خانهاخبار
سامسونگ در فکر ساخت دوربین 600 مگاپیکسلی

سامسونگ در فکر ساخت دوربین 600 مگاپیکسلی

به نقل از منابع داخلی، کمپانی سامسونگ در حال توسعه دوربین های مخصوص گوشی های هوشمند با رزولوشن 600 مگاپیکسلی است.
۱۳۹۹/۲/۳

با توجه به انتظار کاربران برای داشتن گوشی های هوشمند با بهترین قابلیت عکس برداری، شرکت ها در تلاش برای توسعه و قویتر کردن سنسورهای دوربین گوشی های همراه خود هستند.

حتی بعضی از این شرکت ها مانند اپل در حال توسعه فناوری واقعیت افزوده LiDAR برای دوربین های محصولات خود هستند. پس جای تعجب نیست که بزودی شاهد یک رقابت همه جانبه دیگر در عرضه بهترین دوربین گوشی های هوشمند باشیم.

حال در یک پست خبری، آقای Yongin Park، رئیس تیم طراحی سنسور های دوربین کمپانی سامسونگ با اعلام برنامه های این شرکت کره‌ای برای ارائه سنسورهای دوربین کوچک با قابلیت ثبت تصاویر فراتر از وضوح چشم انسان (حدود 500 مگاپیکسل)، خبر از ساخت سنسور های 600 مگاپیکسلی می‌دهد.

image

در اوایل سال جاری، شاهد معرفی سامسونگ Galaxy S20 Ultra و سنسور چشمگیر 108MP آن که از فناوری Nonacell بهره‌مند است، بودیم. سامسونگ خاطرنشان می‌کند که دستیابی به فناوری سنسور 108 مگاپیکسلی تنها شش ماه پس از عرضه سنسور 64 مگاپیکسلی میسر شده است.

همچنین در سال 2019، مهندسان سامسونگ موفق به معرفی سنسورهای تصویری بر اساس پیکسلهای 0.7 میکرومتری شدند، در حالی که این صنعت پیش از این سنسورهای 0.8 میکرومتری را به عنوان کوچکترین اندازه ساخت در نظر گرفته بود.

Yongin Park در ادامه توضیح می‌دهد که این شرکت تنها در حال توسعه سنسورهای تصویری نیست بلکه به دنبال فناوری جدیدی است که می‌تواند بو و مزه اجسام را نیز ثبت کند. و حتی فراتر از حواس انسان، در آینده در نهایت تبدیل به بخشی لاینفک از زندگی روزمره شود.

به عنوان مثال، از آنجا که سنسورهای نوری قادر به تشخیص نور ماوراء بنفش هستند، می‌توانند با تشخیص سلولهای سرطانی پوست در رنگهای مختلف نسبت به سلولهای سالم، برای تشخیص سرطان پوست مفید باشند.

در نهایت می‌توان با اطمینان گفت که بزودی شاهد عرضه نسل جدیدی از گوشی های هوشمند با توانایی های شگفت‌انگیز زیادی خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)