خانهاخبار
قابلیت‌هایی که جای خالی‌شان در تلفن‌های هوشمند احساس می‌شود

قابلیت‌هایی که جای خالی‌شان در تلفن‌های هوشمند احساس می‌شود

رفته‌رفته با رشد تکنولوژی خصوصاً در دهه اخیر ویژگی‌های شگفتی سازی برای تلفن‌های هوشمند معرفی‌شده‌اند، اما به همان نسبت بسیاری از قابلیت‌هایی که درگذشته شاهدشان بودیم دیگر جایی در تلفن‌های جدیدمان ندارند.
۱۳۹۹/۲/۱۸

در این نوشته به بررسی این قابلیت‌ها می‌پردازیم. این‌که چرا کمپانی‌ها آن‌ها را حذف کردند و این‌که آیا احتمال دارد که دوباره در آینده آن‌ها را تجربه کنیم؟

  1. جک 3.5 میلی‌متری هدفون

نمی‌شود بحث از کاستی‌های تلفن‌های جدید و خصوصاً پرچم‌داران باشد و جای خالی جک 3.5 میلی‌متری هدفون احساس نشود. شاید مهم‌ترین و عجیب‌ترین موردی که در پرچم‌داران جدید حذف شد، همین سوکت کوچک هدفون باشد. این ویژگی که در ده سال گذشته به‌خوبی جای خود را در بین همه رده‌های قیمتی گوشی‌های موبایل بازکرده بود حالا به‌آرامی، و تقریباً به‌وسیله همه کمپانی‌ها، از تولیدات جدید حذف می‌شود. هنوز هم کاربران پرچم‌داران جدید و تلفن‌هایی که این پورت را ندارند، با دیدن یک کابل aux یا هدفونی معمولی، با این احساس عجیب و شرمگینانه ناشی از نداشتن جک 3.5 میلی‌متری آن‌هم در سال 2020 روبرو می‌شوند! شاید هدفون‌های کوچک بی‌سیم جایگزین خوبی برای این موضوع باشند البته اگر با معضل گم کردن آن‌ها و قیمت‌های سرسام‌آورشان مشکلی نداشته باشید.

شاید کاستن از ضخامت تلفن‌های موبایل که یکی از دلایل این موضوع هست منطقی به نظر بیاید اما هنوز هم برخی سازنده‌های تلفن‌های هوشمند مثل ال‌جی بر حفظ این جک به‌خصوص در تولیداتشان اصرار می‌کنند هرچند که بعید است سایر کمپانی‌ها به گذشته خود بازگردند.

image

 

  1.  حافظه خارجی

با رشد سرویس‌های پردازش و ذخیره ابری و همین‌طور همگانی شدن استفاده از استریم‌های ویدیویی، وابستگی به کارت‌های حافظه کاهش یافت. این مسئله با افزایش حافظه داخلی تلفن‌ها تشدید هم شد. البته هنوز سامسونگ، ال‌جی، شیائومی یا آنر از کمپانی‌هایی هستند که کارت حافظه خارجی را در خط تولید تلفن‌های خود نگه‌داشته‌اند.

  1. باتری قابل تعویض

باتری قابل تعویض این روزها حتی درگوشی‌های پایین رده هم به‌سختی دیده می‌شود. نه‌تنها درگذشته می‌توانستید به‌راحتی با خارج کردن باتری گوشی را ریست کنید بلکه با توجه به روند نزولی باتری و عمر آن، خودتان باتری جدیدی را جایگزین نمایید. اما به دلیل ساختمان شیشه‌ای یا فلزی گوشی‌ها و اینکه بسیاری از تلفن‌ها این روزها استانداردهای IP68 را پشتیبانی می‌کنند، قرار دادن باتری قابل تعویض بسیار دشوار است.

 

شما ترجیح می‌دهید چه قابلیت‌هایی در پرچم‌داران یا گوشی‌های میان رده دوباره دیده شوند؟

پورت اینفرارد؟ رادیو؟ یا ...؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محتبی

۱۳۹۹/۲/۲۱
به نظر من کمبود های گوشی های حال حاضر
1-اینفراد که فقط در گوشی های شیائومی و تعداد کمی هواوی دیده میشه
2-حسگر ضربان قلب که فقط در گوشی های رده بالا سامسونگ دیده میشم
3-تلویزیون دیجیتال
4-چراغ اعلان که فقط در گوشی های شیائومی و هواوی وجود داره
5-جک 3،5میلیمتری هدفون
6-کلید مخصوص عکسای که در گوشی های سونی وجود داشت
7-شارژر مگنتی که در گوشی های سونی وجود داشت
مورد 1 و 3و4 برام مهمتره

Ati

۱۳۹۹/۲/۲۱
?????????

علی

۱۳۹۹/۲/۲۰
بلکبری بگیر ولی کیبوردش فارسی نیست با کیبورد فیزیکی فوقش میتونی عربی تایپ کنی ک حیف عربیا رو روش ننوشته و برا خودم خوب بود ک جاشون حفظ بودم!

علی

۱۳۹۹/۲/۲۰
تمام پرچمدارای هواوی از پی تن و میت تن پرو و آنر 8 و 9 و 10 و همشون دارن

حمیدرضا

۱۳۹۹/۲/۲۰
سلام
1_رادیو/ بنظرم از مهمترین هاست، بویژه در کشورهای زلزله خیز که بعد از زلزله همه چیز تعطیل میشه، اگر مثل بعضی مدل های سامسونگ بی نیاز از هندزفری باشه که چه بهتر.
2_چراغ نوتیفیکشن/ هم لازمه.
3_یادمه گوشی های قدیمی نوکیا، ساعت رو نشون میداد در صفحه قفل، صفحه نمایش هم AMOLED نبود، اون هم چیز بدرد بخوری بود.
4_اینفرارد/ هم کاربردیه.
5_تلویزیون/اگر اشتباه نکنم Nokia N96 تلویزیون دیجیتال رو بدون اینترنت می‌گرفت، چرا الان این امکان وجود نداره؟ گوشی چینی ها که تلویزیون آنالوگ رو هم می‌گرفتند.
به هر عنوان ساخت موبایل کار تجاری و هیچ وقت محصولی تولید نمی‌کنند که ما از بقیه محصولاتشون بی نیاز بشیم.