خانهاخبار
عرضه آیپد پرو Mini-LED 5G تا اوایل سال 2021 به تعویق افتاد

عرضه آیپد پرو Mini-LED 5G تا اوایل سال 2021 به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری EDN و گفته‌های اخیر یک تحلیل‌گر معتبر، ظاهرا اپل به دلایلی عرضه نسخه 5G آیپد پرویی را به تاخیر انداخته که قرار بود با نمایشگری از نوع Mini-LED به بازار بیاید.
۱۳۹۹/۲/۳

سری آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل در اواسط ماه مارس معرفی شد و در ادامه سال قرار بود نسخه‌ای با پشتیبانی از 5G از این دستگاه به بازار بیاید که بهینه‌سازی‌های مختلفی از جمله در بخش نمایشگر داشته باشد. حالا متاسفانه خبرگزاری Economic Daily News و یک تحلیل‌گر معتبر خبر داده‌اند که عرضه این دستگاه به تعویق افتاده است.

آیفون‌های جدید و اپل واچ از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کنند و تنها استثنا در میان تلفن‌های هوشمند اخیر این شرکت آیفون SE است که به تازگی با پنل LCD معرفی شد. ولی در آن سو، تمام مدل‌های آیپد، صرف‌نظر از قدرت و قیمتشان، صفحه نمایش LCD دارند. کاربران سال‌هاست که خواستار استفاده از پنل OLED در این محصولات هستند ولی اپل در برابر این خواسته مقاومت کرده است. دلیلش این است که کوپرتینویی‌ها از مدت‌ها قبل در پی استفاده از فناوری جدیدتری به نام Mini-LED بوده‌اند ولی هنوز موفق به عرضه عمومی آن نشده‌اند.

image

تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ چی کو، در ماه دسامبر گفته بود که امسال یکی از مدل‌های آیپد پرو با پنل Mini-LED احتمالا همراه سری آیفون ۱۲ معرفی می‌شود. حالا متاسفانه تحلیل‌گر دیگری به نام جف پو باور دارد که این برنامه به خاطر طراحی پیچیده پنل مذکور تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

این تحلیل‌گر جزئیاتی درباره ادعای خود مطرح نکرده، ولی احتمال داده می‌شود که صحبت او ارتباطی با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا داشته باشد. کارمندان اپل در حال حاضر در خانه هستند و اگرچه بعضی از آن‌ها هنوز روی محصولات پروتوتایپ این شرکت کار می‌کنند، ولی احتمالا فرآیندهای کاری این کمپانی تا حدی کارآمدی خود را از دست داده است.

با توجه به این که استفاده از پنل Mini-LED در محصولی مثل آیپد پرو اهمیت زیادی خواهد داشت و می‌تواند نشانگر بزرگ‌ترین ارتقای خط تولید آیپد پرو از سال ۲۰۱۸ باشد، اپل احتمالا به این نتیجه رسیده که تعجیل در استفاده از این فناوری به ریسک آن نمی‌ارزد.

Mini-LED می‌تواند با 5G و بازطراحی همراه شود

image

این ادعای تازه با مطالبی همخوانی دارد که حدود یک ماه پیش توسط افشاگر معروف، جان پراسر، اعلام شده بود. البته او گفته بود که اپل می‌خواهد نسخه جداگانه‌ای از آیپد پرو 5G را با نمایشگر LCD و پردازنده A14 بایونیک روانه بازار کند. اما حالا خبرگزاری EDN با این موضوع مخالف است.

این خبرگزاری می‌گوید آیپد پرو مجهز به Mini-LED در واقع همان آیپد پرو 5G است که از مدت‌ها قبل شایعاتی درباره آن شنیده می‌شد. این ادعا منطقی به نظر می‌رسد چون انتظار می‌رود که اپل آیپد پرو Mini-LED را با تغییرات مهمی در زمینه طراحی دستگاه همراه کند تا شاید شاهد کاهش حاشیه‌ها و حتی تغییراتی در پنل عقب دستگاه باشیم.

این اتفاق به متمایز شدن مدل‌های آتی آیپد پرو از نسل بعدی آیپد ایر کمک می‌کند. آیپد ایر بعدی قرار است در دنباله سال با پنل Mini-LED و حاشیه‌های کمتری به بازار بیاید که احتمالا شباهت این دستگاه را با آیپد پرو افزایش می‌دهد. منتها آیپد استاندارد و آیپد مینی احتمالا زبان طراحی فعلی خود را حفظ می‌کنند و همچنان با دکمه فیزیکی هوم به بازار می‌آیند.

زمان رونمایی از آیپد پرو Mini-LED 5G

image

اپل معمولا هر ۱۸ ماه یک بار خط تولید آیپد پرو را به‌روز می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، نزدیک‌ترین تاریخی که می‌توانیم برای آیپد پرو مجهز به نمایشگر Mini-LED متصور باشیم سپتامبر یا اکتبر سال ۲۰۲۱ است. با این حال، جف پو و خبرگزاری EDN معتقدند که این تبلت در اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید.

این اتفاق شاید عجیب به نظر برسد، اما اپل از زمان معرفی آیپد پرو نسل دوم تا نسل سوم فقط ۱۳ ماه صبر کرد. پس بر روی کاغذ می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آیپد پرو Mini-LED در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۱ در ماه ژوئن معرفی شود. هر تاریخی پیش از ماه ژوئن بسیار بعید است چون باعث می‌شود مدل‌های فعلی این تبلت فقط پس از یک سال با مدل‌های جدیدتر جایگزین شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)