خانهاخبار
مینگ چی کو: عرضه مدل‌های آیفون 12 به تاخیر می‌افتد

مینگ چی کو: عرضه مدل‌های آیفون 12 به تاخیر می‌افتد

بر اساس جدیدترین گزارش تحلیل‌گر معروف، مینگ چی کو، اپل به خاطر همه‌گیری جهانی کرونا نتوانسته به برنامه زمانی خود پایبند بماند و حالا مجبور است آیفون 12 را با تاخیر وارد بازار کند.
۱۳۹۹/۲/۴

به نظر می‌رسد که در حال حاضر هر هفته گزارشی درباره تولید آیفون ۱۲ منتشر می‌شود که با گزارش‌های قبلی در تناقض است. در جدیدترین گزارش نیز تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ چی کو، اعلام کرده که علی‌رغم ارائه اطمینان از سوی فاکس‌کان مبنی بر جبران زمان از دست رفته، اکثر آیفون‌های آتی اپل در مواجهه با تاخیر قرار دارند.

این مسئله با آیفون SE 2020 جدید اپل شروع می‌شود که پیش‌خرید آن از چند روز پیش آغاز شد و به فاصله کوتاهی عرضه آن به ماه مه موکول گردید. مینگ چی کو انتظار دارد که اپل در سه‌ماهه جاری ۱۲ تا ۱۴ میلیون آیفون SE بفروشد و سپس ۱۰ میلیون دستگاه دیگر از همین مدل در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ فروخته شود.

با این حال، کو هشدار می‌دهد که این اتفاق با کاهش فروش مدل‌های آیفون ۱۱ همراه خواهد بود، چون مردم در شرایطی که تردید اقتصادی وجود دارد بیشتر به سراغ محصولات ارزان‌تر می‌روند. در حال حاضر پیش‌بینی فروش آیفون در سه‌ماهه دوم امسال حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

کو می‌گوید خانواده آیفون ۱۲ شامل چهار عضو خواهد بود که تولید آن‌ها تا حدی به تعویق افتاده است. به موجب محدودیت‌هایی که برای مسافرت اعمال شده، اپل مجبور شد بسیاری از وظایف را به کارمندان بومی هر کشور محول کند و این تغییرات تاخیری ۱ ماهه را در فرآیند تولید نسل آتی پرچمداران این شرکت ایجاد کرد.

image

افزون بر این، آنتن موج میلی‌متری باید در ماه آوریل بازطراحی می‌شد، به همین خاطر تاخیر بیشتری پیش آمد تا شرایط وخیم‌تر شود و حالا آزمایشگاه‌های تست این محصولات تعطیل شده‌اند. فعلا مشخص نیست که تمام مدل‌های آیفون ۱۲ ارتباطات موج میلی‌متری خواهند داشت یا نه، در نتیجه نمی‌دانیم که این تاخیر روی تمام مدل‌های نسل بعدی آیفون اثر می‌گذار یا خیر. ارتباطات موج میلی‌متری نوعی از ارتباطات 5G است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره 5G می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

مدل‌های ۵.۴ اینچی و ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ حالا قرار است از ماه سپتامبر وارد فاز تولید انبوه شوند. کو می‌گوید تولید مدل ۶.۷ اینچی که پیچیده‌ترین مدل آیفون ۱۲ است به ماه اکتبر موکول خواهد شد.

اپل با معرفی آیفون SE فروش نه تنها آیفون ۸ بلکه آیفون ۸ پلاس را هم متوقف کرد در حالی که برای دستگاه دوم جایگزینی وجود ندارد. آیفون SE پلاس قرار بود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ معرفی شود، ولی با توجه به تمام تاخیرهای پیش‌آمده، مینگ چی کو می‌گوید که عرضه این گوشی هم به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ موکول خواهد شد. در کنار این‌ها، در اخبار به اطلاع شما رساندیم که عرضه آیپد پرو 5G نیز به تاخیر افتاده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)