خانهاخبار
قابلیت Messenger Rooms فیس بوک منتشر شد

قابلیت Messenger Rooms فیس بوک منتشر شد

کمپانی فیس بوک به تازگی، قابلیتی جدید به نام Messenger Rooms را معرفی کرد.
۱۳۹۹/۲/۶

اگر استحضار داشته باشید، اپلیکیشن Zoom چندی است که بر سر زبان‌ها افتاده و تا حدی توانسته نامی برای خود دست و پا کند. حال مسئولان شرکت فیس بوک از ویژگی جدیدی به نام Messenger Rooms پرده برداری کردند و به این ترتیب به رقابت مستقیم با اپلیکیشن Zoom رفته‌اند.

اپلیکیشن مسنجر فیس بوک در حال حاضر، امکان برقراری تماس تصویری را داراست، اما با محدودیت‌هایی در زمینه تعداد افراد تماس گیرنده نیز روبرو است. از طرف دیگر، تمامی افرادی که میل به ارتباط تصویری از طریق این اپلیکیشن را داشته باشند، باید حتما اکانت فیس بوک داشته باشند.

image

اما با Messenger Rooms، این قضیه نیز تغییر پیدا خواهد کرد. به کمک این قابلیت شما می‌توانید با 50 نفر به صورت همزمان، مکالمه تصویری برقرار کنید و از طرف دیگر، هیچ گونه احتیاجی به اکانت فیس بوک برای برقراری تماس تصویری نیست. بلکه یک لینک برای اتاق ساخته شده توسط شما برای شخص مورد نظر ارسال می‌شود. به این ترتیب با کلیک روی لینک، همانند اپلیکیشن Zoom آنها به اتاق مورد نظر هدایت شده و امکان برقراری تماس تصویری به این صورت ممکن می‌شود. البته بد نیست بدانید که بر خلاف Zoom، شما با هیچ گونه محدودیت زمانی روبرو نیستید.

اگر عضو یکی از اتاق‌های ساخته شده شوید، می‌توانید با انواع افکت‌های واقعیت افزوده بازی کرده و از قابلیت‌های مختلف مانند بک‌گراندهای جذاب و نورپردازی‌های ویژه نیز استفاده نمایید. سازنده اتاق‌ها قادر خواهد بود تا تنظیمات مبنی بر دیده شدن یا عضو شدن اعضا را کنترل کرده و از طرف دیگر، قادر خواهد بود تا اعضای فعال در اتاق را حذف نماید.

در نهایت بد نیست بدانید اتاق‌هایی که با اعضای گروه‌های فیس بوک ساخته می‌شوند، به صورت پیش فرض روی تمامی اعضای گروه باز خواهد بود.

image

قابلیت Rooms به هیچ عنوان تحت تدابیر امنیتی (end to end encryption) طراحی نشده است. چرا که امکان کدگذاری و تأمین امنیت تماس‌های تصویری که افراد زیادی در آن حضور پیدا خواهند کرد، کاری بسیار دشوار خواهد بود. البته گفته می‌شود که مهندسان فیس بوک، شدیدا در تلاش هستند تا این ویژگی را در نسخه‌های آینده فعال نمایند. محتویات Room بین اعضای حاضر در اتاق و سرورهای فیس بوک کاملا امن بوده و مسئولان این کمپانی، به هیچ عنوان به تماس‌های صوتی یا تصویری دسترسی نخواهند داشت.

Messenger Rooms در این هفته برای برخی کشورها در دسترس قرار خواهد گرفت و به مرور، در اختیار کاربران دیگر کشورها نیز قرار می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)