خانهاخبار
اطلاعات جدیدی درباره دوربین و نمایشگر گلکسی فولد 2 فاش شد

اطلاعات جدیدی درباره دوربین و نمایشگر گلکسی فولد 2 فاش شد

راس یانگ، مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، در اقدامی تازه دست به افشای اطلاعات جدیدی درباره نسل دوم گلکسی فولد زده که پیشرفت‌های این گوشی را نشان می‌دهد.
۱۳۹۹/۲/۱۰

گلکسی فولد یکی از جذاب‌ترین و نوآورانه‌ترین تلفن‌های هوشمند پارسال بود که با حرف و حدیث‌های زیادی به بازار آمد. حالا سامسونگ در پی تولید نسل دوم این گوشی است و اکنون اطلاعات بیشتری درباره آن افشا شده که در ادامه مطلب آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

راس یانگ، موسس و مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، می‌گوید گلکسی فولد ۲ دوربینی سه‌گانه دارد که بخشی از مشخصات خود را از گلکسی اس ۲۰ قرض گرفته است. این گوشی مجهز به یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر نوری است. در کنار آن، یک لنز تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی هم ارائه می‌شود که اولی مجددا از لرزشگیر نوری بهره می‌برد.

دوربین سه‌گانه گلکسی فولد ۲ فلش LED دارد و با لنزهای دوربین جلو مجموع تعداد لنزهای این گوشی را به عدد ۵ می‌رساند. یکی از دو لنز جلویی گلکسی فولد ۲ در بخش داخلی دستگاه قرار می‌گیرد و دیگری در بالای نمایشگر کوچک‌تر آن جا خوش می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی فولد ۲

image

همان طور که تاکنون بارها گفته شده است، راس یانگ انتظار دارد که گلکسی فولد ۲ در رویداد آنپکد ماه اوت عرضه جهانی شود. این رویداد به شکل سنتی متعلق به سری گلکسی نوت است، ولی امسال مهمان تازه‌ای از موبایل‌های منعطف سامسونگ خواهد داشت.

علی‌رغم همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، سامسونگ هنوز حرفی از تاخیر در عرضه محصولات خود به میان نیاورده است. در نتیجه، انتظار داریم که گلکسی فولد ۲ طبق برنامه قبلی در ماه سپتامبر وارد بازار شوند. آقای یانگ می‌گوید قیمت نسل بعدی این گوشی کمی ارزان‌تر از نسل اول خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی با قیمتی در حدود ۱۷۸۰ تا ۱۹۸۰ دلار فروخته شود ولی گمانه‌زنی‌ها از قیمت ۱۸۸۰ دلاری خبر می‌دهند تا گلکسی فولد دوم ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از گلکسی فولد اول باشد.

ارتقای چشمگیر نمایشگر

افزون بر پیشرفت‌هایی که در بخش دوربین حاصل خواهد شد، انتظار داریم که نمایشگر هم ارتقا پیدا کند. صفحه نمایش اصلی گلکسی فولد ۲ احتمالا با اندازه ۷.۶ اینچی از رزولوشن ۲۲۱۳ در ۱۶۸۹ پیکسل و تراکم ۳۷۲ پیکسل بر هر اینچ بهره می‌شود. علاوه بر این، باید منتظر استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در این دستگاه باشیم.

image

اگر بخواهیم مقایسه‌ای با نسل قبلی داشته باشیم باید بگوییم که گلکسی فولد اول پنلی ۷.۳ اینچی با رزولوشن ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پیکسل و تراکم ۳۶۲ پیکسل بر هر اینچ دارد. این گوشی از نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند.

سامسونگ طراحی ناچ موجود در نسل اول گلکسی فولد را با دوربین سلفی حفره‌ای جایگزین خواهد کرد. البته این غول کره‌ای می‌خواست از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده کند، اما در نهایت به این نتیجه رسید که فناوری مذکور هنوز برای عرضه عمومی آماده نشده است.

گلکسی فولد ۲ نیز مثل گلکسی زد فلیپ از شیشه فوق باریک (UTG) استفاده می‌کند تا در برابر خط و خش استحکام بیشتری داشته باشد. به‌علاوه، این طراحی مستحکم‌تر می‌تواند امکان پشتیبانی از قلم S Pen را در موبایل تاشوی بعدی کره‌ای‌ها فراهم کند.

در خصوص نمایشگر خارجی، گلکسی فولد ۲ از پنلی ۶.۲۳ اینچی با ارتفاع بسیار زیاد و رزولوشن ۲۲۶۷ در ۸۱۹ پیکسلی استفاده می‌کند که حاشیه‌های بسیار کمی دارد و روی آن دوربینی با طراحی حفره‌ای قرار می‌گیرد. این پنل با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی عرضه می‌شود. با این حساب، نمایشگر ثانویه گلکسی فولد ۲ کارایی بسیار بیشتری خواهد داشت، هرچند سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها پنل آن را از سوپر امولد به LCD تغییر می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی فولد ۲ می‌توانیم به برخورداری از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل ارتقا اشاره کنیم. در حال حاضر صحبتی پیرامون ظرفیت باتری این گوشی به میان نیامده ولی انتظار داریم که نسل دوم گلکسی فولد به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و پوسته One UI 2.1 به بازار بیاید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سعید

۱۳۹۹/۲/۱۱
بنظرم مهمترین چیزی که میتونن به این دستگاه اضافه کنن
محافظ صفحس