خانهاخبار
گزارش: گلکسی نوت 20 تراشه 6 نانومتری خواهد داشت

گزارش: گلکسی نوت 20 تراشه 6 نانومتری خواهد داشت

مطابق جدیدترین گزارش خبرگزاری ZDNet Korea، سامسونگ در پی آن است که در گلکسی نوت 20 از تراشه‌ای استفاده کند که از اسنپدراگون 865 قوی‌تر است.
۱۳۹۹/۲/۱۰

به‌رغم انتقادات پرشماری که در طول سال‌های اخیر از سوی طرفداران وفادار سامسونگ مطرح شده، این شرکت همچنان اصرار دارد که در نسخه‌های بین‌المللی پرچمداران خود به جای چیپست‌های قدرتمند کوآلکام از تراشه‌های بومی اگزینوس استفاده کند. پیش‌بینی می‌شد که سری گلکسی نوت ۲۰ نیز از همین قاعده پیروی کند، ولی سامسونگ برای کاهش انتقادات ظاهرا در حال توسعه چیپستی برای این سری است که حتی از اسنپدراگون ۸۶۵ هم قدرت بیشتری خواهد داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری ZDNet Korea، سامسونگ در حال کار روی چیپست پیشرفته‌ای به نام اگزینوس ۹۹۲ است. این تراشه در تابستان امسال – احتمالا اوایل ماه اوت – معرفی خواهد شد تا از آن در سری گلکسی نوت ۲۰ استفاده شود. اگزینوس ۹۹۲ ظاهرا از لیتوگرافی ۶ نانومتری استفاده می‌کند و به اندازه تراشه‌های ۵ نانومتری قدرتمند نخواهد بود، ولی این پیشرفت به خودی خود به برتری پردازنده سامسونگ نسبت به کوآلکام کمک می‌کند.

اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ که در گلکسی اس ۲۰ به کار رفته‌اند، هر دو با لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده‌اند. با این حساب، اگزینوس ۹۹۲ از هر دوی این تراشه‌ها قوی‌تر و بهینه‌تر خواهد بود. خبرگزاری ZDNet Korea باور دارد که اگزینوس ۹۹۲ حدود ۱ تا ۳ درصد از اسنپدراگون ۸۶۵ قوی‌تر است و این مسئله باعث افزایش توان قابل توجه آن نسبت به اگزینوس ۹۹۰ می‌شود.

سامسونگ ظاهرا چنان اطمینانی به نسل بعدی تراشه‌اش دارد که می‌خواهد دوباره در کره جنوبی هم از همین چیپست استفاده کند. این غول بزرگ دنیای فناوری قبلا پرچمداران خود را در بازار کره با تراشه‌های اگزینوس عرضه می‌کرد، اما با معرفی گلکسی اس ۲۰ تصمیم گرفت که از تراشه‌های اسنپدراگون برای این بازار بهره بگیرد.

این تصمیم ظاهرا فشار روانی زیادی را بر تیم توسعه اگزینوس وارد کرده، چون کره جنوبی بازار بومی آن‌هاست و طبیعتا انتظار می‌رفت که از تولید داخل برای این تلفن‌های هوشمند استفاده شود. ولی اطلاعات جدید نشان می‌دهد که این تغییر نیز چندان بادوام نخواهد بود و صرفا برای مدت محدودی استفاده از تراشه‌های اگزینوس را به بازار کره برمی‌گرداند.

دستگاهی با شباهت بالا به گلکسی S20

image

سوای از تغییری که در بالا به آن اشاره شد، سری گلکسی نوت ۲۰ عمدتا قرار است دستگاهی شبیه خانواده گلکسی اس ۲۰ باشد. گلکسی نوت ۲۰ پلاس مبتنی بر گلکسی اس ۲۰ الترا ساخته می‌شود و گلکسی نوت ۲۰ نیز از گلکسی اس ۲۰ پلاس الهام می‌گیرد. طرفداران سری نوت باید منتظر حضور دوربین قدرتمند و پشتیبانی از 5G در این محصولات باشند. اصلی‌ترین تفاوت این دو خانواده در استفاده از قلم S Pen و احتمالا باتری کوچک‌تر آن‌ها خواهد بود.

از نقطه نظر طراحی، انتظار می‌رود که سری گلکسی نوت ۲۰ شبیه نسخه مستطیلی‌تر گلکسی اس ۲۰ باشد. بنابراین احتمالا دوباره همان دوربین سلفی حفره‌ای و حاشیه‌های بسیار باریک را خواهیم دید. سامسونگ در سری گلکسی اس ۲۰ میزان خمیدگی نمایشگر را کاهش داد، پس برای گلکسی نوت ۲۰ هم باید منتظر اتفاق مشابهی باشیم.

گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ پلاس مطابق معمول در رویدادی موسوم به آنپکد در ماه اوت سال جاری معرفی می‌شوند. انتظار می‌رود که امسال در کنار این دو دستگاه از نسل دوم گلکسی فولد نیز رونمایی شود. با این حال، اطلاعات دقیقی درباره تاریخ یا قیمت این محصولات در دسترس نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۹/۲/۱۰
هنوز جای اگزینوس 990 درد میکنه لازم نیست زحمت بدید خودتونو!
جالبه این همه فنای سامسونگ به تراشه اگزینوس اعتراض کزدن ولی اینا اصلا براشون مهم نیست... انگار نه انگار