خانهاخبار
توتو ولف ۳۷ میلیون پوند در استون مارتین سرمایه گذاری کرد

توتو ولف ۳۷ میلیون پوند در استون مارتین سرمایه گذاری کرد

تمام نشریات دنیای خودرو به سرمایه‌گذاری مدیر تیم فرمول یک مرسدس در استون مارتین و تاثیرات آن بر این مسابقات پرداخته‌اند
۱۳۹۹/۲/۲

توتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز، نزدیک به ۳۷ میلیون پوند سهام استون مارتین را خریداری کرد. خبری که صبح زود روی تمام روزنامه‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفت و این شاعبه را ایجاد کرد که این حرکت چه تاثیری روی آینده او، همیلتون و حتی مسابقات فرمول یک خواهد گذاشت. اوایل این ماه، مرد اتریشی شایعاتی که در رابطه با نقش عملیاتی وی و سرمایه‌گذاری شخصی در استون مارتین ایجاد شده بود را تکذیب کرد که به سادگی نمی‌توان از آن گذشت.

image

سناریوی آشکاری که بلافاصله به ذهن متبادر می‌شود، اینست که توتو ولف را فصل آینده روی صندلی تیم استون مارتین و برای هدایت این تیم مشاهده خواهیم کرد، اما سخنگوی وی اعلام کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اگر چنین نشود پس چه اتفاقی خواهد افتاد؟

سرمایه‌ی او در تیم آلمانی نشان دهنده‌ی ۴.۴ ٪ سهام این شرکت است اما گفته می‌شود که در روزهای آینده کمتر می شود و به ۰.۹۵٪ کاهش می‌یابد. حتما جای تعجب دارد چرا که وی صاحب ۳۰٪ سهام مرسدس بوده است. به احتمال بسیار زیاد موانعی برای داشتن بخشی از سهام دوتیم مختلف وجود دارد، اما قطعا به این سادگی هم که به نظرمی‌رسد نخواهد بود. مرسدس بنز با استون مارتین همکاری دارد و تامین کننده‌ی موتور‌ها و فناوری‌ اتومبیل‌های جاده‌ای استون مارتین محسوب می‌شود. علاوه بر این، شرکت مادر مرسدس یعنی دایملر، بخشی از سهام استون مارتین را در اختیار دارد که علاوه بر ایجاد پیوند همکاری بین دو تیم باعث پیچیده تر شدن اوضاع نیز می‌شود. البته ظاهرا ولف با این شرایط بیگانه نیست، چرا که تا سال ۲۰۱۶ بخشی از مرسدس و ویلیامز را در اختیار داشت که بسیار شبیه کاری است که اکنون انجام می‌دهد، به ویژه با توجه با اینکه ۲-۳ سال این دوتیم برای تصاحب سکو با یکدیگر به رقابت می پرداختند. نزدیکان او اطمینان داده‌اند که هیئت مدیره دایملر در جریان این سرمایه‌گذاری قرار داشته اند.

image

چند ماه قبل شایعه‌ای مبنی بر اینکه تیم مرسدس قصد خروج از مسابقات F1 را دارد؛ به دلیل مذاکرات گسترده قراداد مرد اتریشی و لوئیز همیلتون و همین‌طور مشارکت تازه با تیم مک‌لارن به عنوان تامین کننده موتورها، به وجود آمد. گرچه تیم مرسدس این شایعات را سریع کنترل کرد اما سرمایه گذاری ولف علاوه بر یادآوری این شایعات، نقطه عطفی برای تولد اخبار جدید است. ریسینگ پوینت و فورس ایندیا و همین طور استون مارتین نگاه ویژه‌ای به فصل ۲۰۲۰ دارند و ادعا می کنند که از فراری جلوتر هستند تا جایی که راننده شماره یک تیم Racing Point با اطمینان اعلام کرد که رکورد مسابقات را یکی پس از دیگری جابه‌جا خواهند کرد. اگر اطلاعات و برنامه ای برای پشتیبانی از تیم وجود نداشته باشد چنین صحبت‌هایی بسیار خوش بینانه به نظر می‌رسد. با انتشار خبر امروز اما کمی تصویر واضح‌تر شد و قطعات پازل یک به یک سرجای خود قرار می گیرند.

image

در نهایت یک سوال  بی‌پاسخ باقی می‌ماند، اگر تیم استرول اعتماد کافی به او دارد چرا آن‌ها برای توسعه موارد فنی در فصل ۲۰۲۰ کاری انجام نداده‌اند؟ شاید منابع خود را برای فصل ۲۰۲۱ متمرکز کرده‌اند و تلاش برای ۲۰۲۰ را اتلاف وقت و هزینه می‌پندارند. حتی اگر اینگونه باشد نمی‌توانند در رقابت با فراری جدی باشند و تلاشی نکنند، آن هم زمانی که ۶ بار اتومبیل مدافع قهرمانی را کپی کرده‌اند.

به نظر شما برنامه استرول برای استون مارتین چیست. آیا مسیری مشابه آنچه در Hass گذشت انتخاب می‌کند یا بهترین‌های صنعت را برای رقایت برمی‌گزیند. مطمعنا شرایط فعلی برنامه‌ها را دست خوش تغییر خواهد کرد و آنچه که برای فصل آینده اتفاق خواهد افتاد بسیار غیرقابل پبش‌بینی و شگفت‌ آور خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)