خانهاخبار
طرح جدیدی از ناچ کوچک‌تر آیفون 12 پرو لو رفت

طرح جدیدی از ناچ کوچک‌تر آیفون 12 پرو لو رفت

جان پراسر به همراه افشاگر دیگری به نام choco_bit تصویر طرحی از ناچ آیفون 12 پرو را به اشتراک گذاشته‌اند که کاهش اندازه بریدگی بالای نمایشگر این تلفن هوشمند را نشان می‌دهد.
۱۳۹۹/۲/۱

اخیرا در گزارشی با اشاره به طراحی ظاهری آیفون ۱۲ پرو مکس اعلام شد که اپل در نسل بعدی پرچمداران خود می‌خواهد از ناچ کوچک‌تری استفاده کند. حالا افشاگر معروف جان پراسر به همراه حساب کاربری Choco_bit با طرح‌های جدیدی از آیفون بعدی بازگشته‌اند که ناچ کوچک‌تر این گوشی را نشان می‌دهد.

تغییر اندازه ناچ در آیفون ۱۲ آن‌قدرها چشمگیر نیست، ولی در هر حال می‌توانیم از این کوچک شدن استقبال کنیم. اپل از زمان معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷ هیچ تغییری در ناچ محصولات خود ایجاد نکرده بود و بسیاری از کاربران انتظار داشتند که این تغییر اندازه بالاخره پیاده‌سازی شود.

اپل برای کوچک‌تر کردن ناچ بلندگوی نزدیک گوش را به سمت لبه فریم بالای نمایشگر فرستاده تا فضای بیشتری برای حسگرهای فیس آیدی در داخل این بریدگی به وجود بیاید. علاوه بر این، حالا میکروفن هم با شیار بلندگو یکپارچه شده تا فضای کمتری اشغال شود.

image

با این حال، برخلاف شایعات قبلی، به نظر نمی‌رسد که اندازه اجزای سیستم فیس آیدی تغییری کرده باشد. این اتفاق می‌تواند به معنای آن باشد که این سیستم امسال ارتقایی پیدا نخواهد کرد. اما هنوز برای نتیجه‌گیری زود است و فعلا باید منتظر اخبار بیشتر بمانیم.

کاهش اندازه ناچ در آیفون نسل بعدی اتفاقی ضروری است، چون اپل می‌خواهد اسکنر LiDAR را به دوربین عقب آیفون ۱۲ پرو اضافه کند. افزودن سنسور جدید به دوربین عقب معمولا مشکل‌ساز نیست، ولی شکل جدید پیاده‌سازی اپل این شرکت را مجبور می‌کند که لنز فوق عریض را به گوشه بالایی سمت راست ماژول دوربین منتقل کند. این موضوع با سنسورهای فعلی فیس آیدی هم‌پوشانی به وجود می‌آورد و به همین خاطر شاهد کاهش اندازه ناچ هستیم.

ناچ جدید آیفون ۱۲ ما را به یاد پروتوتایپی از آیفون ۱۱ می‌اندازد

نکته جالب این است که طرح جدید ناچ آیفون ۱۲ شباهت بسیار زیادی به یکی از طرح‌های اولیه آیفون ۱۱ پرو در ابتدای سال ۲۰۱۹ دارد که البته در ادامه از دستور کار اپل خارج شد. این موضوع نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها احتمالا بیش از یک سال است که روی این فناوری کار می‌کنند و حالا آن را آماده عرضه عمومی کرده‌اند.

image

البته دقیقا معلوم نیست که پارسال در داخل شرکت اپل چه اتفاقی افتاده است، اما این احتمال وجود دارد که کوپرتینونشینان تصمیم گرفته باشند این طراحی را یک سال عقب بیندازند تا آیفون ۱۲ تغییر قابل توجهی برای عرضه داشته باشد و بتواند خودش را نسبت به نسل قبلی متمایز نشان دهد.

ویجت‌های جدید در iOS 14

در کنار تغییرات ظاهری در آیفون ۱۲ باید منتظر جدیدترین نرم‌افزار این شرکت یعنی iOS 14 نیز باشیم. این کمپانی ظاهرا امسال به جای افزودن قابلیت‌های جدید تمزکز خود را روی بهینه‌سازی ویژگی‌های موجود گذاشته، ولی این اتفاق به معنای این نیست که هیچ قابلیت جدیدی در این نسخه وجود نخواهد داشت.

این دو افشاگر طرح دیگری از برنامه‌های اپل را به اشتراک گذاشته‌اند که پیاده‌سازی جدید بخش ویجت را در نسخه آتی سیستم عامل iOS نشان می‌دهد. طبق گزارش‌ها، سیستم جدید ویجت iOS 14 اجازه جابجایی آزادانه در صفحه خانگی دستگاه را می‌دهد که کارکردهای جدیدی را به این سیستم اضافه می‌کند.

image

از این کارکردهای احتمالی می‌توانیم به ویجت اپل موزیک اشاره کنیم که به کاربران اجازه پخش/توقف و رد کردن/پخش تصادفی آهنگ‌ها را از داخل صفحه خانگی می‌دهد. این کار در حال حاضر صرفا از طریق لاک اسکرین، کنترل سنتر و خود اپلیکیشن اپل موزیک قابل انجام است. دیگر گزینه احتمالی پیاده‌سازی تقویمی است که برنامه زمانی شما را در طول روز یا هفته نشان می‌دهد. با این کار لازم نیست هر بار که می‌خواهید نگاهی به برنامه‌های خود داشته باشید، اپلیکیشن تقویم را باز کنید.

البته هنوز باید صبر کنیم تا ببینیم که اپل برای نسخه نهایی سیستم عامل خود چه برنامه‌هایی دارد. ولی این قابلیت از سال‌ها قبل در اندروید وجود داشته، بنابراین طبیعی است که اپل هم بخواهد با استفاده از آن بالاخره به نیاز کاربران خود پاسخ دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)