خانهاخبار
ویروس کرونا چگونه باعث تغییر ناچ آیفون خواهد شد

ویروس کرونا چگونه باعث تغییر ناچ آیفون خواهد شد

آیا همه گیری ویروس جدید موجب از بین رفتن ناچ آیفون خواهد شد
۱۳۹۹/۲/۱۴

همه‌گیری نحوه زندگی همه را به گونه‌ای تغییر داده که تا چند ماه پیش تصورش را هم نمی‌کردیم. این رزوها همه باید چهره وبینی خود را بپوشانند و هرزمان که به خرید، سرکار یا بیرون از خانه می‌روند روی صورت خود را با ماسک بپوشانند. این کار خطر ابتلا به ویروس را در مکان‌های عمومی و شلوغ می‌تواند کاهش دهد. با این حال استفاده از ماسک یکی از مهم ترین ویژگی‌های آیفون را که سیستم تشخیص چهره Face ID است تحت الشعاع قرار داده است. وارد کردن رمز عبور برای هربار وارد شدن به گوشی می‌تواند آزاردهنده باشد چراکه نمی توان هربار ماسک را از روی صورت برداشت و قفل گوشی را باز کرد و باید دید این موضوع چه تاثیری روی فیس آید خواهد گذاشت.

image

به نظر می‌رسد که ویروس کووید-۱۹ تا پایان سال با ما خواهد ماند تا زمانی که واکسن آن از راه برسد و این بدان معناست که شاید تا سال ۲۰۲۲ مجبور به استفاده از ماسک شویم. اگر چنین شود باید از ماسک به شکل درست استفاده کرد و وقتی روی صورت کاربران است نمی توان برای باز کردن هرباره گوشی ماسک را روی چانه گذاشت که اگر کاربران بخواهند چنین عملی انجام دهند، استفاده نکردن از آن بسیار بهتر است. وقتی ماسک روی صورت است، فیس آیدی کار نمی‌کند و لازم است هربار رمز عبور را تایپ کنید. خوشبختانه اپل در iOS 13 وارد کردن رمز را ساده‌تر و سریعتر از گذشته کرده است ولی با این حال هنوز ناراحت کننده و آزار دهنده است. در گذشته برای حفاظت از اطلاعات تلفن همراه از رمز استفاده می‌شد تازمانی که تاچ آیدی از راه رسید و باز کردن قفل گوشی را ساده‌تر کرد. پس از آن نوبت به Face ID رسید و اکنون کاربران اصلا تمایلی ندارند حتی به زمان تاچ آیدی برگردند چه رسد به واردکردن رمز عبور. اما تصور کنید که واکسن دیرتر از موعد حاضر شود و مرم جهان برای چند سال مجبور به استفاده از ماسک باشند.

image

هنگامی که اپل در سال ۲۰۱۷ از فیس آیدی رونمایی کرد اعلام کرد که پیشرفته‌ترین تجربه‌ی باز کردن گوشی است که تا کنون ساخته شده. همچنان که شرکت‌های کمی وجود دارند که از سیستم تشخیص چهره سه بعدی اپل استفاده می‌کنند. فیس آیدی از Touch ID امن‌تر است و عادت کردن به آن کار راحتی است. البته این سیستم فقط برای باز کردن قفل گوشی نیست و هرزمان که احتیاج به رمز عبور باشد می‌توان از این سیستم استفاده کرد که البته پوشاندن صورت به واسطه ماسک همه این‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

گفته می‌شود که آیفون ۱۲ دارای ناچ کوچکتری است، چرا که اهالی کوپرتینو دنبال کوچک کردن ابعاد آن هستند و به احتمال زیاد در آیفون های آتی این اتفاق را شاهد باشیم. اما شاید این همه گیری، اپل را وادار کند تا دوباره تاچ آیدی را به گوشی‌هایش برگرداند و اگر چنین شود آیا هردوی آن‌ها را باهم در آیفون خواهیم دید.

image

غول کوپرتینو نیز سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را که اکنون در گوشی‌های اندرویدی مرسوم است، دنبال می‌کرده است. پتنت‌های سنسور اثر انگشت التراسونیک که به زمان قبل از معرفی iPhone X برمی‌گردد، این موضوع را یادآوری می‌کند. تمام شایعات به این موضوع اشاره داشتند که آیفون X ( بخوانید ۱۰) از سنسور زیر صفحه بهره می‌برد تا اینکه Face ID از راه رسید. ممکن است فیس آیدی طوری پیکربندی شود که با ماسک هم کار کند اما به نظر می‌رسد آرزوی دور از دسترسی باشد. اپل نشان داد که آمادگی سازگار شدن با جهان را دارد و به سرعت این کار را انجام داد. این شرکت فروشگاه‌های خود را به سرعت بست و با اپلیکیشن‌های خود به مواجهه با آن پرداخت و روی نقشه شروع به نمایش محل‌های تست این ویروس کرد. علاوه بر این اطلاعات ساخت محافظ صورت برای پرسنل پزشکی را منتشر ساخت و با گوگل برنامه‌ی رهیابی COVID-19 را راه اندازی کرد. حال با ماندگار شدن این ویروس در جهان شاید اپل تمام تغییرات لازم در آیفون را اعمال کند تا استفاده از آن راحت‌تر و ایمن‌تر شود.

تا آن زمان باید به تایپ کردن رمز بسنده کرد. البته آیفون SE جدید نیز می تواند یک راه حل جایگزین برای کاربران آیفون باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)