خانهاخبار
فرمول یک مجازی در دوران کرونا

فرمول یک مجازی در دوران کرونا

درحالی‌که هنوز مسابقات فرمول یک 2020 به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کووید 19 برگزار نمی‌شود، اما حالا جای خالی این رقابت‌ها با مسابقات مجازی پرشده است.
۱۳۹۹/۲/۱۴

زمانی که با شیوع همگانی ویروس کرونا، بسیاری از رقابت‌های ورزشی به حالت تعلیق درامد، مسابقات فرمول یک نیز مستثنا نبود. با تعلیق 8 مسابقه از فصل 2020 (تا این لحظه)، جولیان تان، رئیس بخش ورزش‌های  الکترونیکی فدراسیون، ماه گذشته با سرعت عمل جای خالی این مسابقات را با مسابقه مجازی بحرین پر کرد. برخلاف مسابقه اصلی، این رقابت در بین راننده‌های کنونی و قبلی فرمول یک و همین‌طور سلبریتی‌ها برگزار شد درحالی‌که یک تیم کارشناسی و گزارشگری هم حضور داشتند.

آمارها نشان دادند که میانگین تماشاچی مسابقات مجازی فرمول یک، از 289000 به 359000 افزایش داشته که دراین‌بین بسترهای استریمی یوتیوب، توییچ و فیسبوک به ترتیب بیشترین سهم را داشتند. تان اظهار کرد که مسابقه بحرین، بیشترین بیننده را در بین کلیه مسابقات ورزشی الکترونیکی تا به امروز داشته است.

هرچند که بعید است این مسابقات هیجان مسابقات اصلی را داشته باشد، اما باید بدانید قرار هم نبوده که این مسابقات جای رقابت‌های اصلی فرمول یک را بگیرند. درحالی‌که دو مسابقه دیگر هم تاکنون برنامه‌ریزی‌شده‌اند، تان معتقد است مسابقات الکترونیکی فرمول یک، می‌تواند طرفداران جدیدی برای فرمول یک به همراه آوردند. درواقع هدف این است که هرزمانی که بالاخره فرمول یک به حالت عادی بازگشت و اولین مسابقه رسمی برگزار شود، طرفداران بسیاری نیز از دنیای ورزش‌های الکترونیکی با آن خواهند آمد.

image

 

با این رویکرد، نقش مسابقات مجازی می‌تواند بسیار مهم باشد خصوصاً که اکثر طرفداران آن ‌که در آینده به فرمول یک می‌پیوندند همگی جوان هستند. تنها کافی است این مسابقات با مسابقات اصلی شباهاتی داشته باشند.

باوجود همه این تلاش‌ها در جذب طرفدار برای فرمول یک، به نظر می‌رسد برای جذب جامعه جوان هنوز هم نیاز به کار بیشتر است. سال گذشته مشخص شد که تنها 14 درصد از بینندگان مسابقات فرمول یک زیر 25 سال سن داشتند و این مسئله‌ای است که تا حد زیادی ناشی از انحصار پخش مسابقات در شبکه‌های کابلی و غیر رایگان است.

هرچه بینندگان بیشتری باشند، درآمدهای تبلیغاتی بیشتر خواهند شد و ممکن است مسابقات مجازی خود  مستقلا جایگاهی در این تجارت برای خود بیابد. به‌هرحال در شرایط پاندامیک، خانواده فرمول یک می‌تواند از چنین فرصت‌هایی نهایت استفاده را بکند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)