دفترچه تلفن از راه دور نمایش داده می‌شود.

 

افزودن مخاطبین در دفترچه تلفن از راه دور یالینک

برای افزودن مخاطب به فهرست تلفن از راه دور به local directory بروید:

  1. بعد از ورود به منو به Directory-Remote Phone Book بروید.

اگر دفترچه تلفن از راه دور به دایرکتوری اضافه شده، کلید Dir- Remote Phone Book را فشار دهید.

سپس وارد دفترچه تلفن از راه دور شوید.

2. desired remote group را انتخاب کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید.

3. برای برجسته کردن نوشته مورد نظر کلیدهای بالا و پایین را فشار دهید.

4. کلید نرم‌افزار Option را فشار داده و از لیست گزینه Add to Contacts را انتخاب کنید.

5- کلید Save را فشار دهید تا مخاطب در local directory ذخیره شود.

اگر مخاطب قبلاً در فهرست محلی وجود داشته باشد، صفحه LCD سریعاً فرمان زیر را نشان می‌دهد:

" “Contact name existed, overwrite کلید OK را فشار دهید تا متن اصلی بازنویسی شود

برای لغو کردن در local directory یا کلید Cancel را فشار دهید.

تنظیم کنفرانس سه طرفه در تلفن یالینک

با استفاده از local conference تلفن می‌توانید یک کنفرانس با دو طرف دیگر ایجاد کنید.

می توانید با فشردن کلید Conf، کنفرانسی بین یک تماس فعال و یک تماس در حال انتظار ایجاد کنید.

تلفن IP SIP-T21 (P) E2 از کنفرانس شبکه نیز پشتیبانی میکند.

کنفرانس محلی یا Local

تلفن IP SIP-T21 (P) E2 حداکثر 3 مهمانی (از جمله خودتان) را در یک کنفرانس پشتیبانی می‌کند.

برای برقراری تماس کنفرانسی محلی:

1. با طرف اول تماس بگیرید.

2. وقتی شخص اول به تماس پاسخ داد، کلید نرم‌افزار Conf را فشار دهید تا تماس جدید برقرار کنید.

شخص اول در حالت  hold قرار می‌گیرد.

۳- شماره شخص دوم را وارد کرده و کلید ok یا مربع را فشار دهید، یا کلید Send را بزنید.

4- وقتی شخص دوم به تماس پاسخ می‌دهد، کلید نرم‌افزار Conf را دوباره فشار دهید تا به هم بپیوندید

برای پیوستن به دو تماس در یک کنفرانس:

1. دو تماس را با استفاده از دو حساب مختلف در تلفن قرار دهید (برای مثال، تماس اول را

با استفاده از حساب 1 و سپس تماس دوم را با استفاده از حساب 2 انجام دهید).

2. call for conference را فشار داده یا انتخاب کرده و از فعال بودن تماس اطمینان حاصل کنید.

(برای مثال ، تماس با حساب 1 را انتخاب کنید).

۳- کلید Conf را فشار دهید تا به دو تماس در کنفرانس انتخاب شده بپیوندید.

تنظیمات کنفرانس شبکه در تلفن یالینک

برای استفاده از ویژگی کنفرانس شبکه در تلفن IP SIP-T21 (P) E2 مراحل زیر را طی کنید:

با administrator یا مدیر برای کنفرانس شبکه URI تماس بگیرید.

برای پیکربندی کنفرانس شبکه از طریق رابط کاربر وب:

1. روی Account کلیک کنید.

2. از لیست کشویی اکانت، حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

3. بر روی Advanced کلیک کنید.

4.  Network Conference را از لیست کشویی Conference Type انتخاب کنید.

5. URI کنفرانس (به عنوان مثال ، konferansa@example.com) را در URI کنفرانس وارد کنید.

image

 

6. برای پذیرش این تغییر، روی Confirm کلیک کنید.

برای برقراری تماس کنفرانس شبکه:

1. با طرف اول تماس بگیرید.

2. وقتی شخص اول به تماس پاسخ داد، کلید نرم‌افزار Conf را فشار دهید تا تماس جدید برقرار کنید.

شخص اول در حالت  hold قرار می‌گیرد.

۳- شماره شخص دوم را وارد کرده و کلید ok یا مربع را فشار دهید، یا کلید Send را بزنید.

4- وقتی شخص دوم به تماس پاسخ می‌دهد، کلید نرم‌افزار Conf را دوباره فشار دهید تا به هم بپیوندید

برای پیوستن به دو تماس در یک کنفرانس:

1. دو تماس را با استفاده از دو حساب مختلف در تلفن قرار دهید (برای مثال، تماس اول را

با استفاده از حساب 1 و سپس تماس دوم را با استفاده از حساب 2 انجام دهید).

2. call for conference را فشار داده یا انتخاب کرده و از فعال بودن تماس اطمینان حاصل کنید.

(برای مثال ، تماس با حساب 1 را انتخاب کنید).

۳- کلید Conf را فشار دهید تا به دو تماس در کنفرانس انتخاب شده بپیوندید.

روشهای تنظیم فراخوانی کنفرانس شبکه روی سرورهای خاص ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید : قیمت تلفن بی سیم پاناسونیک اصل ژاپن چقدر است؟

دانلود آهنگ زنگ سفارشی

برای نصب آهنگ زنگ سفارشی باید توجه داشته باشید که فرمت فایل .wav و حجم فایل کمتر از 100 کیلوبایت باشد.

  • روی Settings-Preference کلیک کنید.
  • در قسمت دانلود آهنگ زنگ، روی گزینه Browse کلیک کنید تا یک فایل آهنگ زنگ را انتخاب کنید.
  • روی Upload کلیک کنید.

آهنگ زنگ سفارشی که بارگذاری کردید در قسمت Ring Type ظاهر می‌شود.

در قسمت Ring Type برای انتخاب آهنگ دلخواه، زنگ پیش‌فرض را با کلیک کردن روی Del حذف کنید.

image

تلفن‌های تحت شبکه یالینک دارای قابلیت‌های زیادی می‌باشند. در این راهنمای آموزشی چند قابلیت مهم شامل تنظیم دفترچه تلفن، برقراری کنفرانس سه طرفه، تنظیم زنگ، صفحه کلید و ... را ارائه داده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به دفترچه راهنمای انگلیسی هر مدل از تلفن‌های یالینک مراجعه کنید یا آن را دانلود کنید. همچنین برای مشاوره و خرید تلفن‌ های تحت شبکه یالینک، ایده آل گستر که سابقه طولانی و معتبر در زمینه تجهیزات مخابراتی و تلفن‌های تحت شبکه دارد بهترین گزینه برای شماست. کافی است ایده آل گستر را در گوگل جستجو کنید و یا با شماره 02181010 تماس بگیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)