خانهاخبار
تلگرام در پی راه‌اندازی تماس تصویری گروهی امن برای سبقت از زوم است

تلگرام در پی راه‌اندازی تماس تصویری گروهی امن برای سبقت از زوم است

تلگرام با هدف گرفتن Zoom ، فیسبوک و واتس‌اپ می‌خواهد به بزرگترین پلتفرم پیام‌رسان جهان تبدیل شود و می‌خواهد با تماس تصویری گروهی امن کار خود را آغاز کند.
۱۳۹۹/۲/۹

تلگرام اخیراً اعلام کرد که اپلیکیشن‌های تماس تصویری فعلی یا امنیت دارند و یا کارایی. هیچ گزینه‌ای هر دو را باهم ندارد. ظاهراً کنایه‌ای است به Zoom که در حال حاضر به رقیبی برای تلگرام بدل شده است. به همین منظور تلگرام درصدد راه‌اندازی تماس تصویری گروهی امن است.

علاوه بر این خبر تلگرام اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه از 400 میلیون نفر فراتر رفته است یعنی دو برابر شدن کاربران فعال تنها در دو سال.

تلگرام تأکید بر ناامن بودن زوم دارد

ازآنجاکه تعداد بسیاری از منازل خود کارهایشان را انجام می‌دهند تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود Zoom به شهرت رسید. برنامه‌ای آسان جهت برقراری تماس‌های تصویری که رایگان نیز هست.

از اوایل ماه مارس کاربران به طرز چشمگیری افزایش پیدا کردند پس به همین منوال امنیت این سرویس نیز باید افزایش پیدا کند. محققین بر این باورند که چون یک اپلیکیشن چینی‌ست توسط حکومت چین نیز کنترل و نظارت می‌شود. در ماه گذشته چند مورد امنیتی برای زوم پیش آمد و اعتمادها کاهش یافت. البته زوم قبلاً ادعا کرده بود که تماس‌ها از رمزنگاری فردبه‌فرد (end-to-end encryption) برخوردارند اما اکنون این ادعا یک دروغ شناخته شد.

همین کافی بود تا تلگرام بخواهد تماس تصویری را اضافه کند که هم مطمئن باشد و هم کارایی داشته باشد. چون قرار است جزئی از اپ تلگرام باشد پس استفاده آسانی دارد. از آنجایی هم که تعداد کاربران تلگرام رو به افزایش است به‌سادگی تعداد بسیاری هم از تماس تصویری گروهی تلگرام استفاده خواهند کرد. هم‌اکنون تلگرام به یک پلتفرم پیام‌رسان بسیار محبوب بدل شده است.

بسیاری از ما به این ویژگی بسیار نیازمندیم و اینکه تلگرام در این موقع حساس از چنین امکانی برخوردار نیست دلسردکننده است.

تلگرام یک سال پس از دریافت سیصد میلیون کاربر، حال بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد.

سال گذشته تلگرام اعلام کرد که ماهانه سیصد میلیون کاربر فعال دارد. و حال بیش از 400 میلیون نفر. تلگرام به مقام سریع‌ترین میزان رشد در بین پلتفرم‌های پیام‌رسان جهان نائل آمد. در حال حاضر مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ بزرگ‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان هستند که تلگرام به‌سرعت در حال نزدیک شدن به آن‌هاست.

هنوز راه زیادی مانده است چراکه واتس‌اپ اعلام کرد در فوریه 2020 دو میلیارد کاربر داشته است.

دیگر آمار جالبی که تلگرام اعلام کرد این بود که روزانه 1.5 میلیون نفر به اعضای تلگرام افزوده می‌شود که واقعاً رقم قابل‌توجهی است.

تلگرام با ارائه پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده فردبه‌فرد به‌سرعت محبوب شد. و حال نوبت تماس تصویری است. امیدواریم ویژگی تماس تصویری گروهی امن زودتر توسط تلگرام عرضه شود.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)