خانهاخبار
Google Assistant در Stadia به تلفن‌های اندرویدی می‌آید

Google Assistant در Stadia به تلفن‌های اندرویدی می‌آید

دستیار گوگل یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های موجود در استادیا است که جریان بازی را جذاب‌تر می‌کند و به نظر می‌رسد گوگل درحال‌توسعه این ویژگی برای دیوایس‌های اندرویدی باشد.
۱۳۹۹/۲/۱۴

گوگلی‌ها پس از انجام چند آزمایش به این نتیجه رسیدند که استادیا برای استفاده تمام کاربران آماده نیست. گویا گوگل می‌‌خواهد به‌صورت تدریجی دستیار خود در استادیا را برای کاربران اندروید عرضه کند چراکه در آزمایش‌های ابتدایی، نتوانستند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

با تمام این‌ها Google Assistant در Stadia چه آهسته چه سریع به گوشی‌های اندرویدی راه می‌یابد و این خبر خوبی‌ست.

هم‌اکنون Google Assistant می‌تواند

بازی‌های Stadia را بر روی گوشی‌های اندرویدی اجرا کند

به گزارش 9to5Google شما می‌توانید با گفتن کلمات جادویی “OK Google” از دستیار گوگل گوشی اندرویدی خود بخواهید تا شمارا وارد بازی کند.

پس‌ازاینکه Assistant منتظر دستور قرار گرفت کلمه “play” را لمس کنید و سپس نام بازی‌ای که می‌خواهید اجرا شود را بگوئید و تمام. اپلیکیشن Stadia بر روی دیوایس شما لود می‌شود و مستقیماً وارد بازی‌ای می‌شود که شما نام‌برده بودید.

در حقیقت این می‌تواند مسیر اجرا باشد. ما این مسیر را بر روی چند مدل متفاوت گوشی اجرا کردیم و به نتیجه نرسیدیم. مسیر دستوری که برای شما نگاشته شد گوگل را وادار به جستجو برای بازی کرد اما از Stadia خبری نبود.

ما 1 ساعت بعد مجدداً تلاش خودمان را تکرار کردیم و بالاخره توانستیم Stadia را با راه‌اندازی یک بازی شاهد باشیم. البته این امکان وجود دارد تا برای تعدادی از کاربران Google Assistant اصلاً متوجه دستور نشود؛ اما به امتحانش می‌ارزد تا ببینیم شما به چه نتیجه‌ای می‌رسید.

image

 

این امکان بر روی کروم نیز وجود دارد

نه‌تنها تلفن‌های اندرویدی می‌توانند از دستیار گوگل استفاده کنند. کاربرانی که از Chrome برای بازی‌های استادیا استفاده می‌کنند هم امکان بهره‌مندی از این ویژگی رادارند.

احتمال دارد این ویژگی برای کروم‌بوک‌ها عرضه شود تا هر کامپیوتری که کروم بر روی آن نصب باشد. شاید بدین دلیل باشد که تعداد اندک کروم‌بوک‌ها دستیار گوگل را به‌صورت پیش‌فرض نصب دارند.

مسئله بسیار پیچیده است. شما حتی اگر کروم‌بوک با دستیار گوگل پیش‌فرض دارید نمی‌توانید کنترلر استادیا را به لپ‌تاپ متصل کنید، دکمه Google Assistant را فشار داده و دستور بازی دهید تا وب‌سایت استادیا لود شده و وارد بازی شوید.

ما این تست را انجام دادیم و هیچ اتفاقی نیفتاد. ولی برای کاربران کروم‌بوک شرایط بهتر است چون سریع‌تر می‌توانند وارد بازی شوند. بسته به نوع کنترلر شما، می‌توانید آن را به کروم‌بوک خود plug-in کنید و یا از طریق بلوتوث ارتباط را برقرار کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)