خانهاخبار
آیا پخش زیرنویس زنده، یکی از ویژگی‌های اندروید 11 است؟

آیا پخش زیرنویس زنده، یکی از ویژگی‌های اندروید 11 است؟

امکان پخش زیرنویس زنده، یکی از قابلیت‌های اصلی گوشی‌های کمپانی گوگل به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۲/۹

همان طور که می‌دانید، گوشی‌های پرچمدار یا میان رده گوگل با نام‌های پیکسل 2، پیکسل 3، پیکسل 3a و پیکسل 4 به قابلیت پخش زنده زیرنویس مجهز هستند. البته این محصولات باید سیستم عامل اندروید 10 را در خود جای داده باشند. همچنین این ویژگی در خانواده اس 20، وان پلاس 7T و وان پلاس 8 نیز به چشم می‌خورد.

همان طور که از نام این قابلیت پیداست، در هنگام پخش زنده محتوای دیجیتالی، شما قادر خواهید بود تا زیرنویس موجود برای آن را نیز به صورت آنلاین مشاهده کنید. ویدئوها، پادکست‌ها یا پیام‌های متنی قادر به استفاده از این ویژگی خواهند بود و از طرف دیگر، محتواهایی که توسط کاربر ضبط شده باشند نیز می‌توانند میزبان پخش زیرنویس زنده باشند.

پخش زیرنویس زنده برای افرادی که با مشکلات شنوایی روبرو هستند، قابلیت ارزشمندی به حساب می‌آید. همچنین دارندگان محصولات اندرویدی نیز قادر خواهند بود تا در فضاهای ساکت، بدون نیاز به پخش صدا، مکالمات رد و بدل شده میان اشخاص یا صدای پخش شده روی تصویر را از طریق زیرنویس زنده دنبال کنند.

مسئولان وب‌سایت XDA به تازگی با گشت و گذار در کدهای اندروید 11، به این موضوع رسیده‌اند که احتمالا این ویژگی، در Android 11 برای کلیه کاربران این پلتفرم در دسترس قرار خواهد گرفت.

در آخرین نسخه آزمایشی سیستم عامل اندروید 11، کدهایی مبنی بر میزانی این پلتفرم از پخش زنده زیرنویس مشاهده است. در بخش‌هایی از کدها، عبارت Enable Live Caption over this phone call دیده می‌شود. این موضوع می‌تواند خبری خوشحال کننده و جذاب برای کاربران سیستم عامل اندروید به حساب آید. چرا که امکان تبدیل صدای مخاطب به متن نیز وجود خواهد داشت. در این حالت، هنگام برقراری تماس، به شخص مخاطب در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد و او در حالت اطلاع کامل از این موضوع، به مکالمه با شما ادامه خواهد داد و سخنان وی نیز به صورت همزمان به متن تبدیل شده و به شما نمایش داده می‌شود.

image

 

هنوز مشخص نیست که این ویژگی در نسخه نهایی اندروید 11 که در ماه سپتامبر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، وجود دارد یا خیر. اولین نسخه آزمایشی مخصوص عموم کاربران، احتمالا تا ماه آینده عرضه خواهد شد. در این زمان، کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس google.com/android/beta و ورود با کانت گوگل خود، از سازگاری دستگاه خود برای نصب نسخه‌های آزمایشی با خبر شوند. زمانی که گوشی هوشمند خود را به نسخه‌های آزمایشی آپدیت کنید، راهی برای بازگشت وجود نخواهد داشت. این موضوع یک جاده یک طرف خواهد بود و به محض نصب یکی از نسخه‌های آزمایشی، باید تا هنگام عرضه نسخه نهایی آن سیستم عامل منتظر بمانید. اگر تمایل به خارج شدن از طرح نسخه‌های آزمایشی را داشته باشید، باید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید و به این ترتیب، به اندروید 10 باز خواهید گشت.

پس پیش از رجیستر کردن گوشی خود برای نصب نسخه‌های آزمایشی، مطمئن شوید که تحمل باگ‌های فراوان نسخه‌های بتا را خواهید داشت و پس از آن، اقدام به نصب ورژن‌های آزمایشی نمایید. پس باید ریسک کار نکردن بسیاری از قابلیت‌های گوشی در نسخه‌های آزمایشی را قبول کنید و در صورت عدم تمایل به ادامه، مجبور به بازگشت به حالت کارخانه خواهید شد!

اگر گوشی هوشمندی که از آن استفاده می‌کنید، همان دستگاهی است که به صورت روزانه با آن سر و کار دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این موضوع صرف نظر کنید. اما اگر در کنار محصولی که کارهای روزمره خود را با آن انجام می‌دهید، دستگاهی دیگر نیز در اختیار دارید، می‌توانید نسخه‌های آزمایشی اندروید را روی آن نصب کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

یکی از ویژگی‌های جذابی که گوگل برای کاربران گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته، در حال حاضر با کد نام Columbus شناخته می‌شود. به کمک این قابلیت، استفاده کنندگان از گوشی‌های پیکسل می‌توانند با دو بار ضربه به پشت بدنه گوشی، وظایف مشخصی را برای آن تعریف نمایند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)