خانهاخبار
سی درصد از روند تولید ایرپاد، به کشور ویتنام ارسال می‌شود

سی درصد از روند تولید ایرپاد، به کشور ویتنام ارسال می‌شود

ایرپاد، یکی از موفق ترین محصولات کمپانی اپل به حساب می‌آید که از زمان عرضه، با فروش خوبی مواجه شده است
۱۳۹۹/۲/۲۰

تولید ایرپاد در کشور ویتنام، از ماه جولای سال گذشته میلادی (2019) به صورت آزمایشی آغاز شد. کشمکش و درگیری‌هایی که میان کشورهای آمریکا و چین بر سر موضوعات تحریم و مسائل مربوطه اتفاق افتاد، سبب شد تا کوپرتینویی‌ها، بین 15 تا 30 در از روند تولید ایرپاد‌ها را به خارج از کشور چین انتقال دهند. در حالی که روند طراحی تمام محصولات اپل در کشور آمریکا صورت می‌پذیرد، اما خط تولید آنها تا به حال به صورت کامل در کشور چین قرار داشت. اما پس از مالیات و تعرفه‌هایی که دونالد ترامپ روی محصولات چینی اعمال کرد، کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتند تا چرخه تولید محصولات خود را به کشورهای دیگر انتقال دهند.

اگر به خاطر داشته باشید، مالیات وضع شده به این معنا نیست که کشور چین محکوم به پرداخت میلیون‌ها دلار خواهد بود. در حقیقت چینی‌ها، حتی یک پنی هم به خاطر مالیات وضع شده پرداخت نکردند. پس به این ترتیب، قوانین جدید چگونه است؟ در جواب این سوال، باید بگوییم که کشورهای آمریکایی مانند اپل برای اجرای قوانین جدید وضع شده از سوی دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا، دو راه زیر را پیش روی خود داشتند:

  • پرداخت مالیات و کاهش سود
  • پرداخت مالیات و بالا بردن قیمت تمام شده محصولات

image

 

از‌آنجا که هر دو کشور، قراردادی را در ماه ژانویه به امضا رساندند که در آن، مالیات وضع شده کنار گذشته می‌شد، به نظر می‌رسید که اوضاع کمپانی‌های آمریکایی نیز رفته رفته بهتر و مانند قبل خواهد شد. اما از آنجا که دیدگاه دونالد ترامپ در مورد کشور چین با شیوع ویروس کرونا 180 درجه چرخید، لذا قرارداد یاد شده کنسل شد و مالیات وضع شده مجددا مانند سنگی بر سر راه شرکت‌هایی مانند اپل افتاد.

بخش آسیایی وب‌سایت Nikkei امروز در خبرهای خود، به این موضوع اشاره کرده است که این روزها، میلیون‌ها ایرپاد یا همان هدفون بی‌سیم اپل در کشور ویتنام تولید می‌شود. منابعی که ارتباط نزدیکی با کمپانی اپل دارند، مدعی شده‌اند که بین سه تا چهار میلیون ایرپاد، یعنی حدودا 30 درصد از کل تولید این محصول به کشور ویتنام منتقل شده است. البته ایرپاد پرو که سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم، کماکان به صورت کامل در کشور چین تولید می‌شود و هنوز روند تولید آن به ویتنام انتقال نیافته است. ایرپاد کلاسیک در حال حاضر با قیمت 159 دلار و مدل وایرلس آن نیز با قیمت 199 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است. وب سایت Nikkei مدعی شده است که تولید انبوه ایرپاد در کشور ویتنام، از ماه مارچ آغاز شده است. 

از آنجا که دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور کشور آمریکا، فشار زیادی را وارد می‌کند تا چرخ صنعت این کشور مجددا به روال قبل باز گردد، لذا باید انتظار نقل مکان مهندسان شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی از کشور چین به کشورهای دیگر باشیم. بسیاری از کمپانی‌ها از جمله اپل، سعی دارند تا چرخه تولید خود را از کشور چین خارج کرده و به کشورهایی دیگر انتقال دهند. برخی از این شرکت‌ها، به کشور ویتنام نقل مکان کرده‌اند و بعضی دیگر نیز کشورهایی مانند تایلند، هند و کشورهایی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده‌اند را انتخاب کرده‌اند.

image

 

در حالی که برخی افراد بر این باور هستند که اپل، قسمت اعظمی از تولید محصولات خود را به کشور ویتنام منتقل خواهد کرد، بد نیست بدانید که نیمی از چرخه تولید محصولات کمپانی سامسونگ در کشور کره جنوبی صورت می‌پذیرد. کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا برای تولید محصولات خود، مقصدی را انتخاب نمایند که کیفیت و کمیت را در کنار یکدیگر، در بهترین حالت ممکن نگاه دارد. کشور هند، به عنوان احتمالی دیگر برای مقصد انتقال چرخه تولید محصولات این شرکت در نظر گرفته شده است که در حال حاضر، برخی آیفون‌ها در آن تولید و وارد بازار جهانی می‌شوند.

ایرپادها به عنوان محصولی به حساب می‌آیند که شیب موفقیت و فروش آنها، بسیار زیاد بوده و در حال حاضر، 50 درصد بازار هدفون‌های بی‌سیم را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس اطلاعاتی که توسط موسسه تحقیقات Counterpoint منتشر شده، سال گذشته حدود 65 میلیون ایرپاد به فروش رسیده است و پیش بینی می‌شود که این عدد در سال جاری میلادی (2020)، به 100 میلیون برسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)