خانهاخبار
شیائومی از وجود نسخه دوم دارک مود در MIUI 12 خبر داد

شیائومی از وجود نسخه دوم دارک مود در MIUI 12 خبر داد

هشتم اردیبهشت تاریخی است که شیائومی در آن روز MIUI 12 را عرضه خواهد کرد. این شرکت حالا از وجود قابلیت Dark Mode 2.0 در نسخه جدید رابط کاربری خود خبر داده و قابلیت‌های آن را توصیف کرده است.
۱۳۹۹/۲/۳

شیائومی قرار است در تاریخ ۲۷ آوریل مصادف با ۸ اردیبهشت از نسخه جدید رابط کاربری خود یعنی MIUI 12 به همراه موبایل Mi 10 Youth Edition رونمایی کند. حالا اکانت رسمی MIUI در شبکه اجتماعی چینی ویبو شروع به تبلیغ قابلیت‌های این رابط کاربری کرده و انتظار داریم که این روند در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد. اولین تبلیغ رسمی MIUI 12 مربوط به نسخه دوم دارک مود است که از مدت‌ها پیش شایعات مربوط به آن شنیده می‌شد.

شیائومی اولین بار دارک مود را در اوایل سال ۲۰۱۹ از طریق آپدیتی در MIUI 10 معرفی کرد. این قابلیت در MIUI 11 کمی ارتقا یافت، اما امسال در MIUI 12 کاملا بازطراحی شده و تحت عنوان Dark Mode 2.0 خطاب می‌شود. نسخه فعلی دارک مود در MIUI 11 روی تمام اپلیکیشن‌های سیستمی عمل نمی‌کند و در مورد اپ‌های شخص ثالث نیز شرایط مشابهی دارد. ولی تایید شده که در Dark Mode 2.0 از ۴۲ اپلیکیشن سیستمی و ۲۰ اپلیکیشن جریان اصلی پشتیبانی خواهد شد.

دارک مود جدید MIUI 12 از تبدیل غیرخطی فضای رنگی LAB و HSV استفاده می‌کند تا تجربه بصری طبیعی‌تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، حالا کنتراست صفحه بر مبنای میزان روشنایی محیطی تغییر می‌کند تا در زمان‌های مختلف شبانه‌روز از دارک مود استفاده کنید. این یعنی وقتی روشنایی کم می‌شود، کنتراست هم همراه با آن پایین می‌آید. از آن سو، با افزایش روشنایی مقدار کنتراست نیز بالاتر می‌رود.

به‌علاوه، دارک مود ۲ در MIUI 12 به صورت پویا برجستگی و شکل نمایش فونت‌ها را تغییر می‌دهد. وقتی دارک مود را غیرفعال می‌کنید، حالت فونت‌ها به شکل عادی برمی‌گردد تا با شرایط نوری سازگار شود. مدیر طراحی MIUI قبلا از وجود این قابلیت در قالب طرحی برای متحدالشکل کردن فونت‌ها و رابط کاربری این نرم‌افزار خبر داده بود.

در اتنها، دارک مود ۲ در سطح پیکسلی نور والپیپر موبایل شما را کاهش می‌دهد تا دستگاه بیش از پیش شرایط نور طبیعی روز و شب را شبیه‌سازی کند. در حال حاضر اطلاعات دیگری درباره قابلیت‌های MIUI 12 در دسترس نیست اما احتمالا در روزهای پیش رو می‌توانیم با ویژگی‌های بیشتری از این رابط کاربری آشنا شویم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)