خانهاخبار
سامسونگ در کنار لنز 600 مگاپیکسلی به‌دنبال تولید لنز 250 مگاپیکسلی است

سامسونگ در کنار لنز 600 مگاپیکسلی به‌دنبال تولید لنز 250 مگاپیکسلی است

بر اساس گزارش جدید یک منبع آگاه، سامسونگ علاوه بر در پیش گرفتن هدفی بلندمدت برای تولید لنز 600 مگاپیکسلی، سعی دارد در کوتاه مدت لنزی با رزولوشن 250 مگاپیکسلی را روانه بازار کند.
۱۳۹۹/۲/۱۲

با ورود لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ به بازار، رقابت برای عرضه دوربین‌های دارای رزولوشن بالا دوباره شدت گرفته است. اولین تلفن هوشمندی که از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده کرد شیائومی می ۱۰ بود. سپس نوبت به گلکسی اس ۲۰ الترا رسید تا نسخه ویژه‌ای از این لنز را به کار بگیرد.

منتها بر اساس گزارش‌های جدید، این شرکت کره‌ای هنوز راضی نشده و می‌خواهد پا را فراتر بگذارد. هدف بلندمدت این شرکت عرضه سنسوری با رزولوشن ۶۰۰ مگاپیکسلی است که کیفیتی در حد چشم انسان را به ارمغان می‌آورد. ولی سامسونگ در کوتاه‌مدت به دنبال تولید سنسورهای ۲۵۰ مگاپیکسلی خواهد رفت.

مطابق گزارش یک منبع آگاه، این غول بزرگ کره‌ای در حال کار روی سنسوری با رزولوشن ۲۵۰ مگاپیکسلی است. اندازه قطری این سنسور حدود ۱ اینچ خواهد بود، در حالی که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ الترا در حال حاضر اندازه‌ای ۱/۱.۳۳ اینچی دارد. این گزارش می‌گوید سامسونگ تقریبا کار توسعه دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی خود را تمام کرده است. در نتیجه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این دوربین در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. این احتمال وجود دارد که گلکسی نوت ۲۰ الترا میزبان دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ باشد.

سری الترا برای اولین بار با گلکسی اس ۲۰ الترا وارد بازار شد و قابلیت‌هایی داشت که تاکنون مشاهده نشده بود. با توجه به این که این نسخه تنها عضو از خانواده گلکسی اس ۲۰ بود که چنین سنسور بزرگی داشت، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی نوت ۲۰ الترا نیز گزینه خوبی برای استفاده از این سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی باشد. با این حال، احتیاجی نیست که سنسور مذکور حتما برای اولین بار بر روی یکی از محصولات سامسونگ به کار گرفته شود. شیائومی و سری می نوت این شرکت می‌توانند یکی از گزینه‌های احتمالی برای عرضه این سنسور بزرگ ۱ اینچی باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیر

۱۳۹۹/۲/۱۳
من فکر کردم اولین گوشی که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به کار برد mi note 10 بود