خانهاخبار
آیا سامسونگ به سراغ موبایلی با دوربین سلفی پاپ‌آپ می‌رود؟

آیا سامسونگ به سراغ موبایلی با دوربین سلفی پاپ‌آپ می‌رود؟

بر اساس رندر تازه‌ای که از یکی از محصولات آتی سامسونگ منتشر شده، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تلفن هوشمندی را با برخورداری از دوربین سلفی پاپ‌آپ معرفی کند.
۱۳۹۹/۲/۹

اکثر تولیدکنندگانی که برای افزایش نسبت صفحه به بدنه موبایل خود از مکانیزم دوربین سلفی پاپ‌آپ استفاده می‌کردند به سراغ استفاده از طراحی حفره‌ای رفته‌اند. چرا؟ دلایل مختلفی را می‌توان برای این تصمیم‌گیری بیان کرد. استفاده از سیستم‌های مکانیکی در تلفن‌های هوشمند منتقدان زیادی دارد. پیاده‌سازی این شکل از طراحی نه تنها هزینه‌بر است بلکه باعث ورود گرد و غبار به بخش‌های داخلی دستگاه می‌شود. افزون بر این، استفاده از مکانیزم پاپ‌آپ باعث آسیب‌پذیری دستگاه در برابر آب می‌گردد و نمی‌گذارد که گوشی‌ها استاندارد IP بگیرند.

اگرچه دوربین سلفی پاپ‌آپ برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای یکپارچه و بدون خلل از نمایشگر تلفن‌های هوشمند هستند جذاب به نظر می‌رسد، ولی ظاهرا تا زمانی که فناوری استفاده از دوربین زیر صفحه نمایش برای عرضه عمومی آماده شود، باید شاهد ترند دوربین حفره‌ای باشیم. این حفره بسیار کوچک است و فضای کمی را از نمایشگر اشغال می‌کند. دوربین‌های حفره‌ای مثل دوربین‌های پاپ‌آپ امکان خرابی ندارند و اجازه می‌دهند که گوشی‌ها استاندارد IP دریافت کنند.

image

با این حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد گریز تازه‌ای به مکانیزم پاپ‌آپ بزند. مطابق رندری که توسط Pigtou و OnLeaks به اشتراک گذاشته شده، دستگاهی از برند سامسونگ را می‌بینیم که دوربین سلفی پاپ‌آپ دارد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این دستگاه محصولی از خانواده میان‌رده‌های سری گلکسی A خواهد بود.

افشاگر معروف، آیس یونیورس، قبلا در ماه فوریه ۲۰۱۹ گفته بود که گلکسی A90 ممکن است اولین موبایل سامسونگ با دوربین سلفی پاپ‌آپ باشد. ولی آن شایعه هرگز به واقعیت تبدیل نشد. حالا به نظر می‌رسد که این غول کره‌ای دستگاه دیگری را برای استفاده از این مکانیزم در نظر گرفته است. تاکنون هیچ کدام از محصولات پرچمدار سامسونگ از طراحی پاپ‌آپ استفاده نکرده‌اند.

گزارش Pigtou می‌گوید دستگاه مذکور نمایشگری ۶.۵ اینچی خواهد داشت که فاقد ناچ است. در قاب عقب این گوشی دوربینی سه‌گانه و حسگر اثر انگشت تعبیه شده. در لبه بالایی دستگاه علاوه بر بخش مخصوص پاپ‌آپ، درگاه مادون قرمز قرار گرفته و در بخش پایین درگاه USB-C، میکروفن لغو نویز و شیار بلندگو دیده می‌شود. متاسفانه این تلفن هوشمند جک ۳.۵ میلی متری هدفون ندارد. ابعاد این دستگاه ۱۸۳.۵ در ۷۷ در ۹.۲ میلی متر ذکر شده که اگر برآمدگی دوربین را در نظر بگیریم، ضخامت آن به ۹.۷ میلی متر می‌رسد.

image

سامسونگ هنوز تاریخ دقیقی را برای رونمایی از این دستگاه اعلام نکرده اما احتمالا هنوز چند ماه تا عرضه این موبایل باقی مانده است. شاید کره‌ای‌ها منتظرند تا قرنطینه و شرایط بحرانی در کشورهای مختلف به پایان برسد. علاوه بر این، فعلا مشخص نیست که این گوشی از ارتباطات 5G پشتیبانی خواهد کرد یا نه.

خط تولید میان‌رده‌های گلکسی A موفقیت‌های زیادی را برای سامسونگ به ارمغان آورده است. این سری اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۹ در هند معرفی شد و توانست در ۷۰ روز اول خود بیش از ۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد تا به درآمدی بالغ بر ۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. خانواده گلکسی A در نهایت به سایر کشورها نیز راه یافت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)