خانهاخبار
آیپد ایر جدید با تاچ آیدی زیر نمایشگر و یک آیپد اقتصادی جدید در راه است

آیپد ایر جدید با تاچ آیدی زیر نمایشگر و یک آیپد اقتصادی جدید در راه است

بر اساس گزارش افشاگری در شبکه اجتماعی توئیتر، اپل احتمالا می‌خواهد در ماه سپتامبر امسال از آیپد ایر جدیدی رونمایی کند که حسگر اثر انگشت آن به زیر نمایشگر منتقل شده است.
۱۳۹۹/۲/۱

اپل نسل جدید آیپد ایر را در اوایل سال ۲۰۱۹ به عنوان تبلتی قدرتمند معرفی کرد که قرار بود پلی بین آیپد اقتصادی و آیپد پرو کوپرتینویی‌ها باشد. این دستگاه توانست نقدهای مثبتی دریافت کند و حالا افشاگری ناشناس اعلام کرده که نسخه جدید این محصول در دست تولید قرار دارد.

این افشاگر ناشناس اگرچه چندان معروف نیست ولی ظاهرا سابقه بسیار دقیقی در ارائه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اپل دارد. اگر نگاهی به اکانت توئیتر او بیندازیم می‌توانیم ببینیم که او به درستی برنامه اپل برای رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۰ و مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ را در هفته سوم ماه مارس پیش‌بینی کرده بود.

افزون بر این، او به شکلی رمزآلود درست پیش از عرضه مجیک کیبورد اپل از عرضه قریب‌الوقوع این دستگاه خبر داده بود. او در توئیت‌های دیگری به تاخیر در عرضه ایرتگ و آیفون SE 2020 اشاره کرده بود که هر دو درست از آب درآمدند. وی همچنین بخشی از مشخصات آیفون SE 2020 و حتی زمان عرضه آن را افشا کرده بود.

نکته مهم درباره فعالیت‌های این افشاگر توئیتری این است که اطلاعات او پیش از سایر افراد منتشر شده است. این مسئله نشان می‌دهد که او به منابع متعدد و دقیقی در داخل شرکت اپل دسترسی دارد و همین موضوع ما را مجاب می‌کند که به سایر اطلاعات منتشره از سویش اعتماد کنیم.

آیپد ایر ۱۱ اینچی با تاچ آیدی زیر نمایشگر

image

یوتیوبر و افشاگر معروف، جان پراسر، اخیرا گفته بود که اپل در دنباله سال می‌خواهد نسخه‌ای 5G از آیپد پرو را با چیپست A14X بایونیک، احتمالا همزمان با آیفون ۱۲، معرفی کند. حالا این افشاگر ناشناس که از نام L0veToDream استفاده می‌کند، این موضوع را رد کرده و می‌گوید کوپرتینویی‌ها در پی رونمایی از نسخه جدید آیپد ایر در ماه سپتامبر هستند.

نسل چهارم آیپد ایر ظاهرا از نمایشگری از نوع Mini-LED با اندازه ۱۱ اینچ استفاده خواهد کرد. این دستگاه قرار است طراحی تمام صفحه و حاشیه‌های یکپارچه داشته باشد تا شباهت بیشتری به آیپد پرو ۱۱ اینچی پیدا کند. با این حال، نقطه تمایز آیپد ایر و آیپد پرو، به جز دوربین آن‌ها، مربوط به سیستم احراز هویت خواهد بود؛ جایی که انتظار می‌رود در آیپد ایر از تاچ آیدی زیر نمایشگر استفاده شود.

طبق گزارش‌ها، اپل سال‌هاست که روی این فناوری کار می‌کند و می‌خواهد آن را در اپل واچ و آیفون نیز به کار بگیرد، اما حالا این گزارش مدعی شده که آیپد ایر به اولین محصولی تبدیل می‌شود که از این فناوری استفاده خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعاتی پیرامون چیپست این تبلت در دسترس نیست، ولی آخرین آیپد ایر اپل به تراشه A12 بایونیک مجهز شده بود. آن تراشه جدیدترین چیپست اپل در زمان رونمایی از آیپد ایر قبلی بود، پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آیپد ایر جدید از پردازنده A14 بایونیک استفاده کند.

آیپد اقتصادی جدیدی در راه است

image

در کنار آیپد ایر جدید احتمالا نسخه تازه‌ای از آیپد ارزان قیمت اپل هم در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. این دستگاه قرار نیست ارتقای سخت‌افزاری خاصی نسبت به آیپد اقتصادی قبلی داشته باشد، ولی باید منتظر پیشرفت‌های همیشگی و نسبی برای این تبلت خوش قیمت باشیم.

اگر اطلاعات این افشاگر صحیح باشد، اپل در نظر دارد که تراشه A10 فیوژن را با تراشه جدیدتر و قدرتمندتر A12 بایونیک جایگزین کند. همان طور که بالاتر گفته شد، این تراشه همان پردازنده‌ای است که در آیپد ایر فعلی و آیفون XS به کار رفته بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)