خانهاخبار
میزان فروش موبایل‌های 5G با پیشتازی سامسونگ در حال رشد بوده است

میزان فروش موبایل‌های 5G با پیشتازی سامسونگ در حال رشد بوده است

بر اساس گزارش جدید شرکت Strategy Analytics، آمار فروش تلفن‌های هوشمند مجهز به 5G در سه‌ماهه اول سال 2020 افزایش داشته و سامسونگ در مقام نخست این رده‌بندی قرار دارد.
۱۳۹۹/۲/۱۰

علی‌رغم شرایطی که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا به وجود آورده، تمام خبرها بد نیست و در بخش‌هایی از بازار نشانه‌هایی از رشد و پیشرفت دیده می‌شود. بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۴ میلیون موبایل مجهز به 5G فروخته شده است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای با سال گذشته داشته باشیم، در تمام طول سال ۲۰۱۹ فقط ۱۸.۷ میلیون موبایل 5G فروخته شده بود. این یعنی فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ از کل سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده و این اتفاق می‌تواند نویدبخش رخدادهای خوبی در آینده بازار موبایل‌های 5G باشد.

در میان برندهای بازار، سامسونگ در این سه‌ماهه با فروش ۸.۳ میلیون دستگاه بیشترین موبایل 5G را فروخته است. گلکسی S20 5G و گلکسی S20 الترا 5G محبوب‌ترین محصولات این شرکت بوده‌اند. این موضوع در حالی است که خانواده گلکسی S20 در مجموع عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. به‌علاوه، سامسونگ در حال کاهش ظرفیت تولید و حذف بخشی از سفارش قطعات مورد نیاز محصولاتش است چون انتظار دارد که فروش این دستگاه‌ها در ماه‌های آینده کاهش پیدا کند.

پس این خبر برای کره‌ای‌ها خبر بسیار خوبی خواهد بود. ولی معلوم نیست که آن‌ها تا چه زمانی پیشتاز بازار گوشی‌های 5G باقی می‌مانند، چرا که اپل امسال با اولین آیفون 5G خود از راه می‌رسد و احتمالا بسیاری از کاربران به سراغ این پرچمدار قدرتمند خواهند رفت.

image

شرکت Strategy Analytics می‌گوید پس از سامسونگ نام هوآوی دیده می‌شود که در این بازه زمانی ۷ میلیون موبایل 5G فروخته است. بخش عمده این فروش به موجب تحریم‌های آمریکا در بازار چین رخ داده و سه دستگاه میت ۳۰، میت ۳۰ پرو و آنر وی ۳۰ پرو از جمله پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند 5G این کمپانی بوده‌اند.

از دیگر فروشندگان بزرگ محصولات 5G می‌توانیم به ویوو، شیائومی و اوپو اشاره کنیم. Strategy Analytics متذکر می‌شود که میزان تقاضا در چین بالاتر از حد انتظار بوده است. به همین دلیل برندهای چینی عملکرد موفق‌تری داشته و سهم بزرگ‌تری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

البته به گفته این شرکت، میزان تقاضا در آمریکا، اروپا و کره جنوبی هم در حال افزایش است. با این حال، باید صبر کنیم تا ببینیم در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بازار چه مسیری را در پیش خواهد گرفت. آیا فروش رو به رشد محصولات 5G ادامه پیدا می‌کند یا تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا گریبان این بخش از بازار را هم می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)