خانهاخبار
اپل برای استفاده از حسگر اثر انگشت التراسونیک در آیفون 12 به سراغ BOE می‌رود

اپل برای استفاده از حسگر اثر انگشت التراسونیک در آیفون 12 به سراغ BOE می‌رود

با وجود این که تاکنون پنل‌های OLED اپل از سوی سامسونگ تامین می‌شد، ولی به نظر می‌رسد که نیازی مبرم اپل را به همکاری با BOE مجبور خواهد کرد تا این شرکت تامین‌کنندگان نمایشگرهای آیفون 12 باشد.
۱۳۹۹/۲/۱۰

سیستم‌های احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره بسیار کارآمد هستند و به شما اجازه می‌دهند که با یک نگاه بتوانید قفل موبایل خود را باز کنید. ولی شیوع ویروس کرونا نشان داد که موانعی مثل ماسک زدن می‌تواند شما را به مشکل بزرگی در استفاده از این سیستم‌ها دچار کند. البته قبل از ویروس کرونا هم بسیاری از کاربران از شرکت‌های مختلف مثل اپل خواسته بودند تا در کنار فیس آیدی از حسگر اثر انگشت کمک بگیرد، چون این سیستم امنیت بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توان از آن استفاده کرد.

اپل در سال ۲۰۱۷ یعنی همزمان با رونمایی از آیفون X دکمه هوم و متعاقب آن سیستم تاچ آیدی را حذف کرد. این دستگاه اولین موبایل اپل بود که از فیس آیدی، دوربین TrueDepth، ناچ و سیستم جدید ناوبری iOS استفاده می‌کرد. با این حال، آیفون SE 2020 دوباره با طراحی آیفون ۸ تاچ آیدی را به دنیای طرفداران اپل برگرداند.

پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود که به احتمال بازگشت تاچ آیدی به سری آیفون ۱۲ خبر می‌داد. حالا خبرگزاری Economic Daily News گزارشی را منتشر کرده که از تفاوت سیستم تاچ آیدی در آیفون‌های آتی اپل خبر می‌دهد. این خبر بیانگر آن است که زنجیره تامین کوپرتینویی‌ها احتمالا تغییراتی داشته است.

خبرگزاری EDN مدعی است که کارخانه تولید نمایشگرهای لمسی GIS-KY، متعلق به فاکس‌کان، کوآلکام و BOE، مشغول تولید نسخه‌ای از تاچ آیدی زیر صفحه نمایش است. این سیستم درست مثل حسگر اثر انگشت سری گلکسی اس ۲۰ از فناوری فراصوت استفاده می‌کند. در واقع، ماژول GIS-Qualcomm که در محصولات سامسونگ وجود دارد ظاهرا تنها حسگر اثر انگشت فراصوت موجود در بازار است. پس اگر اپل می‌خواهد تاچ آیدی را به پرچمدار آتی خود بیاورد، به نظر نمی‌رسد که گزینه دیگری پیش رویش قرار داشته باشد.

image

با وجود این که GIS-KY و کوآلکام با اپل همکاری دارند، BOE در پی آن است تا جایگاه سامسونگ را به عنوان تامین‌کننده اصلی صفحات نمایش اپل تصاحب کند. این شرکت هم‌اکنون تامین‌کننده بخشی از پنل‌های LCD کوپرتینویی‌هاست و سعی دارد خودش را به استاندارد مدنظر اپل برای دستیابی به کیفیت و کمیت موردنیاز این شرکت برای تولید پنل‌های OLED برساند. با این حال، تا امروز هیچ صحبتی از سوی اپل یا BOE مطرح نشده که نشان‌دهنده همکاری این دو شرکت به منظور تامین پنل‌های آیفون ۱۲ باشد.

به گزارش شرکت تحقیقاتی چینی CINNO، کوآلکام پارسال ۵۰ میلیون تراشه حسگر اثر انگشت التراسونیک فروخت. این تراشه‌ها در مجموعه سهمی ۲۵ درصدی را از بازار حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر در اختیار داشتند. در کنار حسگرهای التراسونیک حسگرهای ارزان قیمت‌تر اپتیکالی هم وجود دارد که از اثر انگشت شما عکس گرفته و آن را با تصویری که قبلا از سیستم ذخیره شده مقایسه می‌کنند.

حسگرهای التراسونیک برای ایجاد نقشه‌ای سه‌بعدی از اثر انگشت کاربر از اصوات فرکانس بالا استفاده و بعد آن را با نقشه‌ای که قبلا از اثر انگشت در دستگاه ذخیره شده مقایسه می‌کنند. از آن‌جایی که در این روش به جای تصاویر دوبعدی از نقشه‌های سه‌بعدی استفاده می‌شود، حسگرهای التراسونیک معمولا ایمن‌تر هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که فروش آیفون‌های ۲۰۱۹ به خاطر فقدان قابلیت‌های جدید افت پیدا کرده است. در نتیجه، اپل به دنبال افزودن ویژگی‌های جدیدی به آیفون‌های ۲۰۲۰ است. انتظار داریم که امسال شاهد معرفی چهار آیفون جدید باشیم که شامل مدل ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲، مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ پلاس، مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ پرو و مدل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس می‌شود.

هر چهار آیفون آتی اپل از چیپست A14 بایونیک استفاده می‌کنند تا احتمالا به اولین موبایل بازار با تراشه ۵ نانومتری تبدیل شوند. پیش‌بینی می‌شود که مدل استاندارد این خانواده از لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کند. ولی مدل پرو علاوه بر لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی از حسگر جدیدی به نام LiDAR بهره خواهد برد. البته تمام مدل‌های آیفون ۱۲ از شبکه‌های موج میلی متری و زیر ۶ گیگاهرتز 5G نیز پشتیبانی خواهند کرد.

اگر گزارش امروز صحیح باشد، جانشینی سامسونگ با BOE به معنای کاهش وابستگی اپل به رقیب مستقیم این شرکت در بازار موبایل خواهد بود و سامسونگ نیز یکی از بزرگ‌ترین مشتریان خود را از دست خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مشغول

۱۳۹۹/۲/۱۰
سلام
این ناچ لعنتی حذف بشه عالی میشه . جاش حسگر زیر صفحه نمایش قرار بده .
پ.ن : جی اس ام لطفا نظراتون رو تایید کن . پست بدون نظر مثل جسم بدون روح و سایت بدون بازدید هست . با تشکر