تست همراه اول

سرویس خبر
14 اردیبهشت 1399 ساعت 13:13
0 نظر

رپورتاژ آگهی

شگفتی‌های نسل جدید کیا پیکانتو چیست؟

«دوو ماتیز»، «ام‌وی‌ام ۱۱۰»، «فیات ۵۰۰» و «کیا پیکانتو»؛ شما با شنیدن نام این اتومبیل‌ها، اولین چیزی که تصور می‌کنید چیست؟

«دوو ماتیز»، «ام‌وی‌ام ۱۱۰»، «فیات ۵۰۰» و «کیا پیکانتو»؛ شما با شنیدن نام این اتومبیل‌ها، اولین چیزی که تصور می‌کنید چیست؟ بله همه ما اتومبیل‌های بسیار کوچکی را تصور می‌کنیم که به راحتی می‌توانند جای پارک گیر بیاورند و از معابر تنگ و باریک شهری عبور کنند. یا به یاد اتومبیل‌های مورد علاقه خانم‌ها می‌افتیم که این خودروهای کوچک را گزینه مناسب برای ترددهای شهری خود می‌دانند. همه این اتومبیل‌ها در سگمنت A طراحی شده‌اند. در حقیقت سگمنت A، دسته‌ای در کلاس‌بندی اتومبیل‌های سواری به حساب می‌آید که کوچک‌ترین خودروهای شهری را شامل می‌شود. این خودروها، هاچبک‌های بسیار کوچکی هستند که در اروپا به اتومبیل‌های شهری هم نامیده می‌شوند. اما یکی از معروف‌ترین اتومبیل‌های موجود این رده در بازار ایران، کیا پیکانتو است که نسل دوم آن توانست در کشورمان فروش خوبی داشته باشد. با اینکه کره‌ای‌ها هنوز هم نسل دوم این اتومبیل را تولید می‌کنند، اما نسل سوم آن نیز توسط شرکت معتبر کیا از سال ۲۰۱۷ تولید شد که تفاوت‌های جذاب و شگفت‌انگیزی نسبت به نسل‌های قبلی خود داشت. با ما همراه باشید تا بگوییم شگفتی‌های نسل جدید کیا پیکانتو چیست؟

 

کیا پیکانتو در بازار ایران

قبل از معرفی نسل جدید کیا پیکانتو بد نیست به معرفی نسل دوم این اتومبیل که در بازار خودروی کشورمان موجود است بپردازیم. این اتومبیل کره‌ای تا به حال در ۳ نسل به بازارهای جهانی عرضه شده و البته اخیرا هم خبر رسیده که طراحان کره‌ای به فکر ساختن نسخه برقی این اتومبیل برای ارائه به بازار هستند. اولین پیکانتو در سال ۲۰۰۴ تولید و این نسل تا سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. نسل اول این اتومبیل هیچ‌وقت به معابر کشورمان راه نیافت. شرکت کیا نسل دوم این اتومبیل را در سال ۲۰۱۲ رونمایی و تولید کرد و این نسل با مدل‌های سال ۲۰۱۳ به کشورمان آمد. البته این نسل دو بار فیس‌لیفت را در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تجربه کرد که فیس‌لیفت ۲۰۱۶ به تعداد زیاد زیر پای مشتریان ایرانی قرار گرفت و فیس‌لیفت ۲۰۱۷ هم به تعداد بسیار محدود در ایران عرضه شد. مدل‌های مختلف نسل دوم این اتومبیل با قیمت‌های متفاوت در بازار خودروی کشورمان قابل خرید است. قیمت روز کیا پیکانتو را می‌توانید در سایت‌های خرید و فروش اتومبیل‌های کارکرده ببینید. 

برای بررسی مشخصات فنی و ظاهری این اتومبیل سراغ مدل ۲۰۱۶ پیکانتو می‌رویم که در کشورمان هم فروش خوبی داشته است. این پیکانتو از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر دارد که می‌تواند قدرتی معادل ۸۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۱ نیوتن‌متر برای این اتومبیل ۹۴۰ کیلوگرمی تولید کند. این موتور می‌تواند سرعت شما را از حالت سکون در مدت ۱۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. از مهم‌ترین آپشن‌های این مدل پیکانتو می‌توان به سیستم کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور عقب، ترمز ضد قفل، دی‌لایت، اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، گرمکن فرمان و دکمه‌های کنترلی روی آن، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف و ۶ ایربگ اشاره کرد. همچنین کارشناسان معتقدند که طراحی این اتومبیل هم جذاب از کار درآمده و از متریال خوبی در کابین استفاده شده است.

 

تغییرات مهم در نسل جدید

حالا که با نسل دوم کیا پیکانتو آشنا شده‌اید سراغ نسل سوم این اتومبیل می‌رویم که از سال ۲۰۱۷ تا به حال تولید می‌شود و البته به بازار خودروی کشورمان راه نیافته است. همین ابتدا بد نیست بدانید که در طراحی نسل سوم این اتومبیل، علاوه بر طراحان کره‌ای، طراحان آلمانی هم مشارکت داشته‌اند. فکر می‌کنید این مشارکت چه دستاوردی داشته است؟ بسیاری از کارشناسان اتومبیل معتقدند که وقتی داخل کابین پیکانتو نسل سوم می‌نشینید شگفت‌زده می‌شوید، چون بسیار زیاد شما را یاد محصولات لوکس شرکت آئودی آلمان می‌اندازد. یکی از ضعف‌های جدی نسل قبلی پیکانتو، نداشتن مانیتور بود که در نسل جدید، یک مانیتور ۷ اینچی لمسی ایستاده، باعث جذاب شدن داخل کابین شده است. طراحان همچنین تغییراتی در فاصله بین محورهای این اتومبیل در نسل سوم داده‌اند که باعث شده فضای بیشتری در اختیار سرنشینان در داخل کابین قرار بگیرد. محسوس بودن این تغییر در حدی است که کیا پیکانتو را جادارتر از اکثر رقبا در سگمنت A  کرده است. اگر ایمنی اتومبیل هم برایتان اهمیت دارد، تغییر شگفت‌انگیز در این زمینه، اضافه شدن سیستم ترمز اضطراری خودکار به کیا پیکانتو است که گفته می‌شود برای اولین بار در این رده اتومبیل به کار گرفته شده است. پیکانتو نسل سوم در نسخه اسپرت خود از یک موتور یک لیتری توربو بهره می‌برد و البته در نسخه معمولی آن نیز همان موتور ۱.۲ لیتری نسل‌های قبلی را دارد. این اتومبیل با گیربکس دستی ۵ سرعته و گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به بازار عرضه شده است.



  14 اردیبهشت 1399
1072 بازدید
0 نظر
0.00
  0 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری