خانهاخبار
گزارش: سلطه آیپد اپل بر بازار تبلت در سال 2019

گزارش: سلطه آیپد اپل بر بازار تبلت در سال 2019

مطابق جدیدترین گزارش Strategy Analytics آیپد اپل با در اختیار داشتن 44 درصد از سهم بازار تبلت سلطان بلامنازع این بازار به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۲/۴

شرکت Strategy Analytics امروز گزارش تازه‌ای منتشر کرده و در آن به وضعیت بازار تبلت در طول سال ۲۰۱۹ پرداخته است. این گزارش به‌طور خاص روی سهم بازار تراشه‌سازان بزرگ بازار تبلت یعنی اپل، مدیاتک، کوآلکام و اینتل از نظر میزان درآمدها تمرکز دارد.

در این میان اطلاعات جالبی درباره آیپد ارائه شده، چون اپل پردازنده تمام آیپدهای موجود در بازار را خودش تولید کرده است. پردازنده‌های سری A اپل در طول سال‌ها رفته‌رفته قدرتمندتر شده و اطلاعات Strategy Analytics نشان می‌دهد که استفاده از این تراشه‌ها تا چه اندازه برای کسب و کار آیپد حیاتی شده است.

بر اساس اطلاعات این شرکت، اپل با در اختیار داشتن ۴۴ درصد از سهم پردازنده‌های بازار تبلت، بیشترین سهم را از درآمدهای این بازار در دست دارد. با این حساب، کوپرتینویی‌ها ۴۴ درصد از سهم فروش تبلت‌ها در اختیار گرفته و توانسته‌اند رشد سالانه داشته باشند.

پس از اپل، بزرگ‌ترین بازیگران بازار پردازنده‌های تبلت کوآلکام و اینتل هستند که هر دو سهمی ۱۶ درصدی را از این درآمدها به نام خود کرده‌اند. سایر شرکت‌ها نیز در مجموع ۲۴ درصد از سهم بازار را در دست دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به سامسونگ و مدیاتک اشاره کنیم. این گزارش می‌گوید:

Strategy Analytics گزارش می‌کند که اپل، کوآلکام، اینتل، مدیاتک و سامسونگ پنج شرکت برتر از نظر درآمد در بازار جهانی سازندگان پردازنده‌های تبلت در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند. اپل سهم بزرگ خود را گسترش داده و سلطه‌اش را در سال ۲۰۱۹ به ۴۴ درصد از سهم درآمدها رسانده است. پس از آن کوآلکام و اینتل قرار دارند که هر کدام ۱۶ درصد از سهم درآمدها را در اختیار گرفته‌اند.

این شرکت تخمین زده است که بازار جهانی پردازنده‌های تبلت در سال ۲۰۱۹ با رشد ۲ درصدی به رقم ۱.۹ میلیارد دلار رسیده است. اپل آماری از فروش محصولات خود منتشر نمی‌کند، در نتیجه نمی‌توانیم با اطمینان بدانیم که این شرکت چه تعداد آیپد فروخته است. با این حال، اطلاعات Strategy Analytics نشان می‌دهد که رشد محبوبیت آیپد تا چه اندازه بر سلطه پردازنده‌های سری A این شرکت در بازار کمک کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)