خانهاخبار
اطلاعاتی درباره چیپست اسنپدراگون 875 فاش شد

اطلاعاتی درباره چیپست اسنپدراگون 875 فاش شد

بر اساس گزارش تازه‌ای که توسط وب‌سایت 91mobiles منتشر شده، اکنون جزئیات جالبی توجهی درباره تراشه پرچمدار آتی کوآلکام لو رفته است. این تراشه با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته می‌شود.
۱۳۹۹/۲/۱۷

در حال حاضر قوی‌ترین تراشه شرکت کوآلکام اسنپدراگون ۸۶۵ است که اکثر پرچمداران بازار از آن استفاده می‌کنند و سایر محصولات این گروه در ادامه سال نیز به سراغ همین تراشه خواهند رفت. ولی این شرکت انتهای هر سال از چیپست جدید خود رونمایی می‌کند و برای سال ۲۰۲۱ باید منتظر اسنپدراگون ۸۷۵ باشیم.

این تراشه جانشین اسنپدراگون ۸۶۵ می‌شود و گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که نسل بعدی چیپست کوآلکام با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته خواهد شد. این لیتوگرافی اجازه می‌دهد ترانزیستورهای بیشتری درون تراشه قرار بگیرند تا توان پردازنده بالاتر برود و مصرف انرژی آن کاهش پیدا کند.

حالا گزارش جدیدی منتشر شده که می‌گوید اسنپدراگون ۸۷۵ با شماره مدل SM8350 از مودم یکپارچه اسنپدراگون X60 استفاده خواهد کرد. با توجه به ظهور فناوری 5G بدیهی است که کوآلکام تصمیم به یکپارچه‌سازی مودم گرفته باشد، ولی هنوز باید منتظر بمانیم تا اخبار بعدی این موضوع را تایید کنند.

هم‌اکنون اسنپدراگون ۸۶۵ هم از مودم داخلی 5G استفاده می‌کنند ولی کاربران از این اتفاق خشنود نیستند چون این مسئله باعث افزایش قیمت چیپست کوآلکام و در نتیجه گران‌تر شدن تلفن‌های هوشمند شده است. موضوع زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که قیمت مدل‌های 4G هم افزایش پیدا کرده در حالی که هنوز زیرساخت‌های لازم برای استفاده از 5G در بسیاری از کشورها فراهم نشده است.

این گزارش می‌گوید اسنپدراگون ۸۷۵ از پردازنده مرکزی کریو ۶۸۵ بر معماری ARM v8 Cortex استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی آن آدرنو ۶۶۰ خواهد بود. این تراشه همچنین به VPU و DPU آدرنو ۶۵ و آدرنو ۱۰۹۵ مجهز می‌شود. مودم اسنپدراگون X60 از هر دو نوع شبکه‌های 5G، یعنی موج میلی متری و زیر ۶ گیگاهرتز، پشتیبانی خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با انواع شبکه‌های 5G این مقاله را مطالعه فرمایید.

علاوه بر این، گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸۷۵ از واحد پردازش امن کوآلکام موسوم به SPU250، موتور پردازش تصویری اسپکترا ۵۸۰ و فناوری Snapdragon Sensors Core بهره‌مند می‌شود. در بخش ارتباطات هم باید منتظر پشتیبانی از Wi-Fi 802.11ax و حداکثر ورودی و خروجی 2x2 MIMO باشیم.

این چیپست همراه با پردازنده سیگنال دیجیتالی Compute Hexagon به همراه Hexagon Vector eXtensions و شتاب‌دهنده Hexagon Tensor عرضه می‌شود. انتظار داریم که اسنپدراگون ۸۷۵ از PoP چهار کاناله و حافظه SDRAM نوع LPDDR5 پشتیبانی کند. همچنین گفته می‌شود که این تراشه با زیرسیستم صوتی توان پایین و البته کدک‌های WCD9380 و WCD9385 روانه بازار خواهد شد.

با این حال، پیش از رسیدن اسنپدراگون ۸۷۵ باید منتظر اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس باشیم، هرچند یکی از مدیران شرکت میزو قبلا گفته بود که امسال شاهد عرضه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نخواهیم بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)