خانهاخبار
حجم تولید تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم 2020 بیشترین افت تاریخ را خواهد داشت

حجم تولید تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم 2020 بیشترین افت تاریخ را خواهد داشت

شرکت تحقیقاتی ترندفورس در گزارش تازه‌ای پیش‌بینی کرده که ویروس کرونا باعث می‌شود میزان تولید تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2020 با سنگین‌ترین افت تاریخ صنعت موبایل مواجه شود.
۱۳۹۹/۲/۱۴

بر اساس جدیدترین پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی ترندفورس، تولید جهانی تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ حداکثر ۱۶.۵ درصد کاهش خواهد یافت. این میزان بیشترین افت سالانه در یک سه‌ماهه در تاریخ صنعت تلفن‌های هوشمند خواهد بود. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

ترندفورس می‌گوید میزان تولید تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ با افت ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۸۰ میلیون دستگاه رسیده است. این ریزش به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا و مشکلاتی به وجود آمده که بر زنجیره تامین تحمیل شده و بسیاری از کارخانه‌ها را به تعطیلی‌های چند هفته‌ای کشانده است.

با وجود این که تولید گوشی‌های موبایل به‌کندی در حال از سر گرفته شدن است، ولی اقتصاد جهانی به خاطر همه‌گیری کووید-۱۹ دچار رکود شده است. در نتیجه، احتمالا میزان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم امسال تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که حجم تولید در این سه‌ماهه با افتی ۱۶.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۸۷ میلیون دستگاه برسد.

image

اثرات همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بر بازار موبایل کم‌کم در حال هویدا شدن است. سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند دنیا، در فروش خانواده گلکسی اس ۲۰ ناموفق بوده و حالا به‌ناچار حجم تولید خود را پایین آورده است. این شرکت ظاهرا فقط موفق به فروش ۱۰ میلیون دستگاه شده در حالی که میانگین فروش آن‌ها ۲۵ میلیون دستگاه بوده است. آن‌ها همچنین در حال کاهش سفارش قطعات تا ۵۰ درصد هستند.

مطابق گزارش شرکت ترندفورس، سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵.۳ میلیون تلفن هوشمند تولید کرده است. انتظار می‌رود که این رقم در سه‌ماهه دوم امسال به ۵۸.۳ میلیون دستگاه برسد چون خطوط تولید این شرکت در هند از اواخر ماه مارس به موجب قرنطینه سراسری تعطیل مانده است.

اپل هم در اروپا و آمریکا قربانی شیوع کووید-۱۹ شده و به‌ناچار تولید آیفون را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ با افت ۸.۷ درصدی به ۳۸ میلیون دستگاه رسانده است. ترندفورس انتظار دارد که حجم تولید گوشی‌های این شرکت در سه‌ماهه جاری رو ۲ میلیون دستگاه دیگر کاهش پیدا کند. اپل قیمت آیفون ۱۱ را در چین کاهش داده تا فروش بهتری داشته باشد. آن‌ها چند وقت پیش آیفون SE 2020 را معرفی کرده‌اند.

در آن سو، هوآوی، دومین تولیدکننده بزرگ موبایل دنیا، احتمالا سه‌ماهه دوم را بهتر از سه‌ماهه اول پشت سر خواهد گذاشت. چین پیک شیوع کووید-۱۹ را پشت سر گذاشته و میزان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند در این کشور رو به بهبودی است. با توجه به این که چین اصلی‌ترین بازار گوشی‌های هوآوی است، آن‌ها احتمالا در این سه‌ماهه عملکرد بهتری از خود به جا می‌گذارند. ترندفورس انتظار دارد که حجم تولید هوآوی از ۴۶ میلیون در سه‌ماهه اول به ۴۸ میلیون برسد.

سایر تولیدکنندگان چینی مثل اوپو، ویوو و شیائومی هم احتمالا شرایط بهتری پیدا می‌کنند. با این حال، بازار تلفن‌های هوشمند امسال همچنان کار دشواری برای برگشتن به شرایط عادی خواهد داشت. ترندفورس در مجموع پیش‌بینی می‌کند که تعداد کل موبایل‌های تولیدی امسال با افت ۱۱.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۱.۲۴ میلیارد دستگاه برسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی حاجی پور

۱۳۹۹/۲/۱۴
فقط توو کشور ایرانه که به جای اینکه قیمتا افت داشته باشه داره روز به روز افزایش پیدا میکنن
همه هم دارن میخرن هر کی میگه نخرید خودش اولی میخره
به امید اینکه کل ملت ایران یکی شن و این قیمتا سرشکن بشن