خانهاخبار
وان پلاس 80 درصد از نیروهای اروپایی خود را تعدیل کرد

وان پلاس 80 درصد از نیروهای اروپایی خود را تعدیل کرد

شرکت وان پلاس در اقدامی برای اصلاح ساختارهای این شرکت دست به تعدیل نیروی بسیاری از شعب خود در کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان زده است.
۱۳۹۹/۲/۷

به فاصله کوتاهی پس از معرفی سری وان پلاس ۸، حالا این شرکت در خبری غافل‌گیرانه اعلام کرده که کارکنان خود را در بسیاری از کشورهای اروپایی تعدیل خواهد کرد. کشورهایی مثل فرانسه، بریتانیا و آلمان حالا فقط دارای تیم‌های سه نفره هستند. وان پلاس این اقدام را اصلاح راهبردی ساختارها نامیده است.

به گزارش منابع خبرگزاری Engadget، شعبه‌های منطقه‌ای بریتانیا، فرانسه و آلمان ۸۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند تا در برخی از کشورها مجموع تعداد کارمندان وان پلاس به ۳ نفر برسد. این شرکت سال گذشته همین کار را در اسپانیا و ایتالیا انجام داده و در نهایت تیم‌های خود را در این کشورها منحل کرد.

سخنگوی این کمپانی در واکنش به این اتفاق گفت که این فرآیند بخشی از اصلاح عادی ساختارهاست. او در ادامه افزود که اروپا بازار بسیار مهمی برای آن‌هاست و می‌خواهند ساختارهای خود را در این بازار تغییر داده و حتی در برخی مناطق استخدام نیرو داشته باشند. با این حال، او اشاره‌ای به این مناطق نکرد و فعلا مشخص نیست که چند نفر تحت تاثیر این تصمیمات قرار خواهند گرفت. وان پلاس پیش‌تر در خارج از چین در مجموع حدود ۲ هزار کارمند داشت.

شعب وان پلاس در دانمارک، فنلاند، هلند و بلژیک تحت تاثیر این تصمیمات قرار نگرفته‌اند چون این شرکت بازارهای مذکور را دارای توانایی‌های بالقوه می‌داند. علاوه بر این، از بسیاری از کارمندان خواسته شده تا به هلسینکی فنلاند بروند. این اتفاق گمانه‌زنی‌هایی را درباره تغییر محل مقر اصلی این شرکت به کشور فنلاند مطرح کرده است.

image

علی‌رغم این که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا حتما تاثیراتی روی وان پلاس داشته، ولی نشانه‌های وقوع این اتفاق از قبل در این کمپانی قابل مشاهده بود. دلیل اصلی این تصمیم‌گیری احتمالا از دست رفتن دایره مرکزی طرفداران برند وان پلاس و عدم توانایی در جذب کاربران جدید بوده است. وان پلاس ۸ در بریتانیا فقط از طریق یک اپراتور همراه به فروش می‌رسد، چون دو شرکت EE و O2 همکاری خود را با این شرکت قطع کرده‌اند.

تحلیل‌گران بارها متذکر شده بودند که سرمایه‌گذاری عظیم وان پلاس در پرچمداران پریمیوم باعث افزایش قیمت تلفن‌های هوشمند این شرکت خواهد شد و در نتیجه طرفداران این برند را از محصولات وان پلاس مایوس خواهد کرد. افزون بر این، عدم توانایی در برآورده‌سازی وعده‌ای که این شرکت در روزهای نخست فعالیت‌های خود داشت، باعث شده مشکلات بیشتری پیش روی وان پلاس قرار بگیرد.

این کمپانی حالا باید برنامه جدیدی را برای فعالیت در اروپا در نظر بگیرد. گفته می‌شود که وان پلاس در حال کار روی موبایل ارزان قیمتی به نام وان پلاس ۸ لایت است. شاید عرضه این گوشی بتواند اقبال کاربران را نسبت به محصولات این برند تغییر دهد. علاوه بر این، سایر محصولات این شرکت از جمله تلویزیون‌های هوشمند وان پلاس که فقط در هند عرضه می‌شوند، باید به بازار اروپا بیایند تا این برند گستره دستگاه‌های خود را افزایش دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)