خانهاخبار
سامسونگ از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت صدای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند

سامسونگ از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت صدای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده تلویزیون در جهان که مدل‌های QLED شگفت‌انگیزی دارد برای هرچه بیشتر لذت‌بخش بودن تصاویر نمایش‌داده‌شده در تلویزیون‌هایش از هوش مصنوعی جهت بهبود کیفیت صدای محصولات صوتی / تصویری بهره میبرد. این شرکت کره‌ای بخشی از این تکنولوژی را در وبسایت خود تشریح کرده است.
۱۳۹۹/۲/۶

همراه با سری تلویزیون‌های 8K QLED سال 2020 سامسونگ جهت بهترین تجربه صوتی کاربران از Object Tracking Sound+ , Active Voice Amplifier و Q-Symphony رونمایی کرده است.

image

به‌منظور پدید آوردن تجربه صوتی چند کاناله سینمایی در یک اتاق نشیمن مهندسان شرکت از فناوری Object Tracking Sound+ رونمایی کردند. آن دسته از تلویزیون‌های سامسونگ که با این فناوری عرضه شوند حرکات نمایش‌داده‌شده برروی نمایشگر را دنبال کرده و در زمان واقعی  توسط 6 اسپیکر درونی به ایجاد صوت می‌پردازند. بعنوان مثال، چنانکه یک خودرو از سمت چپ تصویر به سمت راست نمایشگر حرکت کند، بلندگوهای درونی تلویزیون صدای مشابه را بازسازی می‌کنند.

کمپانی جهت بالا بردن لذت صوتی، چهار اسپیکر را به Setup صوتی سنتی تلویزیون افزود. دو بلندگو در سمت چپ و راست و دو بلندگوی دیگر در بالا و پایین تلویزیون اضافه شدند. این امر درمقایسه با دیگر تلویزیون‌های قبلی صدایی کامل‌تر و وسیع‌تر را به گوش می‌رساند.

مهندسین سامسونگ موفق به حفظ باریک بودن تلویزیون ضمن افزودن بر تعداد اسپیکرها شدند. بازسازی صدا شامل دریافت اطلاعات لوکیشن از سیگنال اصلی و سپس توزیع صدا در میان 6 بلندگوی تلویزیون است.

image

تکنولوژی AVA ( Active Voice Amplifier ) صدای خارجی را دریافت کرده ، سپس سطح صدا در تلویزیون را تنظیم می‌کند و دیگر نیازی نیست تا شما مرتبا میزان زیادی یا کمی صدا را تنظیم کنید. جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ سنسورهای صوتی‌ای درون خود دارند که صدای بدست آمده از تلویزیون و همچنین نویز‌های محیط را اندازه‌گیری می‌کنند. حال نوبت هوش مصنوعی فرا می‌رسد تا با مقایسه صداها بصورت گزینشی میزان صدای تلویزیون را افزایش یا کاهش دهد. پس اگر در آشپزخانه یک مخلوط‌کن روشن باشد و یا هوا طوفانی باشد نیازی به افزایش میزان صدای تلویزیون بصورت دستی نخواهد بود.

تیم‌های فعال تلویزیون و soundbar سامسونگ تاکنون جدا از یکدیگر کار می‌کردند. از زمانی‌که تلویزیون‌های جدید کمپانی دارای 6 اسپیکر شدند هر دو تیم ویژگی Q-Symphony را بوجود آوردند. این فناوری اسپیکرهای موجود در soundbar را همراه با ‌اسپیکرهای تلویزیون بصورت همزمان برای خلق صدایی فراگیر، انرژی‌بخش و وسیع‌تر بکار می‌گیرد. بعنوان نخستین در صنعت خود برای شرکت کره‌ای در CES 2020 جایزه بهترین نوآوری را به ارمغان آورد.

ظاهرا توسعه این تکنولوژی سخت‌تر از آن چیزی‌ست که بنظر می‌رسد. کیفیت و کالیبره اسپیکرهای soundbar و تلویزیون با یکدیگر متفاوت هستند. چنانچه این تکنولوژی بهینه نشود پخش صدا از هر دو دیوایس خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

مهندسین سامسونگ توانستند تراک اصلی صدا را جداسازی کنند که شامل دیالوگ‌ها از سراسر سیگنال است و تراک‌های صدایی متفاوتی را برای تلویزیون و soundbar تعیین نمودند.

آزمایشگاه صوتی سامسونگ که در ایالات متحده قرار دارد با مراکز تحقیق و توسعه سامسونگ ، استارت‌آپ‌ها ، و دانشگاه‌ها همکاری نزدیکی به‌منظور بهبود کیفیت صدا حتی بیشتر از قبل دارد.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۲/۲۲
سلام. برای C7 آپدیت اومده?